Toon posts:

Hoe zal jij Nederland willen verbeteren???

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een hele brede topic, maar wel een belangrijke (vind ik).

Ik ben een volle Nederlander en hou van Nederland. Er gaat niks boven Nederland. Want Nederland heeft gewoon veeeeel voordelen die andere landen bijelkaar nog niet eens hebben.

Wij hoeven nog niet eens bang te zijn om zonder geld te zitten. We hebben gewoon een rijk bestaan.

Maar kan Nederland beter en hoe????

Ik heb wel een paar ideeen.

Bijv.
-Alleen maar Groene Energie
-Zuinig brandstof
-meer natuur
-minder wrijving in maatschappij
-strengere rechtleving
-Europa
-1 Europese taal (de Euro van de Talen) Esparanto i.p.v. Engels
enz enz enz

Ideeen genoeg.

En bij de vraag "Waarom vind JIJ dat belangrijk??"
Nou, ik ben gewoon benieuwd hoe idealistisch jullie zijn over Nederland.

Groetjes,

HappyFace
(Een gelukkige Nederlander, maar het kan ALTIJD beter).

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

En waar dacht je dat vandaan te halen :?
-Zuinig brandstof
idem
-meer natuur
Dus maar een stukje platwalsen voor natuur. Hoe dacht je dat zo snel te doen :?
-minder wrijving in maatschappij
En hoe wil je dat voorkomen :?
-strengere rechtleving
Daar ben ik het wel mee eens...
-Europa
Misschien goed, misschien slecht. Ik zie aan beide nadelen kleven, op welke maniet zal dit volgens jou nederland verbeteren :?
-1 Europese taal (de Euro van de Talen) Esparanto i.p.v. Engels
Vergeet het maar. Engels moet de taal worden. Waarom zou je een bedachte taal kiezen die maar een handjevol mensen kent als je zo'n geweldige taal kan nemen die over de hele wereld gesproken wordt :?
Ideeen genoeg.
Leuke ideeen, maar hoe wil je dat dan in de praktijk brengen :? Als een Pim F. wat roepen is eenvoudig, maar het verwezelijken is een tweede :{

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-01 11:27

PCR

Ik zou wel eens willen zien wat er gebeurt als er andere partijen aan de top van de regering staan? Dan ben ik benieuwd wat er dan met Nederland gebeurt! :)

Codedivision | Freedom Internet

Verwijderd

Topicstarter
Groene Energie:
Windmolenpark in zee (er is genoeg ruimte zonder het natuur te hinderen voor de HELE wereld (theoretische gezien))

Brandstof auto:
Binnen 10 jaar komen er auto's met de gezonde brandstofcel

Europa:
Nederland heeft mee gebouwd met Europa. Nederland alleen kan niet veel meer doen omdat we bijna te vol zitten. Samen zijn we sterk.

Europese taal:
In jouw geval als je Engels goed kan is het een must. Maar Engels heeft net als Nederlands te veel grammatikaal.
Esparanto is een simpele taal die nog mooi is. Je kan met Esparanto 10x sneller leren dan iedere andere taal. Zo maakt communicatie makkelijker.
En trouwens iedere taal is verzonnen

Natuur:
Er zijn nog genoeg kale stukken tussen huizen om natuur te planten plus dat je het natuur die we nu hebben behouden.

Wrijving:
Door minder scheiding in arm en rijk. Allochtonen betrekken in de samenleving en strengere regels op uiting van geweld en misdrijf, zodat de mensen wel 2x nadenken wat ze doen.

Hoe ik dit wil verwezelijken.........Nu nog niet, maar we zijn nog jong en we vormen toch de Maatschappij!!! Dus wij kunnen de Nederland laten veranderen hoe wij dat willen.

Als we het maar willen natuurlijk. Want zonder wil is ook geen wet, zullen we maar zeggen.

Maar ik gaf een paar voorbeelden, je kan erop ingaan of een nieuwe idee geven.....

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-01 11:27

PCR

Op donderdag 07 februari 2002 23:54 schreef HappyFace het volgende:
Natuur:
Er zijn nog genoeg kale stukken tussen huizen om natuur te planten plus dat je het natuur die we nu hebben behouden.
Jah en dat is best wel een probleem in NL, je ziet steeds meer stukken natuur die verruild worden voor e.o.a. vaag appartementencomplex, waar veel oudere mensen zitten, een gevolg van de vergrijzing in NL. :)

[beetje onzin]Dus we hebben steeds minder natuur door de vergrijzing :P
[/beetje onzin]

Codedivision | Freedom Internet

• OProg

OProg

Molletje

Groene Energie:
Windmolenpark in zee (er is genoeg ruimte zonder het natuur te hinderen voor de HELE wereld (theoretische gezien))
Jij wil meer natuur, maar dan moet er wel een heel natuurgebied (de zee) met windmolens vol gezet worden. Dat het kan is mooi. Maar hoe zou je de kosten willen dekken :?
Brandstof auto:
En hoe dacht je die aan iedereen te verstrekken :? Moet de overheid dan accuut auto's uit delen :?
Europa:
Nederland heeft mee gebouwd met Europa. Nederland alleen kan niet veel meer doen omdat we bijna te vol zitten. Samen zijn we sterk.
Daar zit wel iets in. Maar hoe meer invloed Eutopa krijgt hoe minder Nederland zelf te vertellen heeft.
Europese taal:
In jouw geval als je Engels goed kan is het een must. Maar Engels heeft net als Nederlands te veel grammatikaal.
Esparanto is een simpele taal die nog mooi is. Je kan met Esparanto 10x sneller leren dan iedere andere taal. Zo maakt communicatie makkelijker.
Tuurlijk is het verzonnen. Alles wat niet leeft is verzonnen. Maar een taal als engels is ontstaan op een logishe manier. Grammatica is ook onder de knie te krijgen zonder superieur te zijn. En een groot gedeelte van de rest van de wereld spreekt engels. En dan zouden wij zo'n taal moeten spreken. Dat krijg je er nooit door
Natuur:
Ik zie op een stukje tussen huizen wat planten niet direct als natuur, eerder als een parkje :{

Verwijderd

Kijk, dit soort topics zijn hartverwarmend :) Mensen met idealen en dromen van een betere wereld dat is natuurlijk het mooiste wat er is. Dan meteen weer zo'n korte cynische reactie erop, jammer.
Juist door in verbetering te geloven denk ik dat het mogelijk is, als je allemaal cynisch bent en denkt het wordt toch niks en wat kan ik voor verschil maken dan komen we inderdaad nergens. Dus als verandering nummer 1: het gevoel bij de mensen creëren dat we samen een staat vormen waarin we door samenwerking allemaal tot op een zekere hoogte onze doelen kunnen bereiken.

Je zegt ik ben een volle Nederlander, hoe moet ik dat interpreteren? Ik zie mezelf meer als een wereldburger, en daarna een Europeaan.

Over die taal, daar voel ik wel wat voor als de taal ook daadwerkelijk een beetje esthetisch verantwoord blijkt te zijn. Communicatie is alles als het gaat om relaties tussen mensen dus als dit verbeterd kan worden door een gemeenschappelijk taal is dit een zeer goed idee.

• OProg

OProg

Molletje

Op vrijdag 08 februari 2002 00:15 schreef Absolyte het volgende:
Kijk, dit soort topics zijn hartverwarmend :) Mensen met idealen en dromen van een betere wereld dat is natuurlijk het mooiste wat er is. Dan meteen weer zo'n korte cynische reactie erop, jammer.
Juist door in verbetering te geloven denk ik dat het mogelijk is, als je allemaal cynisch bent en denkt het wordt toch niks en wat kan ik voor verschil maken dan komen we inderdaad nergens.
cynisch zijn 1 is, reeel zijn is 2. Ik ben het met veel punten wel eens. Maar je moet bedenken dat veel dingen niet haalbaar zijn :{

Ook ik ben voor meer groene energie, maar alleen maar groene energie gaat voorlopig niet lukken. Windmolens in zee zetten tot dat het daar vol is is niet haalbaar en daar verwoest je visserij en natuur mee...

Zorgens voor minder wrijving in maatschappij, daar zijn we al jaren mee bezig, maar het lijkt maar niet te lukken. Meer en zwaardere straffen uitdelen verhelpt dat ook niet echt. Dus hoe dat oplossen :?

En Esparanto als europese taal ipv engels is echt waanzin :{

Verwijderd

Ten eerste een ander volksvertegenwoordigingsysteem.
Referendum op plaatselijk niveau over zaken die de burger aangaan.
(Deels) gekozen burgemeester (iig meer invloed dan nu)
Minder dierenleed (afschaffing bioindustrie, minder gesleep)
NL wordt een republiek, president vertegenwoordigt ons land (niet veel macht geven).
Monopolistische sectoren worden beheerd door de staat (OV, energie, kabel, telefoon, wegen, ed)
Schonere energie, meer onderzoek daarvoor
Criminaliteit anders aanpakken, meer aandacht voor de oorzaak, betere reclassering voor first timers met alternatieve straffen waardoor cellentekort afneemt.
Meer en betere plaatsen voor TBS en therapie voor bijv zedendelinquenten
Vermindering van het leger en een leger in europees verband.
Meer geld voor zorg en justitie.
Europa moet zich minder afhankelijk opstellen tegenover de VS.
Meevallers gebruiken om de staatschuld af te lossen.
Belastingen voor de weinigverdieners iets omlaag, voor de veelverdieners omhoog.
Minder snel NL-staatsburgerschap geven
Meer ontwikkelingshulp en meer en snellere hulp bij conflicten door Europa, waardoor grote vluchtelingenstromen beperkt kunnen worden.
De VN moet de hoofdrol gaan spelen bij internationale conflicten, invloed binnen de VN en VR moeten veranderen.

Sommige plannen zijn wel erg lange termijn plannen, maar dan hebben we wat te doen. :)

En natuurlijk iedereen een 100Mbit glasvezelkabel totaan de voordeur. :) :P

Verwijderd

Nederland opheffen en aansluiten bij een Europese federatie of desnoods bij Duitsland.

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11-2025
nederland verbeteren... hmmz...

nou ja uhh meer werkgelegenheid en meer woonruimte! jammer voor de natuur maar ja we kunnen moeilijk in bomen gaan leven he dan maar een bos minder ofzo.

Dat mensen wat toleranter worden naar elkaar!

Strengere rechtgang! doodstraf weer aanschaffen enzo!

meer wegen zodat er minder files zijn!

en many many more

Metal to the bone

Verwijderd

alle allochtonen die zich niet aan willen passen eruit!
Minder geld naar het koningshuis, wel de monarchie behouden.
Meer geld naar de bijstand, zorg en onderwijs

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 02:52 schreef BAZZA het volgende:
Nederland opheffen en aansluiten bij een Europese federatie of desnoods bij Duitsland.
Bazza; je blijft me verbazen want ik dacht dat je nu juist wilde dat we ons bij Amerika aansloten... :? ;)

Ben overigens ook blij met het positieve geluid dat de topicstarter verwoord :) .

Nederland zou opzich al een stuk verbeteren als we alle menselijke energie nu eens positief gingen benutten in plaats van elkaar steeds maar weer de les te lezen en op negatieve manier overal op te gaan zitten kankeren en uitsluitend weten te klagen.... :( ;)

....en 'HappyFace' moet natuurlijk, liefst vanavond nog, zijn 'nick' veranderen in een puur Nederlandse, want als je zo patriotisch bent als jij kun je je dat niet veroorloven... ;)

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 18:43 schreef koekoeksjong het volgende:
Bazza; je blijft me verbazen want ik dacht dat je nu juist wilde dat we ons bij Amerika aansloten... :? ;)
Dat zou ook een oplossing zijn :)

Maar het is gewoon duidelijk dat de oplossing van veel van de problemen die momenteel in Nederland spelen schaalvergroting is, en bv Duitsland zou daar een belangrijke rol in kunnen vervullen.

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Afbeeldingslocatie: http://forum.powerweb.nl/messages/14119/61046.gif

offtopic:
Bewijs dat Nederland het dichtstbevolkt is ;)

Verwijderd

ik heb het ideej... om pim te laten regeren......
dan gaat allles beter.... ofniet???????????????

Verwijderd

Door het koningshuis af te schafen, lang leve de republiek ;)

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 18:59 schreef ilyc het volgende:
[afbeelding]

offtopic:
Zie W&O?

Verwijderd

nederland verbeteren... hmmz...
nou ja uhh meer werkgelegenheid en meer woonruimte! jammer voor de natuur maar ja we kunnen moeilijk in bomen gaan leven he dan maar een bos minder ofzo.

Dat mensen wat toleranter worden naar elkaar!

Strengere rechtgang! doodstraf weer aanschaffen enzo!

meer wegen zodat er minder files zijn!

en many many more
Geez metalhead, dit slaat weer 3x in de rondte nergens op.

-Meer werkgelegenheid? wtf, weet je hoeveel bedrijven personeel te kort komen. je hebt er zeker geen benul van dat te WEINIG personeel ook laagconjectuur tot gevolg kan hebben?

-dat met die bomen van je slaat ook nergens op. Wat bedoeld word is dat de natuur die we nog hebben naar de knoppen geholpen word door dingen als snelwegen. een paar huizenblokken oefenen daar echt geen verschil op uit.

-doodstraf?! wtf?! sinds wanneer heeft DAT gewerkt. de criminaliteit is in de VS ECHT niet lager dan hier hoor. sterker nog...

-sure, meer wegen heffen meteen et fileprobleem op. Wist je dat het effect van extra banen toevoegen bij een bepaald aantal EXPONENTIEEL afneemt?! lekker nuttig dus. als et vast staat staat et vast. meer wegen maken in ons overvolle landje echt geen verschil.

Verwijderd

[afbeelding]

offtopic:
Volgens mij zie je op die foto vooral de straatverlichting in Belgie. Die hebben daar genoeg geld om zowat al hun autosnelwegen te belichten alsof het een tv-studio was. ;)

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 21:23 schreef mietje het volgende:

[..]

Volgens mij zie je op die foto vooral de straatverlichting in Belgie. Die hebben daar genoeg geld om zowat al hun autosnelwegen te belichten alsof het een tv-studio was. ;)
Het kan een urban-legend zijn maar ik heb eens gehoort dat een een of andere minister van verkeer een broer had die in de lantarenpalen zat en dat er dus zo zo veel straatverlichting is gekomen.

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 10:26 schreef jona het volgende:

[..]

Het kan een urban-legend zijn maar ik heb eens gehoort dat een een of andere minister van verkeer een broer had die in de lantarenpalen zat en dat er dus zo zo veel straatverlichting is gekomen.
:D :D :D :D

Zou Netelenbos soms iemand in de familie hebben die in spoorrails doet? :+

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 18:20 schreef 100%TUKKER het volgende:
alle allochtonen die zich niet aan willen passen eruit!
Minder geld naar het koningshuis, wel de monarchie behouden.
Meer geld naar de bijstand, zorg en onderwijs
En de kinderbijslag die naar Marokko gaat stopzetten, dat bespaart ook al snel een slordige 130 miljoen op jaarbasis.

Wij zijn toch zeker Sinterklaas niet...

Verwijderd

* Meer kernenergie - Is het enige werkbare alternatief met een deugdelijke kosten/baten op korte termijn.
* Meer geld onderzoek Ernergievormen: fusie energie, anhilatie energie, nulpunts energie.
* Natuur in nederland is leuk, maar op europese schaal hebben we al heel veel natuur.
* Geen betuwe lijn.
* Meer groen in steden (da's geen natuur)
* meer huizen.
* beter vervoer randstad
* nieuwe kosten analyse huidige regeringsstelsel. er blijft teveel aan de strijkstok hangen.
* geen parlementaire enquetes van 8 miljoen om een zaak van 100.000 te onderzoeken, zeker niet als het geld TOCH al weg is.
* Meer economisch denken. Dat wil neit zeggen hand op de knip, maar wel een duidelijk doel ervoor hebben.
* De staat als bedrijf. Een sluitende begroting.

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

* Zarc.oh scheidt iig het afval en stopt al het papier bij het oud papier.
Soms hoop ik dat er meer mensen zijn die wat om de natuur geven. Ik heb zelf nog geen kinderen, maar als ik die ooit krijg, zou ik het wel fijn vinden dat ze kunnen leven in een wereld waar er nog natuur bestaat. Het is al erg genoeg, maar als de rest van wereld er zo weinig om blijft geven als sommigen nu doen (noem :r Bush maar ff), dan vrees ik dat de toekomst er niet rooskleurig uitziet... :(

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

Nederland moet niet maar aan het handje van de VS lopen. Dan gaat 't stukke beter in dit land...

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-01 23:12
[afbeelding]

offtopic:
Dit bewijst vrij weinig maakt ook redelijk duidelijk dat België dichter bevolkt is. Of zal het er iets mee te maken hebben dat in België elk stukje snelweg is verlicht itt Nederland. Tevens speelt mee dat in Nederland veel kassen staan die ook worden verlicht. ;)

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Ik zou graag zien dat bepaalde media zoals DVD's, VHS, computergames en audiocdees eens wat goedkoper zouden worden denk aan een prijsvermindering van 5 a 6 Euro's. Dit is niet alleen goed voor mijn portemonee maar ik denk ook dat dit de verkoop van deze media zal vergroten zodat de illigale handel afneemt, wat uiteraard weer goed is voor de makers.
Ook zou ik graag verplicht iedere maand in groningen/friesland/drente ook wel het hoge noorden geheten een LAN georganiseerd zien van 1000 a 1500 man :o (het hoogste wat ik hier meegemaakt heb in groningen is 65 |:(
Enne ze moeten natuurlijk de politie wat meer de mogelijkheid geven om strenger op te treden tegen mensen die ik niet aardig vind :) als je begrijpt wat ik bedoel
Enne ik wil meer zenders op m'n TV want ik heb geen zin om een schotel aan te schaffen :+ en ik wil landelijke dekking van kabel/ADSL internet, want ik :r op ISDN

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• Ed_Capone
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07-2025

Ed_Capone

Het leven is geen bitterbal

Ik zou alle wapens weg doen en zo (proberen) een voorbeeld te zijn voor de rest van de wereld. Deze rotzooi kost klouwen met geld. Laat ze hiermee een bedrijf opzetten zodat de (ex)soldaten dan toch een baan kunnen krijgen.

Voor 90% juist zijn is nog niet zo goed als stilte.

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 00:26 schreef TheBird het volgende:

[..]

En de kinderbijslag die naar Marokko gaat stopzetten, dat bespaart ook al snel een slordige 130 miljoen op jaarbasis.

Wij zijn toch zeker Sinterklaas niet...
Zeg, ze hebben als Nederlander gewoon recht op die kinderbijslag, net als iedere Nederlander (of iemand met verblijfstatus met soortgelijke rechten). Net zoals ze hebben betaald voor hun AOW die ze kennelijk niet krijgen wanneer ze naar marroko terug gaan.

Iemand met een NL paspoort die zn kinderen in de VS laat opgroeien krijgt ook kinderbijslag, waarom hij wel en iemand die een NL paspoort heeft en zn kinderen in marroko laat opgroeien niet? Omdat het marrokanen zijn en geen blanken?

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-01 13:14

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Nederland moet meer uitgeven aan technologie. Ik vind dat we veels te veel aan al dat kunst uitgeven. Terwijl we veels te weinig aan echte wetenschap wordt uitgegeven.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 12:51 schreef Otis het volgende:

[..]

Zeg, ze hebben als Nederlander gewoon recht op die kinderbijslag, net als iedere Nederlander (of iemand met verblijfstatus met soortgelijke rechten). Net zoals ze hebben betaald voor hun AOW die ze kennelijk niet krijgen wanneer ze naar marroko terug gaan.

Iemand met een NL paspoort die zn kinderen in de VS laat opgroeien krijgt ook kinderbijslag, waarom hij wel en iemand die een NL paspoort heeft en zn kinderen in marroko laat opgroeien niet? Omdat het marrokanen zijn en geen blanken?
Kinderen die niet bestaan... :?

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 12:51 schreef Otis het volgende:

[..]

Maar Amerikanen werken mee als we willen onderzoeken of er geen sprake is van fraude. ;)

Verwijderd

Enne ze moeten natuurlijk de politie wat meer de mogelijkheid geven om strenger op te treden tegen mensen die ik niet aardig vind :) als je begrijpt wat ik bedoel
:r

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

vol=vol
wie niet werkt gaat eruit

Samen staan we sterk!

• Wheels_Chrome
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-03-2024

Wheels_Chrome

Vergeten = n vorm van vrijheid

Veel goede dingen hier te lezen zeg.

Wat ik heel erg vind is onze consumptiemaatschappij. We produceren meer dan de vraag, dit om tekorten te voorkomen. Maar dit zorgt er wel voor dat onze voorraden snel slinken. Wij zijn onze toekomst zal ik maar zeggen. Over 3 a 4 generaties zijn de voorraden erts, olie en uiteraard schoon water aardig geslonken zoniet zo duur geworden dat alleen de rijken het nog kunnen betalen. Zodoende wordt op de zeer lange termijn de scheiding tussen rijk en arm steeds groter waardoor de groep van de laagste sociale klasse steeds minder remmingen krijgt crimineel gedrag te vertonen. Ze hebben toch niets te verliezen.

En zolang er nog steeds overbevolking is (De Chinese oplossing helpt hier ook niet echt tegen, noch de ideeën van de paus en zijn volgelingen (Condoomgebruik en zo.) zal de vraag naar goederen alleen maar stijgen. Hierdoor moeten de bedrijven steeds meer uitbreiden, levert wel meer werkgelegenheid op, maar ook gebrek aan grond. De natuur moet hier op inleveren.
Iemand zei ook dat we dan maar een bos moeten opofferen. Vergeet je niet dat bomen zuurstof verzorgen en co2 uit de lucht filteren?

Het punt van de talen is erg moeilijk, de bijbel had het over Babylon..... Trouwens is Engels niet eens de meest gesproken taal in de wereld, dit is Chinees, dan Engels, Hindi, nog iets en Spaans. In Europa is dat toch Duits., Kijk ook maar hier : http://www.fenedex.nl/knipselkrant/2001-05/02-01E14003.htm.

En even een reactie op enkele goede punten van Tweaker:

Ten eerste een ander volksvertegenwoordigingsysteem.
Referendum op plaatselijk niveau over zaken die
de burger aangaan.

Geheel mee eens. Kijk ook maar eens naar het kiesrecht. Daar is heel veel voor gedaan om dat te krijgen in de vorige eeuw. En moet je eens kijken hoeveel mensen nog gaan stemmen! Natuurlijk speelt ook mee dat mijn generatie (18-25)niet echt veel interesse heeft in de politiek. Alles wat wij weten komt via de media tot ons. Deze media heeft ook vaak vooroordelen en eigen interpretatie van hetgeen besproken is. Maar ja er zijn ook zoveel andere dingen die onze aandacht vragen dat dit onderwerp in Den Haag minder aantrekkelijk is voor ons. De gemeenteraadsverkiezingen worden helemaal problematisch m.b.t. de kiezers die komen opdagen. In de landelijke politiek weet je nog wel waar elke partij voor staat, maar op lokaal niveau zit er vaak een groot verschil in de ideeën ten opzichte van de idealen van de partijen. Op lokaal niveau hoor je meestal weinig over de ideeën en gang van zaken van de verschillende wethouders. Hierdoor is het voor heel veel mensen ZEER moeilijk om een goede keuze te maken. De meeste kiezen gewoon voor de partij die landelijk hun keuze heeft.
Een referendum kan dan ook zeer goed helpen de lokale bevolking meer te betrekken bij de politiek.

Deels) gekozen burgemeester (iig meer invloed dan nu)

Sluit aan bij bovenstaande verhaal.

[....]

Monopolistische sectoren worden beheerd door de
staat (OV, energie, kabel, telefoon, wegen, e.d.)

Je zit er niet op te wachten dat de KPN met z'n torenhoge schulden failliet gaat. Ze hebben een zeer groot deel van de markt in handen. Er is wel concurrentie, maar zodra KPN failliet zou gaan is de vraag voor deze bedrijven zo groot dat zij hieraan niet kunnen voldoen en dan ook zeer hoge bedragen gaan vragen voor hun diensten. Gebrek aan personeel zal er niet zijn :).
Ditzelfde geldt voor internet (Zie UPC, wil je geen UPC Internet? Pech voor je, geen concurrentie in de meeste gebieden, MXSTREAM heeft ook geen landelijke dekking.)
Concurrentie voor een monopolist is goed, maar sommige branches moeten gewoon geen profit organisatie zijn. De verheid moet die gewoon blijven beheren, kijk maar wat er gebeurd is met de NS.

Schonere energie, meer onderzoek daarvoor

Maak mensen bewust van het proces van electriciteitswinning (heet anders, ik weet het). Laat zien wat erbij komt kijken en wat de impact is als iedereen alles maar aan laat staan.
De laatste tijd hoor je ook negatieve verhalen over LPG in auto's. het zou onveilig zijn en daarom afgebouwd moeten worden vanaf nu binnen 10 jaar. Leuk idee... NOT.
Wat zou de reden zijn? Te weinig accijns op LPG. Het is eigenlijk maar een afvalproduct. En uiteraard erg schoon. Er wordt te weinig op verdiend lijkt het wel. Wat telt eigenlijk zwaarder het echte milieu of het financiële milieu?

De auto-industrie is juist erg hard bezig met schonere manieren van aandrijving te vinden. De brandstofcel is er een van. Duur en nu nog een beetje groot, maar dat komt wel. Electrische auto's wil niet echt lukken, laden duurt lang en de actieradius is veel te klein, zelfs in de stad.
Aardgas is een goede. BMW is er erg druk mee in de weer. Mazda had in de jaren 90 een waterstofauto, alleen de opslag van de waterstof was zo ingewikkeld, dat was nog niet echt te doen. Maar we komen er wel. Kijk eens naar de vooruitgang in de laatste 15 jaar op dieselgebied, waarom zou je nog benzine willen rijden? Alleen buiten Europa wil men er niet aan. Amerika gruwt ervan. En de rest? Tja..

Criminaliteit anders aanpakken, meer aandacht voor de
oorzaak, betere reclassering voor first timers met
alternatieve straffen waardoor cellentekort afneemt.
Meer en betere plaatsen voor TBS en therapie voor bijv
zedendelinquenten.

Criminaliteit is een erg moeilijke. Burg, Cohen van Amsterdam wil nog meer agenten op straat in vooral de uitgaansgebieden. Zou het helpen, nog meer blauw?
Ik denk dat Amerika wel een goed idee heeft (He da's de eerste vermelding van de USA :) ). Als een crimineel voor de 3e keer is opgepakt voor al dan niet kleine vergrijpen is wel duidelijk dat hij niet zal veranderen. De straf wordt dan aangepast aan deze opmerking. De persoon komt dan niet meer vrij. Alleen haal je deze mensen dan wel uit de maatschappij maar schiet dan op? Doodstraf ruimt wel lekker op, maar is ook moeilijk hard te maken. Je moet wel zo ongelofelijk zeker zijn van je zaak. Eigenlijk is het in de meeste gevallen een te gemakkelijke straf. Levenslang is veel erger voor deze personen, en dus beter. Ik merk wel dat de lagere sociale klassen vaak niet anders kunnen.

Lees ook eens hier:

[topic=395188/1/25]

Gaat wel over racisme, maar criminaliteit komt ook aan bod.

Meer geld voor zorg en justitie.

Meer geld voor zorg? Nog journaal gekeken deze week? Geld voor de zorg is er genoeg. Er is nu zelfs over! Er zijn te weinig operaties uitgevoerd. Het probleem zit hem in het personeelstekort. Hoe is dit op te lossen? Hoe maak je het aantrekkelijker? Goede discussie waard.

Europa moet zich minder afhankelijk opstellen
tegenover de VS.

De VS ziet zich als de leider van de wereld, probleem is dat veel westerse landen dit niet echt een probleem vinden. Is er iets heel ernstigs aan de hand, gaat Amerika zich hier wel mee bemoeien. Is wel makkelijk. De economische afhankelijkheid en koppeling / vergelijking tussen Europa en Amerika (USA / Canada als belangrijkste gedeelte)is nu eenmaal nodig omdat we onze toestand niet kunnen vergelijken / koppelen met Afrika of Azië. We moeten dus wel kijken wat de VS doet. Minder afhankelijk is goed. De euro is er een teken van dan Europa dit ook zelf wil. We moeten proberen de leiding te gaan geven aan de wereldeconomie. Laat de VS maar volgen i.p.v. leiden.
Een gedachte van de Euro was ook het uitdrukken van prijzen in dollars, zoals een vat olie. Het midden-oosten heeft niet zoveel op met de VS. Wellicht is de euro een mogelijkheid om Europa een groter deel te laten uitmaken van het geheel, samen sterk. Waarom is het anders zo dat in de hele wereld dollars worden geaccepteerd. En geen guldens? Dollar is altijd goed zegt men. Wellicht zegt men dit over 10 jaar ook over de Euro.
Zoals je merkt gaan mijn gedachten meer uit naar Europa als geheel, dan aan Nederland als kleine speler. Nederland is een goed land, vrij stabiel, we kunnen het ons veroorloven over de grens te kijken en mee te praten. We zij niet verplicht eerst ons eigen land aan te pakken. Dit als tegenstelling tot b.v. Duitsland (werkloosheid en staatstekorten).

Meevallers gebruiken om de staatschuld af te lossen.

Perfect idee.

Belastingen voor de weinigverdieners iets omlaag, voor
de veelverdieners omhoog.

Man, is dat een moeilijk onderwerp. Netelenbos komt er ook niet uit met haar idee om iedereen te laten betalen voor zijn km's. Hoe breng je een goede scheiding aan tussen wat veel is wat weinig is. Zo'n indeling is er al. Verdien je meer dan bedrag x dan betaal je zoveel procent meer belasting. Etc. En waarom nog hoger voor veel verdieners? Oh ja compensatie voor de lagere inkomsten van de minder verdienende. Stom stom, blijf politiek denken......
Ahum.

Minder snel NL-staatsburgerschap geven
Meer ontwikkelingshulp en meer en snellere hulp bij
conflicten door Europa, waardoor grote
vluchtelingenstromen beperkt kunnen worden.

Is een goed idee. Door het land in nood te helpen kun je voorkomen dat de inwoners vertrekken naar andere landen.
Maar in geval van oorlog is het moeilijk om snel hulp op gang te brengen. De inwoners willen dan z.s.m. weg.
Tijdelijke vluchtelingen zijn niet erg, maar sta dan als regering wel garant dat er zodra de situatie weer normaal / veilig is deze mensen ook weer terug gaan.

De VN moet de hoofdrol gaan spelen bij internationale
conflicten, invloed binnen de VN en VR moeten
veranderen.

De VN kan dat inderdaad beter doen. Maar wat in het conflict USA > Afghanistan? Beide lid van de UN.

En natuurlijk iedereen een 100Mbit glasvezelkabel
tot aan de voordeur.

Ik dacht dat dit ook een doel is van de EU. Als men technologies ook voorop wil lopen t.o.v. de rest zal men dit toch ook moeten meenemen in de plannen.

Poeh, rook van het keyboard.......

Toch ben ik, zoals ik het nu zelf na lees en ook de topictitel bekijk, meer van mening dat de dagen van ons kleine landje geteld zijn willen we blijven meetellen. We moeten gebruik maken van het grotere geheel. De EU dus.
Alleen door landen als Italië, wat toch een chaotisch land is, ook politiek gezien, en ook het oostblok hebben we toch wel wat blokken aan ons been hangen voor een goede doorgroei. We moeten eerst deze landen op het westerse peil krijgen. Men wil wel daar, maar heeft nog een lange weg te gaan.
Ben even kwijt welk oostblok land het was, maar ik hoorde laatst op Radio 1 dat mensen die naar een buurland gingen voor iedere dag dat ze daar heen gaan minimaal 100 euro bij zich moesten hebben. Dat verdienen die mensen niet eens per maand! We hebben nog een lange we te gaan.......
Zodra dit allemaal goed gaat en iedere Europees land op een voldoende hoog peil staat kunnen we zelf weer doorgroeien.
Op die manier kunnen wij als Nederland doorgroeien.

AMD 1900+, ABIT KR7A, 1GB DDR, Matrox G550, Adaptec 2930U, Plextor 12/4/32 SCSI, Plextor 40 SCSI, Alienware DA-01-SLD, DigiDoc 5, iiyama 19", HP 17", Barracuda 60GB, IBM 40GB, Miro DV 500, 2x 3Com 10/100, Hercules Game Theater XP, HP DDS3 12/24,

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 01:34 schreef Jywansa het volgende:
Nederland moet niet maar aan het handje van de VS lopen. Dan gaat 't stukke beter in dit land...
:?

Hoe bedoelt U ???

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 09:43 schreef Jywansa het volgende:

[..]

:r
Beetje misselijk??? :?

• MacDokie
  • Laatst online: 23-12-2025
1. Weg met de maximumsnelheid op snelwegen
2. Nederland moet minder Media geil worden
3. Het internetbeleid van Finland en Zweden volgen
4. Weg met Netelenbos
5. Geen 70+ achter het stuur
6. Strengere straffen op misdaden
7. Weg met de BPM op auto's
8. Strenger controleren op "luie" WAO'ers die best kunnen werken, hetzelfde geld voor andere lame -ass uitkeringtrekkers.
9. Illegalen het land uit trappen.
10. Asielzoekers, buitenlanders die niet langer dan 8 jaar hier zijn en een misdaad begaan direct het land uit trappen.
(Begrijp me niet verkeerd ik ben geen racist; iedereen die zijn best doet zie ik als mijn gelijke of meerdere)

11. Strenger optreden tegen harddrugs (heroine, brown enz.)
-->Blowen mag, alleen raar beleid. (doe het zelf niet trouwens)

Pffff ik kan nog wel even doorgaan. Ik weet het, het zijn niet allemaal dingen die realiseerbaar zijn, maar dat zijn dingen waar ik me wel eens aan irriteer. En ja ik weet het misschien niet allemaal reeële zaken dus spaar me de posts die zeggen dat het niet kan of eerlijk is.

Overigens vind ik Nederland een fijn land. Als ik in Engeland zou wonen zou ik me waarschijnlijk helemaal kapot irriteren.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Wat een idealen hier zeg! fantastisch!

Verwijderd

[quote
Hoe bedoelt U ???
[/quote]

JSF??

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

[quote]
Op donderdag 07 februari 2002 23:34 schreef HappyFace het volgende:
Ja, en dan denk ik aan windmolens. Op korte termijn ook kernenergie. En niet zoals nu onze uitstoot verlagen door energie import.
-Zuinig brandstof
en minder verbruikers. En invoering van rekeningrijden.
-meer natuur
En daar is nu geen ruimte voor, laat staan na de aanleg van nog heel veel windmolen parken. Daarom moeten we streven naar minder mensen op de lange termijn. Hiervoor moeten dan iig de grenzen potdicht.(niet dweilen met de kraan open) Eventueel op korte termijn het inruilen van landbouwgrond voor natuur.
-strengere rechtleving
en betere handhaving en als dat ten koste gaat van de privacy dan moet dat maar.

Invoering van het Amerikaanse "three strikes and you`re out" systeem mbt tot criminele overtredingen (bij herhaling dus veel zwaarder straffen)

meer investeren in vooruitgang (scholing, techniek) en minder in "consumptie". Aflossen staatsschuld

Invoering van werkplicht; mensen met een WW uitkering moeten gewoon 36 uur per week nuttig werk doen (straatvegen, bejaarden verzorgen etc)

Een maximale termijn voor hoge bestuurders (ambtenaren, politici) in dezelfde of aanverwante organisatie. Bijv 10 jaar; zorgt voor onafhankelijkheid en hopelijk daadkracht.

Klinkt best wel rechts he?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

[....]

Monopolistische sectoren worden beheerd door de
staat (OV, energie, kabel, telefoon, wegen, e.d.)
Nee, enkel de netwerken in handen van de overheid; exploitatie privaat.
[goed idee]
In nieuwbouwwijken de netwerken dus "dubbel" aanleggen zodat er alternatieven zijn of de netwerken in staatshanden
[/goed idee]
Op woensdag 13 februari 2002 14:44 schreef Wheels_Chrome het volgende:
Je zit er niet op te wachten dat de KPN met z'n torenhoge schulden failliet gaat. Ze hebben een zeer groot deel van de markt in handen.
Er is wel concurrentie, maar zodra KPN failliet zou gaan is de vraag voor deze bedrijven zo groot dat zij hieraan niet kunnen voldoen en dan ook zeer hoge bedragen gaan vragen voor hun diensten. Gebrek aan personeel zal er niet zijn :).
Dus die anderen kunnen dat snel over nemen; de inboedel van KPN is dan te koop. de OPTA stelt tarieven vast dus hoge prijzen zitten er niet in.
Dus die anderen kunnen dat snel over nemen
Ditzelfde geldt voor internet (Zie UPC, wil je geen UPC Internet? Pech voor je, geen concurrentie in de meeste gebieden, MXSTREAM heeft ook geen landelijke dekking.)
Concurrentie voor een monopolist is goed, maar sommige branches moeten gewoon geen profit organisatie zijn. De verheid moet die gewoon blijven beheren, kijk maar wat er gebeurd is met de NS.
nogmaals scheiding netwerk en exploitatie.
Meer geld voor zorg? Nog journaal gekeken deze week? Geld voor de zorg is er genoeg. Er is nu zelfs over! Er zijn te weinig operaties uitgevoerd. Het probleem zit hem in het personeelstekort. Hoe is dit op te lossen? Hoe maak je het aantrekkelijker? Goede discussie waard.
Simpele economie hoge vraag laag aanbod; dan moet de prijs omhoog of meer aanbod door toetredingsbelemmeringen op te heffen.
Belastingen voor de weinigverdieners iets omlaag, voor
de veelverdieners omhoog.
Niks ervan; werken moet lonen. Nog hogere belastingen en alle veelverdieners vluchten het land uit. Waarop baseer je trouwens dat dat moet? Want nu lijkt het zo`n goedkope PvdA verkiezingszin
De VN moet de hoofdrol gaan spelen bij internationale
conflicten, invloed binnen de VN en VR moeten
veranderen.

De VN kan dat inderdaad beter doen. Maar wat in het conflict USA > Afghanistan? Beide lid van de UN.
VN gaat om meerderheid niet om rechtvaardigheid. Zeker geen grotere rol zolang de VN niet veeeeeeel beter werkt.
Toch ben ik, zoals ik het nu zelf na lees en ook de topictitel bekijk, meer van mening dat de dagen van ons kleine landje geteld zijn willen we blijven meetellen. We moeten gebruik maken van het grotere geheel. De EU dus.
Alleen door landen als Italië, wat toch een chaotisch land is, ook politiek gezien, en ook het oostblok hebben we toch wel wat blokken aan ons been hangen voor een goede doorgroei. We moeten eerst deze landen op het westerse peil krijgen. Men wil wel daar, maar heeft nog een lange weg te gaan.
Ik snap ook niet wat wij ermee opschieten dat de arme landen bij de EU zitten en komen; de breedtegroei remt significante vorderingen in de diepte.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 14:44 schreef Wheels_Chrome het volgende:
De laatste tijd hoor je ook negatieve verhalen over LPG in auto's. het zou onveilig zijn en daarom afgebouwd moeten worden vanaf nu binnen 10 jaar.
LPG is ook vrij gevaarlijk. :)

Ik vraag me ook af of LPG nog zoveel schoner is als diesel over 10 jaar.

En LPG heeft een lagere accijns om het nog betaalbaar te maken, zo goedkoop is LPG niet.
Levenslang is veel erger voor deze personen, en dus beter.
Dat is nog maar de vraag. Erger is imo geen reden voor een straf. Een straf heeft tot doel om criminaliteit te verminderen en het liefst voor zo min mogelijk euro's.

Levenslang opsluiten is een erg dure straf!
Meer geld over als is begroot denk ik. :)

Er zijn te weinig IC en EIC bedden vooral voor kinderen.
Er was een trauma amulance wat veel geld had gekost maar deed niks want er was geen geld voor (in Tilburg dacht ik).

Operaties worden niet uitgevoerd omdat er te weinig verplegers en operatie-assistenten zijn. Verplegers zijn er genoeg, maar willen er gewoon niet werken.

Omstandigheden in de zorg zijn slecht of vaak niet geregeld, bijv: Kinderopvang, partime werken, werkdruk, carriere, scholing. Bezuinigingen zorgen ervoor dat er geen geld meer is voor dingen zoals personeelrestaurants, goede stageplekken, ed, zelfs kerstpaketten hebben ze op sommige plekken al afgeschaft, kun je wel nagaan hoeveel geld ze hebben daar. Om van het vaak lage loon voor verplegers en hulpverleners nog maar zwijgen. ;(

Niet al deze dingen zijn met geld op te lossen maar meer geld zal het zeker gaan kosten.
Man, is dat een moeilijk onderwerp. Netelenbos komt er ook niet uit met haar idee om iedereen te laten betalen voor zijn km's. Hoe breng je een goede scheiding aan tussen wat veel is wat weinig is. Zo'n indeling is er al. Verdien je meer dan bedrag x dan betaal je zoveel procent meer belasting. Etc. En waarom nog hoger voor veel verdieners? Oh ja compensatie voor de lagere inkomsten van de minder verdienende. Stom stom, blijf politiek denken......
Ahum.
Dit is vaak persoonlijk. Iedereen vind dat criminaliteit moet worden aangepakt, dat werkelozen aan het werk moeten ed, maar als het om de belastingen gaat zijn meningen nu eenmaal verdeeld.

Zo'n indeling is btw al eerder aangepast hoor.

Ik ben van mening dat de tweedeling (of drie of vierindeling straks) van inkomens een grote oorzaak is voor een hooop andere problemen zoals criinaliteit. Door verlichting voor armere hebben zij meer geld over voor scholing (van kinderen) en een vrij goed bestaan waardoor criminaliteit minder aantrekelijk wordt voor die groep. Ik vind de verlaging van belasting voor de hoogste schijf ook een slechte zaak persoonlijk.
De VN kan dat inderdaad beter doen. Maar wat in het conflict USA > Afghanistan? Beide lid van de UN
De VN vergadert, neemt een beslissing en als landen die in het cinflict verwikkeld zijn zich er niet aan houden dan grijpt de VN in. Als bijv de VN had beslist dat OBL uitgeleverd had moeten worden en de Taliban doet dat niet dan kun je hem alsnog gaan halen. Als het merendeel van de VN daar achterstaat zal dat internatitionaal ook weinig problemen meer opleveren.
Engeland, Duitsland en Frankrijk zin de enige landen die op wereldniveau wat te melden hebben. Maar Duitsland houdt zich vaak afzijdig, Engeland loopt 9 van de 10 keer de VS achterna en Frankrijk in zijn eentje kan ook weinig doen.

Wil de EU wat te zeggen hebben dan zullen die drie landen zowiezo al meer samen moeten werken.

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 23:02 schreef bombadil het volgende:

[..]

Nee, enkel de netwerken in handen van de overheid; exploitatie privaat.
Dat klinkt leuk, maar komt in de praktijk denk ik toch neer op een monopolie of op prijsafspraken ed. Als het namelijk nu in NL zou gebeuren zou je waarschijnlijk alleen @home en UPC hebben (casema wil niemand). Als UPC failliet zou gaan dan zou je alsnog een monopolie hebben en wat doe je dan?

Private exploitatie zou imo alleen mogelijk zijn onder strenge controle van de overheid.
[..]

Niks ervan; werken moet lonen. Nog hogere belastingen en alle veelverdieners vluchten het land uit. Waarop baseer je trouwens dat dat moet? Want nu lijkt het zo`n goedkope PvdA verkiezingszin
Als weinigverdieners meer over houden wordt werken volgens mij toch echt aantrekkelijker itt een uitkering hebben hoor. :) Het zal werken alleen maar stimuleren. De belastingen worden ook niet algemeen verhoogd maar verschoven.

Zie ook de rectie hierboven van mij daarover.

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-01 21:27
Om de verbeteringen aan Nederland vanuit een geestelijk oogpunt te bekijken denk ik dat het goed is als Nederland zich bewust wordt van de geest die boven ons land hangt. Veel gemeente's/kerken hebben dit al door en zijn al druk aan het bidden. De meeste mensen in ons land staan onder invloed van deze geest en het wordt tijd dat ze hun oog gaan richten op God en een relatie met Hem aangaan. Op die manier zijn ze ontastbaar voor de geest. Deze geest is een geestelijke overheid. Dat is een soort aartsengel maar dan van satan.

Ik denk dat als we Nederland willen veranderen dat we eerst eens moeten kijken naar onze geestelijke gesteldheid. Wat hebben we allemaal gedaan en wat doen we nog. Staan we in ons leven toe dat er kwade geesten binnenkomen door ons te gaan interesseren voor toverij/magie, door ons in te laten met allerlei paragnosten die 'dode mensen' oproepen die vervolgens niet meer uit je leven weg gaan. Politieke figuren die zich laten leiden door een geest. Als we zo door gaan zijn in de toekomst alle normen en waarden die ooit eens door God ingesteld zijn verdwenen en verandert Nederland in een soort Sodom en Gomorra (hoewel nederland vandaag de dag daar al veel van weg heeft).

Ik heb ook een hart voor Nederland en ik weet dat er in Nederland binnen afzienbare tijd het ene andere gaat gebeuren. De geestelijke grond zal gaan trillen en de Heilige Geest zal Zijn adem over nederland gaan blazen. Er zal een verandering/opwekking komen. Maar het is aan ons om mee te gaan op die golf, het is aan ons om het rijk der duisternis uit ons leven weg te bannen. Het is aan ons om ons niet in te laten met occulte zaken als spiritisme, yoga, reikhi, tarot en andere new age gerelateerde zaken. Het is aan ons om daar afstand van te doen en het te verbannen in ons leven en uit onze naaste omgeving.

Pas als we dat doen en we gaan eens een keer op zoek naar de echte geestelijke realiteiten die er momenteel heersen, en we gaan zien dat het werkelijk bevrijdend is om Jezus als beste vriend te hebben, nederiger en minder sensatiezoekend worden dan komt de rest automatisch wel goed met Nederland dat geloof ik.

In de Bijbel staat niet voor niets: Zoek mijn koninkrijk en de rest zal u geschonken worden. En dit is een pure waarheid, ik heb het ervaren en ik hoop Nederland ook.

Gods zegen,

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 12:15 schreef wustenveld het volgende:
Om de verbeteringen aan Nederland vanuit een geestelijk oogpunt te bekijken denk ik dat het goed is als Nederland zich bewust wordt van de geest die boven ons land hangt. Veel gemeente's/kerken hebben dit al door en zijn al druk aan het bidden. De meeste mensen in ons land staan onder invloed van deze geest en het wordt tijd dat ze hun oog gaan richten op God en een relatie met Hem aangaan. Op die manier zijn ze ontastbaar voor de geest. Deze geest is een geestelijke overheid. Dat is een soort aartsengel maar dan van satan.

Ik denk dat als we Nederland willen veranderen dat we eerst eens moeten kijken naar onze geestelijke gesteldheid. Wat hebben we allemaal gedaan en wat doen we nog. Staan we in ons leven toe dat er kwade geesten binnenkomen door ons te gaan interesseren voor toverij/magie, door ons in te laten met allerlei paragnosten die 'dode mensen' oproepen die vervolgens niet meer uit je leven weg gaan. Politieke figuren die zich laten leiden door een geest. Als we zo door gaan zijn in de toekomst alle normen en waarden die ooit eens door God ingesteld zijn verdwenen en verandert Nederland in een soort Sodom en Gomorra (hoewel nederland vandaag de dag daar al veel van weg heeft).

Ik heb ook een hart voor Nederland en ik weet dat er in Nederland binnen afzienbare tijd het ene andere gaat gebeuren. De geestelijke grond zal gaan trillen en de Heilige Geest zal Zijn adem over nederland gaan blazen. Er zal een verandering/opwekking komen. Maar het is aan ons om mee te gaan op die golf, het is aan ons om het rijk der duisternis uit ons leven weg te bannen. Het is aan ons om ons niet in te laten met occulte zaken als spiritisme, yoga, reikhi, tarot en andere new age gerelateerde zaken. Het is aan ons om daar afstand van te doen en het te verbannen in ons leven en uit onze naaste omgeving.

Pas als we dat doen en we gaan eens een keer op zoek naar de echte geestelijke realiteiten die er momenteel heersen, en we gaan zien dat het werkelijk bevrijdend is om Jezus als beste vriend te hebben, nederiger en minder sensatiezoekend worden dan komt de rest automatisch wel goed met Nederland dat geloof ik.

In de Bijbel staat niet voor niets: Zoek mijn koninkrijk en de rest zal u geschonken worden. En dit is een pure waarheid, ik heb het ervaren en ik hoop Nederland ook.

Gods zegen,
YES YES YES !!! Go on, brother!!! Schitterend zo is het inderdaad, ik maak ook een deel uit van deze opwekking :D
Nederland sta op! Hef de banier op en blaas de bazuin!
*D

Verwijderd

De laatste tijd hoor je veel over de gezondheidzorg, school (leerarentekort), het fileprobleem, de ns, woningtekort, enz.
Dit komt natuurlijk door de verkiezingen die eraan komen, hierdoor wordt dit allemaal weer aan het licht gebracht.

Ik denk dat deze problemen veroorzaakt worden door teveel mensen in Nederland. Nu kan je wel zeggen, trap een aantal mensen eruit. Maar dan verplaats je het probleem alleen maar, want niemand wil in bijv. de sahara wonen.
Deze problemen leiden weer tot andere problemen, zoals milieuvervuiling, tekort aan natuur, dierenleed, agressie, enz.

Maar op dit moment is het zo dat dit probleem voornamelijk in nederland zich voordoet.
Natuurlijk is het mogelijk om de asielzoekers de schult hier voor te geven, maar ook dit is niet helemaal eerlijk.
Want als jij op dit moment uit Afganistan oid komt, dan vind ik dat jij recht op opvang heb. Hoe dan ook.
Maar ca 70% van de asielzoekers zijn criminelen uit andere landen (dit zijn er maar een paar, maar toch...), of komen hier om econimische redenen.
Ik vind dat er een duidelijk scheiding moet zijn tussen echte vluchtelingen en dat andere gespuis.

Verder is het natuurlijk zo dat de wereldbevolking nogsteets doorgroeit, mede door een betere gezondheidszorg en de inspanningen van de NAVO. Dit zal in de toekomst alleen nog maar tot grotere problemen gaan leiden. Wat hiertegen te doen is zou ik niet weten, want een maatregel zoals in china gaat toch iets te ver (niet meer als 1 kind per gezin).

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 12:15 schreef wustenveld het volgende:

Gods zegen,
Amen... :+

Verwijderd

Groene Energie:
En waar moet het geld vandaan komen?

Brandstof auto:
Dan lullen we daar over tien jaar wel weer over.

Europa:
Dat klopt, maar is het niet juist aan de andere Europese landen om de handen uit de mouwen te steken?

Europese taal:
Volslagen onzin. Er is een universele taal (Engels) en daar kun je het gewoon bij houden. Een nieuwe taal schept geen enkel voordeel. Verder is jouw belangenafweging erg kortzichtig: iedereen een nieuwe taal laten leren in tegenstelling tot een aantal mensen. Dom dom dom.

Natuur:
Nooit eraan gedacht dat de grond tussen huizen van de huiseigenaren zelf is? Iedereen mag nogal altijd grotendeels zelf bepalen wat met de grond te doen. Ga liever de regenwouden helpen in stand houden, en zorg ervoor dat er meer plankton groeit.

Wrijving:
Door minder scheiding in arm en rijk. Allochtonen betrekken in de samenleving en strengere regels op uiting van geweld en misdrijf, zodat de mensen wel 2x nadenken wat ze doen.
Er is geen voordeel in gelijke rijkdommen, dit is het meest overschatte groeibriljantje. Wederom dom. In de situatie van vandaag is er tenminste nog plek voor mensen om te streven, te willen exceleren. Dat zal met jouw plannen tenietgaan.

Hoe ik dit wil verwezelijken.........Nu nog niet, maar we zijn nog jong en we vormen toch de Maatschappij!!! Dus wij kunnen de Nederland laten veranderen hoe wij dat willen.
Altijd alles maar op de lange baan schuiven. Heel verstandig! Ik ben blij dat je gelukkig bent, maar je bent toch wel erg kortzichtig.

Als we het maar willen natuurlijk. Want zonder wil is ook geen wet, zullen we maar zeggen.
Het spreekwoord luidt: zonder wil is er geen weg. Moet ik nu ook nog je grammatica gaan verbeteren?!

Maar ik gaf een paar voorbeelden, je kan erop ingaan of een nieuwe idee geven.....
Fijn, de groeten!
Pagina: 1