[php] need help bij REG EXPR...

Pagina: 1
Acties:

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 09:52
hallo... ik wil met REG. EXPR. een filter maken die alle regels in een string die met ">" beginnen een anders kleurtje geeft...

ik heb dit gebruikt:
PHP:
1
2
3
<?
$tmp_bericht = preg_replace("/(>.*)/", "<font color='#008000'><b>$1</b></font>", $tmp_bericht);
?>

dit werkt, zolang er geen HTML code in de berichten zit. Maar in mijn geval moet het er soms in zitten...

weet iemand een mooie reg. expr. dir het doet... ik ben al 45 minuten bezig en het lukt nog steeds niet het waterdicht voor elkaar te krijgen...

Verwijderd

PHP:
1
2
3
<?
$tmp_bericht = preg_replace("([\r\n|\r|\n])>(.*)([\r\n|\r|\n])", "\\1<font color='#008000'><b>\\2</b></font>\\3", $tmp_bericht);
?>

ofzo.. untested

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 09:52
deze werkt niet... ik zal zo ff kijken wat je precies gedaan hebt, misschien een kleine aanpassing...

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:34

NightBird

DPC-Crew Coding
Op vrijdag 08 februari 2002 00:50 schreef ddofborg het volgende:
hallo... ik wil met REG. EXPR. een filter maken die alle regels in een string die met ">" beginnen een anders kleurtje geeft...

ik heb dit gebruikt:
PHP:
1
2
3
<?
$tmp_bericht = preg_replace("/(>.*)/", "<font color='#008000'><b>$1</b></font>", $tmp_bericht);
?>

dit werkt, zolang er geen HTML code in de berichten zit. Maar in mijn geval moet het er soms in zitten...

weet iemand een mooie reg. expr. dir het doet... ik ben al 45 minuten bezig en het lukt nog steeds niet het waterdicht voor elkaar te krijgen...
Ik weet niet precies hoe het in php werkt, maar in perl kan je door een ^ in je regexp te zetten, aangeven dattie moet zoeken vanaf het begin van je string.
dus zo:
PHP:
1
2
3
<?
$tmp_bericht = preg_replace("/^(>.*)/", "<font color='#008000'><b>$1</b></font>", $tmp_bericht);
?>

Dan zul je alleen je bericht moeten splitten in losse regels.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl