[Dutchtone] Goede landelijke dekking?

Pagina: 1
Acties:

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:38

krietjur

Where am I?

Topicstarter
Verkoper in de winkel: Netwerk is erg verbeterd, veel zendmasten bijgeplaatst, goede landelijke dekking.
Ik heb zelf echter nooit zoveel vertrouwen in de verkooppraat van die verkopers.. Met Telfort heb ik zelf nooit problemen, heb overal wel bereik. Is de overstap naar Dutchtone momenteel de moeite waard?

Met andere woorden: hoe is de landelijke dekking van Dutchtone op dit moment? (Heb wel wat gezocht maar kon niet veel recents vinden)

Verwijderd

Dutchtone was de eerste provider die internet-smsjes blokkeerde. Mijden als de pest dus!
Verder zijn ze gewoon duurder en hebben ze duffe reclames :Z Niet doen.

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 00:12 schreef frytzzz het volgende:
Dutchtone was de eerste provider die internet-smsjes blokkeerde. Mijden als de pest dus!
Verder zijn ze gewoon duurder en hebben ze duffe reclames :Z Niet doen.
Dus omdat bij KPN de toesteltellers niet goed werken moet je KPN mijden als de pest dus...

Elk netwerk heeft zijn voor en nadeel.
Dutchtone heeft als voordeel de laagste tarieven voor veelbellers (Business abonnement) en het beste GSM1800 netwerk.

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 00:07 schreef krietjur het volgende:
Verkoper in de winkel: Netwerk is erg verbeterd, veel zendmasten bijgeplaatst, goede landelijke dekking.
Ik heb zelf echter nooit zoveel vertrouwen in de verkooppraat van die verkopers.. Met Telfort heb ik zelf nooit problemen, heb overal wel bereik. Is de overstap naar Dutchtone momenteel de moeite waard?

Met andere woorden: hoe is de landelijke dekking van Dutchtone op dit moment? (Heb wel wat gezocht maar kon niet veel recents vinden)
Het netwerk van Dutchtone is over het algemeen beter dan dat van Telfort.

Nadeel van Dutchtone is dat conferentiegesprek (nog) niet mogelijk is.

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35
Hoewel ik in Limburg woon en me best vaak in het grensgebied van Duitsland en België bevindt, heb ik totaal geen problemen met Dutchtone. En daar komt nog een bij dat ze best goedkoop zijn.

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 00:26 schreef feeble het volgende:

[..]

Nadeel van Dutchtone is dat conferentiegesprek (nog) niet mogelijk is.
IDD! En volgens mij heet dat conference gesprek Call together en bestaat het al. Had alleen ff geen zin op op hun site te kijken

• freddyathlon
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Qua abonnement is Dutchtone het goedkoopst en handigst.
Alles word namelijk betaald uit een bundel die je maandelijks koopt.
Bij alle andere aanbieders krijg je een aantal belminuten gratis voor een bedrag per maand, maar als je gaat SMS-en komt dat bovenop je normale maandelijkse bedrag.

Bij Dutchtone betaal je alles van die € 30.
Dus daarvan betaal je ook SMS, WAP, en bellen natuurlijk.

Ik heb nu al een jaar een abo van DT en bevalt me echt prima, en ik merk dat het binnen dat jaar sterk is verbeterd. Van 2 streepjes bereik binnenshuis naar de 4 binnenshuis en 5 (volle bak) buiten.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 00:26 schreef feeble het volgende:

[..]

hmmz kom maar eens met bewijzen dan :+
t netwerk van Dutchtone ligt echt nog achter die van telfort :+

Verwijderd

Nou ik vind Dutchtone nog wel meevallen.
Ik heb toch echt liever Vodafone.
Dutchtone heeft op redelijk veel plekken gewoon een midner ontvangst.
Bijvoorbeeld: in de Heineken Music Hall kan je ontvangst met D* wel vergeten, terwijl Vodafone 3 streepjes geeft.
En op sommige andere plekken die een beetje afgelegen zijn heb je met D* net 1 of geen 1 streepje, en met Vodafone toch echt wel 3.
Dit weet ik omdat ik 2 telefoons bij me heb, elk met een bovenstaand netwerk.
Dus ik zou kiezen voor Vodafone. Je bent dan wel 5 euro per maand extra kwijt, maar je dekking is dan altijd goed.

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 14:04
Op vrijdag 08 februari 2002 08:14 schreef freddyathlon het volgende:

Ik heb nu al een jaar een abo van DT en bevalt me echt prima, en ik merk dat het binnen dat jaar sterk is verbeterd. Van 2 streepjes bereik binnenshuis naar de 4 binnenshuis en 5 (volle bak) buiten.
Vodafone heeft hier bijna altijd 5 streepjes :7

Verwijderd

Tzja, dat hangt ervan af waar je zit. Hier in Helmond heb ik altijd vol bereik met Dutchtone. Al zou ik in de kelder zitten. In Boxtel enkel buiten. In de dorpjes rond Gorinchem, vlak achter de dijk komt enkel Vodaphone door. Maar op de dijk heb je ze natuurlijk alle 5. Ik moet toegeven dat ik met Vodaphone nog nooit ergens geen bereik heb gehad, terwijl ik dat met KPN zelfs nog wel had in de achterliggende gebieden.
Nogmaals, het hangt er van af waar je woont en komt. Zou ik echt alleen in het zuiden komen, is dutchtone perfect. Ga ik ook naar achtelijke dorpjes (sorry mama), heb ik meer aan vodaphone.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:40

GaMbiNo

1337

Ik heb zelf een jaar lang Dutchtone gehad en ik woon in het noorden van Friesland.
Mijn ervaringen zijn slecht, ik kon thuis alleen bellen als ik naar boven ging en dan met de telefoon in 1 bepaalde richting stond. :(
En als het dan plotseling begon te regenen had ik kans dat ik halverwege een gesprek wegviel. ;(

Als ik dan een keer naar Ameland ga, had ik 0,0 bereik. :(

Daarvoor had ik Libertel en daarmee had ik echt overal bereik.
Nu heb ik sinds een maand of 4 KPN en dit bevalt ook erg goed.

Voor mij dus nooit weer Dutchtone en altijd Libertel of KPN.

Verwijderd

Nooit problemen gehad met Dutchtone, werkt altijd...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb een Dutchtone van mijn werk.... kon niet anders, business contract met die gasten. Helaas zijn er nog genoeg plekken in Nederland waar Dutchtone geen of slecht bereik heeft.

Als het kan zou ik gaan voor Libertel.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 00:07 schreef krietjur het volgende:

Netwerk is slecht, en ik weet het uit ervaring (8>

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Misschien wel landelijke dekking, maar een heel zwak signaal. Ik kan binnen nergens bellen (in Amersfoort en Den Haag niet)

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

Dutchtone werkt niet echt goed. Mijn broer heeft er een en thuis heeft hij soms niet eens bereik.

Verwijderd

Wipneus heeft dutchtone maar vind het wel ok... maar kpn fijner

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:40

GaMbiNo

1337

Als je echt een goeie dekking wilt moet je toch echt een KPN of Libertel hebben.

Als je iets minder wil betalen moet je een andere nemen maar dan krijg je ook minder. :z

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Ben er supertevreden mee. Heb toen ooit es een abo van gsmweb gehad en t werkt perfect. Heel af en toe geen bereik, maar daar lig ik niet wakker van. 5 van mijn vriende hebben ook Dutchtone en zijn er ook tevreden mee!!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Er wordt vaak veel commentaar gegeven op de GSM1800 netwerken (vooral op het bereik). Dit komt omdat de hogere frequentie minder goed door gebouwen heendringt en daardoor is het ontvangst minder. Wel hebben ze als voordeel dat ze een betere spraakkwaliteit hebben (beter dan 900+EFR) en een hogere capacitiet hebben.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Kettrick

Rantmeister!

* Kettrick is erg tevreden met dutchtone. Ook in het buitenland hebben ze goede partners.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
tja.... ligt eraan waar je zit... op mijn werk (in Bilthoven, terein berg en bosch (IT bedrijf....nog meer hints???) heb ik dekking van elk bedrijf behalve dutchtone...maar ja...dan maar overdag onbereikbaar...zit in training dus dan kan de telefoon toch niet aan...

maar in limburg waar ik woon is het best aardig en ook in de auto heb ik geen problemen....een goede prijs/kwaliteit verhouding...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:51

AMDFreak

Intel is zo..

Zou ik niet doen dude..
vodafone kicks ass!!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb echt nog nooit problemen met Dutchtone gehad die ik heb onthouden.. Ik woon in de randstad.

Hmm, ze SMS'en tegenwoordig wanneer je nog heel weinig beltegoed hebt..

Expanding the inexpandable

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:02
heb met dutchtone alleen problemen in de kleinere dorpjes enzo.. maardaar kom iktoch niet echt vaak dus kan me niet heel veel schelen

met telfort had ik midden Utrecht geen bereik...

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Het laatste jaar is Dutchtone echt sterk verbeterd kwa ontvangst. Bij me ouders in Santpoort deed ie het maar zelden binnen nu 5 ontvangst. En onderweg in de auto doet ie het ook overal

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Zijn er ook DT gebruikers onder jullie die net als ik 2x moeten bellen voordat het werkt? Als ik iemand wil bellen, dan hoor ik de eerste keer niets, of mezelf.

Dan moet ik ophangen, en nóg een keer bellen, en dan werkt het gewoon. Het ligt niet aan mijn toestel, veel meer mensen schijnen er last van te hebben. :?

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik zit met D* in de stad, dus ik kan niet veel zeggen over de dekking in gehuchten e.d. Maar ik heb tot nu toe nergens last van :).
Op zaterdag 09 februari 2002 03:50 schreef Skate2000 het volgende:
...Dan moet ik ophangen, en nóg een keer bellen, en dan werkt het gewoon. Het ligt niet aan mijn toestel, veel meer mensen schijnen er last van te hebben. :?
Vaag ;). * Kjev heeft nergens last van iig. Ik zou dan toch eens bij D* informeren.

Verwijderd

Wat ik grappig vindt is dat de tweakers wel meer willen betalen voor breedband ( maxx ed )maar niet meer willen betalen om met je phone overal goed bereikbaar te zijn ???????
Beetje dubbel toch......

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb juist breedband genomen om goedkoper te kunnen internetten. Dus niet meer hoeven opletten hoelang ik alweer online ben geweest en me zorgen maken over die hoge telefoonrekening. Eigenlijk hetzelfde als mijn overstap van KPN (hoge kosten per minuut en ook nog eens een vast bedrag per maand) naar Dutchtone (alles uit een bundel, lagere tarieven). Dus niet meer hoeven opletten hoelang ik alweer aan het bellen/wappen ban geweest en me zorgen maken over die hoge telefoonrekening.
Ik heb overigens ook nog een jaar Libertel gehad, maar ben nu alweer twee jaar tevreden met Dutchtone.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Tranze
  • Laatst online: 30-07 15:46
Kheb ook Dutchtone...Nooit problemen met bereik...behalve dan op Texel...Kon me vriendin daar niet bellen :(
Verder is dutchtone wel goed

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Nooit problemen hiero in Gelderland.
Altijd wel ontvangst.

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Als ik een top van de vijf porviders zou moeten maken dan ziet dat er als volgt uit.

Vodafone
KPN
Dutchtone
Telfort
Ben

Dit is een algemeen beeld dat ik basseer op mijn ervaring en die van klanten die ik en mijn collega's in de winkel krijgen. Bovenstaande rij is gebasseerd op dekking.

Wat echter ook vaak wordt vergeten is de service eromheen.

om te beginnen opzegtermijn:
Vodafone - 3 maanden (belachelijk!!!!!, zeker als je nummer wil porteren)
Ben - 2 maanden (dat was vroeger 1 dag en schriftelijk, en dat terwijl ze nauwelijks vooruit zijn gegaan)
Alle overige 3 hebben 1 maand

mogelijkheid om belbundel mee te nemen:
Vodafone - 1 maand (kan ik me in vergissen)
KPN - niet mogelijkheid nog
Dutchtone - ONBEPERKT !!!
Ben - 2 maanden (zou veranderen naar 1 als ik me niet vergis)
Telfort - 2 maanden, vervolgens weer opnieuw

helpdesk:
dit verschilt per tijdstip maar alle netwerken zijn redelijk vooruitgegaan wat dit betreft. Telfort is echter vaak nog moeilijk te berijken

verder: Dutchtone biedt als enige mogelijkheid om alle kosten vanuit je bundel te betalen.

KPN is op dit moment het duurst van allemaal !!!

voorlopig komt er niks meer in me op, hopelijk hebben jullie er wat aan. Nogmaals dit is puur mijn mening!!!
Werk trouwens bij The Phonehouse in Amsterdam.

OVER dutchtone: Heb het zelf ook en dat zal voorlopig ook zo blijven omdat ze gewoon het beste product leveren voor die prijs.
Pagina: 1