Toon posts:

Kabelmodem delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Zoals eerder deze week heb ik het probleem van het delen van mijn UPC/Sonera kabelmodem in mijn LAN.

Als ik mijn LAN eerst goed werkend heb en daarna mijn kabelmodem installeer middels een tweede NIC dan loopt alles verkeerd.
Ositis Winproxy geeft aan dat er geen interne IP adressen zijn geconfigureerd, terwijl deze er wel degelijk staan.
Ik heb de 192.168.*.* en 90.0.0.* series al gebruikt, echter zonder resultaat.

Installeer ik eerst het kabelmodem middels de netwerkkaart werkt dit vlekkeloos.
Maaar, als ik daarna mijn netwerk weer wil installeren komen dezelfde problemen weer bovendrijven.

Ik heb alles geprobeerd met Compex TX100, Compaq 100Mbit, 3Com, en Intell Etherexpress kaarten, alle zonder succes.
Ook SyGate geeft problemen, deze krijg ik geinstalleerd en hij controleert netjes de netwerkkaarten en internet verbinding. Dit gaat goed, totdat ik een client eraanvast wil hangen, helaas die komt niet op het net, Sygate detecteerd de client WEL.

Dit alles onder W98 SE.

Heeft iemand deze problemen ook gehad of denk je me ermee te kunnen helpen ? GRAAG !!
GoT doorzoeken heeft mij tot nu toe geen bevredigend antwoord geleverd, en dat modem delen moet toch mogelijk zijn........

ALvast bedankt !!!!!

Verwijderd

wingate server, geen client gebruiken

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13

Flexx

This side up

Sygate: op server en client versie op de andere pc's

Verwijderd

Wat zijn de ip nummers die je gebruikt voor je server en clients? en de subnets?
hoe heb je de ip nummers ingesteld op die 2 NIC's in je server?

ik heb namelijk ook UPC/BART combo en werkt perfect

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Hoi, waar zit je in Rotterdam? ik kan je wel helpen, heb ook 3 pc's verdeeld over een kabelmodem met sonera. ICS werkt gewoon en sygate ook maar die sloeg steeds af na een kwartier. Bij beide programma's kan je beter automatic detection van het IP nummer doen, dat is heel makkelijk.

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Nou, hier komen ze......
Netwerk :
NIC in server :
IP 192.168.100.10
Sub 255.255.0.0
Geen gateway geinstalleerd
DNS 192.168.100.10

NIC in Server voor Modem
IP van Provider
Sub 255.255.255.0
Gateway van provider
DNS van provider 1e 195.66.***.***
en 2e 195.66.***.***

Interne IP's voor de client PC's :
192.168.100. 11 t/m 15
Sub : 255.255.0.0
DNS : 192.168.100.10
Host : localhost

En dan houdt het verder op !!!!
Ik heb nu SyGate op de Server staan en die detecteert eindelijk de twee netwerkkaarten en OOK de i-net verbinding.
Hierna SyGate op de 1e client geinstalleerd en zelf laten zoeken naar de instellingen op de server, deze detecteert hij maar niets werkt.

Het probleem is dus deels opgelost, echter kan ik nog steeds niet internetten van de client PC's in het netwerk......

Verwijderd

Zo te zien ben je op de client vergeten om de gateway aan te geven. Deze moet gelijk zijn aan het IP nummer van de server.

Verwijderd

Bij windows 9X moet je de gateway invullen bij je clients, en dat is de ip nummer van je interne netwerk nic.
De dns moet ook de ip nummer zijn de interne netwerk nic.

Als je sygate tot een dhcp server instelt, dan hoef je helemaal niks in te stellen voor je client pc's, alles gaat dan vanzelf. Zo heb ik mijn configuratie nu, en werkt perfect.

het blijkt dat je de gateway op je clients niet hebt ingesteld. Trouwens waarom heb je een dns voor je lan nic? het neemt gewoon die van de internet nic over.

in ider geval, probeer die gateway en ook die dhcp methode, bespaart je veel werk in de toekomst.

Let wel, als je win2k op die clients hebt, dan moet je de dns nummers van je isp invullen ipv de ip van je lan nic.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx all !!!
Ik heb het voor elkaar, ben weer helemaal gelukkig !
Pagina: 1