Hier ben ik weer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Het is weer eens zover, in deze draad staan weer lekker veel foute moderaties, en weer worden Cookie en * Beaves lager gemod terwijl we (IMHO) heel wat informatieve posts hebben. Goed voorbeeld daarvan zijn deze reactie van mij op deze reactie. Die reactie staat op 2, net zoals deze die heel wat minder verteld dan de mijne.

Ik wordt zo langzamerhand echt ziek van dat gemod op naam, wat maakt het nou uit wie veel en weinig punten heeft :?

(Kan natuurlijk ook komen omdat al die AMD freaks geen goed woord over hebben voor Intel, en dat ze daardoor bijna elk bericht wat ook maar een beetje positief over Intel is meteen maar omlaag modden, dat is eigelijk een veel logische reden, kijk alleen maar naar deze post die nu op "0 troll" staat terwijl die juist een +2 of +3 waard is).

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:22

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Een hoop van je reacties zijn ok, maar ik krijg heel erg vaak het gevoel van "Beaves moet ook reageren om z'n puntentotaal nog verder omhoog te krijgen". Ik denk niet dat dat een goede gedachte is. Die zou je kunnen voorkomen door....

Nu schiet ik voor sommigen ongetwijfeld in de flame mode

.... niet op iedere nieuwsposting te gaan lopen reageren. Sommige postings van je zijn echt goed, sommige zijn echt slecht en bij een aantal denk ik wel eens "Goh, meer van hetzelfde, puntenjacht?"

Flame me gerust neer hoor. De Karma/Tweakotine-jacht is grappig, maar geen levensdoel. Probeer dat ook in de gaten te houden. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Een hoop van je reacties zijn ok, maar ik krijg heel erg vaak het gevoel van "Beaves moet ook reageren om z'n puntentotaal nog verder omhoog te krijgen". Ik denk niet dat dat een goede gedachte is. Die zou je kunnen voorkomen door....
Wat maakt het uit hoeveel ik reageer? Als ik iets lees waar ik meen op te kunnen reageren dan doe ik dat, ik ga echt niet zitten posten om alleen maar in punten te kunnen stijgen, ook al lijkt het daar soms op.
.... niet op iedere nieuwsposting te gaan lopen reageren. Sommige postings van je zijn echt goed, sommige zijn echt slecht en bij een aantal denk ik wel eens "Goh, meer van hetzelfde, puntenjacht?"
Sommige zijn idd slecht, de meest recente is vandaag in de Google wedstrijd, maar daar klaag ik ook niet over, ik het het puur over de reacties van mij in draden die als onderwerp CPU's hebben. Het begint me gewoon op te vallen dat mijn reacties die precies hetzelfde zeggen als iemand anders op 1 blijven terwijl de ander een +2 of +3 krijgt.

Ik heb het niet over mijn reacties in andere nieuwspostings.

Ik vind het nou eenmaal leuk om een discussie aan te gaan en daarom post ik nou eenmaal redelijk veel. Maar als ik puur zou posten voor de karmapunten, dan zou ik hele andere reacties neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 17:22

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op vrijdag 08 februari 2002 01:36 schreef Beaves het volgende:
Het begint me gewoon op te vallen dat mijn reacties die precies hetzelfde zeggen als iemand anders op 1 blijven terwijl de ander een +2 of +3 krijgt.
Maar dan is het toch ook een dubbelpost? ;)
Ik vind het nou eenmaal leuk om een discussie aan te gaan en daarom post ik nou eenmaal redelijk veel. Maar als ik puur zou posten voor de karmapunten, dan zou ik hele andere reacties neerzetten.
Maar je loopt hier te klagen als jouw beoordeling net wat lager staat? Je posting is nog steeds zichtbaar voor iedereen, dus hij wordt wel gelezen door de geinteresseerden. Zeker als je er gewoon een goed en duidelijk verhaal neerknalt. Langere, goed opgebouwde postings (zonder al teveel uitroeptekens enzo) trekken overigens eerder mijn aandacht. Een hoop van dat korte spul is toch overbodig (reacties in de trant van "Ik heb ook een geforce84", "Mijn AMD loopt ook op 774329MHz").

En een echte discussie is toch pas mogelijk op GoT, want het wordt toch al gauw als off-topic beoordeeld. :)

Maar goed, ik heb persoonlijk niks tegen jou en je postings, zolang het maar een beetje ok is. Ga alsjeblieft niet iets posten wat toch al gezegd is of in de nieuwsposting zelf staat. Het meeste werk is overigens goed hoor, 90% van de lui die reageren kunnen er nog aardig wat van leren.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
  • Laatst online: 07-10-2022
Beaves: lijk alleen maar naar deze post die nu op "0 troll" staat terwijl die juist een +2 of +3 waard is.
Ik was ook behoorlijk verbaasd toen ik zag dat m'n post als troll was gemod (vandaar dat ik hier ben gaan kijken of er wellicht wat mis mee was).

Op zich boeit die beoordeling mij geen klap, maar ik ben erg benieuwd naar een antwoord op mijn vraag door iemand die wellicht meer van HyperThreading af weet. Op deze manier schiet dat echter niet zo op waarschijnlijk :( .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 08 februari 2002 11:27 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Ik was ook behoorlijk verbaasd toen ik zag dat m'n post als troll was gemod (vandaar dat ik hier ben gaan kijken of er wellicht wat mis mee was).

Op zich boeit die beoordeling mij geen klap, maar ik ben erg benieuwd naar een antwoord op mijn vraag door iemand die wellicht meer van HyperThreading af weet. Op deze manier schiet dat echter niet zo op waarschijnlijk :( .
De moderatie van jouw post geeft maar weer eens het }:O niveau van de grote massa op T.net aan.

Je post is absoluut geen troll.
In principe heb je gelijk. Als je netjes multithreaded schrijft, gebruik je automatisch hyperthreading mits je OS het ondersteunt. Ik denk dat met "programmeurs" met name "OS developers" wordt bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik constateer het gebeuren ook. Ik denk niet dat het de oplossing is om elke naar jouw idee verkeerd gemodde bijdrage hier te posten. We weten van het fenomeen en zullen er naar kijken. Verder weet ik er geen oplossing voor, alleen als je hier van elke 'foute moderatie' melding maakt dan heb ik strax ook zoiets van alweer Beaves?
De andere keerzijde is ook als iedereen dit zou doen d.w.z. elke keer melden dat er iets bij hem/haar fout is gemod dan is het niet meer te overzien.
Maak een melding van de desbetreffende draad wanneer die scheef staat dan zien we het vanzelf wel als we het al niet hadden gezien :)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Dat klopt helemaal, ik ben ook ech niet van plan om elke keer hier te komen klagen, ten eerste zou ik dan idd er voor zorgen dat mensen denken "daar heb je die gast weer" en ten tweede boeit het mij ook niet als een enkele reactie van mij IMHO verkeerd gemod staat. Alleen viel het mij op dat er in CPU nieuws draden wel erg selectief gemod werd.

Dat vond ik zeer vreemd en daardoor poste ik deze berichten.

Ik begrijp overigs uit de reacties hier dat jullie het aardig zat worden, al dat gepost van mij :). Ik zal mijn best doen om het wat minder aan te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Beaves schreef voor mij
...
Ik begrijp overigs uit de reacties hier dat jullie het aardig zat worden, al dat gepost van mij . Ik zal mijn best doen om het wat minder aan te doen
Nee, hoor dat ben ik niet zomaar zat. En in principe kan en mag iedereen elke single-post mismoderatie hier ter sprake brengen. En als iemand als jij die "ietwat" bovengemiddeld vaak post, wat vaker mismoderaties heeft dan is dat natuurlijk niet vreemd.

Zeker in het geval van vermoeden van selectief aangemodder is het nuttig om dat een beetje te tracen.

* KeX ligt op de loer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 17:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op vrijdag 08 februari 2002 00:49 schreef Hillie het volgende:
... maar ik krijg heel erg vaak het gevoel van "Beaves moet ook reageren om z'n puntentotaal nog verder omhoog te krijgen".
[..]
Nu schiet ik voor sommigen ongetwijfeld in de flame mode ..
ja dat is een flame, maar door de eerlijke manier van brengen niet echt storend.

maar het idee erachter is wel enorm fout, de reactie beoordelen op degene die hem post is verkeerd en ook al heb je alle recht een 'gevoel' te hebben, het is ook aan te raden juist voor jezelf hierop alert te zijn en dit te onderdrukken; het verstoord namelijk een objectieve interpretatie van de berichtgeving en reacties.

inderdaad vallen cookie en Beaves op door hun regelmatige reacties, ook zijn het geen mensen die controverses schuwen, en hierin juist een enorme aanvulling.
misschien mag je dat best karma-whoring noemen, echter dan enkel in de beste betekenis van het woord;
Ik zie liever niet dat mensen wordt aangeraden 'minder' te reageren waar hun reacties zelf juist een boven-gemiddeld niveau bereiken.

verder is het punt van persoonsgericht modden een groot punt van zorg imho: zoiets kan juist betekenen dat mensen met uitdagendere standpunten, mensen die de controverse niet schuwen mogelijk worden afgeschikt, terwijl juist de standaard mening/reactie beloont wordt (de +1 ik-ben-het-daar-mee-eens moderatie)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit forum is bedoeld om te klagen over moderaties, ik begrijp dat we ook kunnen klagen over de klager :?

Anders gezegd: Beaves is van mening dat zijn post(s) laag gemod worden, dus mag hij hier een klacht indienen.
"Beaves moet ook reageren om z'n puntentotaal nog verder omhoog te krijgen"
Als je nou gekeken had:

Beaves is actief sinds 28-02-2000 22:41 met een karma van 9028 (#1)
Cookie is actief sinds 07-05-2000 19:18 met een karma van 6190 (#2)

En jij denkt dat die op puntenjacht zijn? |:(

Hou gewoon een beetje rekening met elkaar en ga geen dingen voor de ander invullen, daar schiet niemand wat mee op. Klachten hier worden door de hard-core-TMF'ers hier behandeld op basis van argumenten (niet op basis van veronderstellingen).

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-04 11:14

TheEagle

Master (of my own) universe

Zeg Beavesje. je hebt toch al zat punten. Laat die paar zieligers een smet rust. Dat zij er niet tegen kunnen dat wij gewoon ontzettend goed zijn moeten ze toch lekker zelf weten :)

Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op vrijdag 08 februari 2002 13:12 schreef TgF het volgende:
Klachten hier worden door de hard-core-TMF'ers hier behandeld op basis van argumenten (niet op basis van veronderstellingen).
Hear, hear!! Heb je er wel eens over nagedacht om een bemiddelaar te worden :? :P ;)

Maar ik kan me er alleen maar bij aansluiten. Vooral de bovengemiddelde posters zullen vaker te maken krijgen met mismods. Ik ben van mening dat het hun goed recht is om dat te melden. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Pagina: 1