Mijn oude Performa wil niet meer booten. Een error 41 blijft komen ook al start ik zonder extensies. De knowledge base op www.apple.com/nl geeft aan dat de Finder waarschijnlijk beschadigd is en dat deze moet worden vervangen. Dit gaat natuurlijk wat moeilijk als je het systeem niet binnen kan via de harddisk. Het moet dus via CD.
Ik heb een CD met OS8.5 NL maar die lijkt beschadigd. Nu is het mogelijk om bij www.apple.com een oude OS te downloaden, maar hoe zet ik die op mijn MAC? Ik kan daar geen ISO's vinden of iets in die richting.
Wat is nu mijn vraag?
Weet iemand dus waar een ISO of een IMG van een Bootable MAC OS CD te downloaden is, hoeft niet de nieuwste te zijn. En moet ik nog ergens op letten bij het branden daarvan?
Of weet iemand een andere methode om dit probleem op te lossen?
Edit:
Ik vergat erbij te zeggen dat ik verder alleen maar PC's tot mijn beschikking heb voor downloaden en branden.
Ik heb een CD met OS8.5 NL maar die lijkt beschadigd. Nu is het mogelijk om bij www.apple.com een oude OS te downloaden, maar hoe zet ik die op mijn MAC? Ik kan daar geen ISO's vinden of iets in die richting.
Wat is nu mijn vraag?
Weet iemand dus waar een ISO of een IMG van een Bootable MAC OS CD te downloaden is, hoeft niet de nieuwste te zijn. En moet ik nog ergens op letten bij het branden daarvan?
Of weet iemand een andere methode om dit probleem op te lossen?
Edit:
Ik vergat erbij te zeggen dat ik verder alleen maar PC's tot mijn beschikking heb voor downloaden en branden.