Laptop school VS thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 14:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Onze school is op het geweldige idee gekomen om latops's uit te lenen aan studenten die hiervoor in aanmerking komen, ik dus ivm differentiatie ict!

Opzich fijne laptop, compaq armada E500! Staat alles wat je nodig hebt op en je hebt de mogelijkheid om via novell je aan te melden op het schoolnetwerk als je op school bent, je plugt een utp kabel in zo'n leeg stekkerdoosje en klaar! Nu kun je dus vanalles downloaden,5 gig HD, want op school hebben we natuurlijk kabel internet en thuis nog steeds zo'n 56k modem (service nog niet beschikbaar :( )

Op de laptop is Win98 geinstalleerd en bijna alles is beveiligd, ik kan geen instellingen wijzigen van netwerk of wat dan ook, ook niet 8tergrond ed..

Is er nu toch een mogelijkheid om verbinding te maken met mijn thuisnetwerk?via een of ander prgramma ofzo...

• rstegers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 12:05
FastLynx.

Werkt onder dos en verstuurt via IPX drivers (ook dos) bestanden over je netwerk. Enig nadeel: Korte bestandsnamen... Door je orginelen te zippen los je dat ook op.

Als je onder Windows wil blijven moet je eens kijken hoe de werkgroep heet van Windows 98 en welke protocollen draaien. Als je die op je eigennetwerk hetzelfde instelt moet je contact kunnen krijgen. Een directory op je eigen netwerk sharen is dan voldoende om erbij te kunnen vanaf je laptop (en er heen kopieren.)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Wat bedoel je met beveiligd :?
Je kan toch wel op je eigen portable ip's en zo wijzigen ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
tijd voor de policy editor :Z

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

vindtut maar raar dat ze voor 98 hebben gekozen. Als ze 98 helemaal willen dichtgooien benk benieuwd hoe ze het willen doen, want inderdaad, ff met de policy editor en je kunt thuis aan de slag. Punt is wel dat je dat elke keer moet doen thuis want zodra je inlogged op school zul je wel een mandatory profile over je heenkrijgen...

Je kan er natuurlijk ook een dualboot van maken.... W2k cd erin, booten en hup, 2000 ernaast voor thuis. Alleen kost dat natuurlijk wel wat megabytes

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

en er dan achter komen dat ze via het schoolnetwerk die hele laptop doorlichten en terugbrengen in originele staat (m'n moeder had een laptop van de zaak waar iedere keer gekeken werd welke partities aanwezig waren en wat voor software er geinstalleerd was. Dat ding werd daarna gesyncroniseerd en alles was weer zoals m'n moeder hem gekregen had).

Beter is dus idd erachter komen in wat voor werkgroep die laptop zit en welke protocollen er draaien.

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Op vrijdag 08 februari 2002 00:01 schreef Super_Grover het volgende:
Onze school is op het geweldige idee gekomen om latops's uit te lenen aan studenten die hiervoor in aanmerking komen, ik dus ivm differentiatie ict!

Opzich fijne laptop, compaq armada E500! Staat alles wat je nodig hebt op en je hebt de mogelijkheid om via novell je aan te melden op het schoolnetwerk als je op school bent, je plugt een utp kabel in zo'n leeg stekkerdoosje en klaar! Nu kun je dus vanalles downloaden,5 gig HD, want op school hebben we natuurlijk kabel internet en thuis nog steeds zo'n 56k modem (service nog niet beschikbaar :( )

Op de laptop is Win98 geinstalleerd en bijna alles is beveiligd, ik kan geen instellingen wijzigen van netwerk of wat dan ook, ook niet 8tergrond ed..

Is er nu toch een mogelijkheid om verbinding te maken met mijn thuisnetwerk?via een of ander prgramma ofzo...
Welke school (klinkt als Ichthus Hogeschool)

My weblog

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 14:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Dus met policy editor zou het moeten lukken!

Win98 is op zo'n manier beveiligd dat je bijna geen instelling aan de pc kunt veranderen. Ik zou dus niet weten hoe ik 8ter het ip adres en de werkgroep kan komen?
eigenschappen netwerk kan niet enz..

Een dual-boot is ggen optie, neemt teveel plaats inbeslag en ik denk dat ze er dan toch wel 8ter komen.

Welke school? Fontys hogeschool Roermond
Pagina: 1