Vraagje, welke taal kan ik het beste....

Pagina: 1
Acties:

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
Erhm heel even een klein vraagje, ik doe namelijk netwerk/systeem beheer voornamelijk windhoos etc, ik heb aleens een tooltje / scrippie gemaakt met visual basic en heb hier ookal het 1 en ander over gelezen. Wat ik nu wilde vragen is: is het nog de moeite om me in VB verder te verdiepen? (heb hier al wel een boek of 2 ervan liggen) of zou ik beter over kunnen stappen naar c#? of gewoon meteen naar c++ omdat ik eigenlijk meer naar netwerk security toe wil en om dingen hiervoor te maken lijkt simpel vb/c# me niet genoeg.

erhm als laatste even een echte newbie vraag (jaja nog erger dan de vorige ;)) je hoort weleens dat mensen programmas ontleden door ze te debuggen/hexeditten ik weet wat dit globaal is, maar snappen doe ik het niet. Snap je zoiets wel als je c++ onder de knie hebt of moet je daarvoor weer assembly kennen/kunnen?

TIA

edit:
typos
:)

9worlds.net @ hattrick.org

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 15:45

joker1977

Tweakert

Over dat laatste: Meestal assembler, omdat het makkelijker is de 'vertaalslag' te maken naar Assembler. Ik ken geen goeie dissambler die het meteen naar LEESBARE C++ code kan vormen (vraag me af of dat praktisch ook uitvoerbaar is, maar dit terzijde).

Ik heb geen idee of je voor networking(security) veel baat hebt bij het leren van een programmeertaal. Ooit, in een ver verleden heb ik een relatieve zware C(++)-cursus gedaan voor mijn studie. Kan nou niet zeggen dat ik er veel aan heb gehad (in het verloop van mijn studie).

Maar je leert 1 ding er wel heel erg goed van: Het ontleden van problemen in kleine(re) subproblemen en het logisch beredeneren/nadenken. Dat kan erg practisch zijn. Daarnaast kan het handig zijn om inzicht te hebben in de practische uitvoerbaarheid van een bepaalde programmeer-opdracht.

Over het algemeen is het zo dat als je eenmaal een bepaalde manier van programmeren onder de knie hebt, je snel genoeg ook een andere taal onder de knie hebt. Zo verschillen (als voorbeeld) Pascal en C++ heel veel in benadering (Pascal is formeler, terwijl C++ juist meer voor de 'quick-and-dirty' approach gaat) maar als je eenmaal het programmeer-systeem doorhebt, is het leren van syntaxis ed. een klusje van, pak-em-beet, een weekje of twee.