Toon posts:

[XP] 2e videokaart: S3Virge64+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onder XP (op een MSI-AMDk72 bord) met als primary vga-kaart een GeforceII-mx 400 wil het niet lukken om een simpel S3Virge64+ kaartje erbij te installeren..

XP ziet de vga-kaart wel, maar geeft aan: Kaart kan niet worden gestart. Zelfs bij het verwijderen van ALLE andere kaarten (NIC & sblive) werkt het nog steeds niet! Ik blijf dezelgde fout krijgen. Ook het plaatsen van de 2e kaart in verschillende pci-sloten helpt niet?

Kan XP hier nie mee overweg of ligt het aan de S3? Als dat laatste het geval is: welke kaart (met welke chipset) moek dan wel hebben onder XP?

(ohja.. ik ben niet van plan een matrox dualhead ofzo te kopen, het moet een kaart 'erbij' zijn)

Verwijderd

Is het een PCItje? probeer in de bios te zetten dat booten van PCI/AGP moet, zodat xp onder die videokaart draait en spellen onder je geforce. dit moet zekerz lukke

Verwijderd

Topicstarter
Is Tweaker-Willem weer een beetje te blij? Gebruik de search maar.. en je zult zien dat er geen zak tussen staat voor XP.

maar ik zal eens proberen, pci/agp

danku

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Op donderdag 07 februari 2002 23:27 schreef samba het volgende:
Is Tweaker-Willem weer een beetje te blij? Gebruik de search maar.. en je zult zien dat er geen zak tussen staat voor XP.

danku
Als dat werkt heb je mazzel....

Bij mij dus niet, ik heb 4 verschillende PCI kaarten, en een Leadtek MX400 AGP, die dus allemaal alleen als primary willen werken, en van 1 kaart kan ik geen drivers voor XP vinden...

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
Maar das dus mooi 'n beetje kloten dus... Onder win98 hak helemaal niets geen last! Waarom onder XP wél? Vervelend.. misschien dat iemand even 'n merk videokaart op kan noemand dat wél als secundair kaartje werkt onder XP?

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 20:49

DutchMan

NederlandseMan

Je moet het systeem opstarten via de PCI kaart .. Dan werkt het wel.. :)

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Op vrijdag 08 februari 2002 00:41 schreef DutchMan het volgende:
Je moet het systeem opstarten via de PCI kaart .. Dan werkt het wel.. :)
Hoeft niet dus

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want als ik die optie in het bios verander, dan start ie netjes op vanaf m'n tweede monitor (op de pci-kaart). Zodra die in XP komt, wordt de driver geintalleerd, maar krijg ik nu een fout met m'n GeForce: (Het apparaat kan niet worden gestart)..

Jeeeezus,.. wat is nu een goede secundaire videokaart?

Verwijderd

Boot eerst eens op met de G Force kaart uit het slot. En prik hem er daarna in. Wie weet???

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kijk hier eens:

http://www.realtimesoft.com/multimon/

Bevat veel tips, en een database met multi-monitor setups. Suc6!

BTW Ik heb dual-monitor onder WinXP, met als secundaire kaart een Hercules Terminator 3D/DX, da's een S3 Virge DX chippie. Zo'n kaartje moet dus werken!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 20:39

Gallus

Cheesy

Het is een bekend probleem dat die oude S3 kaartjes problemen geven (met dual monitor) onder Windows 2000. Heb het zelf ook ervaren, het werkte gewoon niet. Kans is groot dat dit voor XP ook geldt. 9 van de 10 keer gaat het fout.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Topicstarter
Wat denken jullie van een Voodoo 3PCI ??

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:59

JWO

Op donderdag 07 februari 2002 23:27 schreef samba het volgende:

danku
XP is gebasseerd op windows NT en 2000 als je daar ff naar keek kreeg je het antwoord ook :P

Verwijderd

Topicstarter
tjeeeeeeeetje... ik heb nu al vief verschillende kaarten geprobeerd. (Ook combinaties uit die database)

Helemaal NIETS werkt! Hij blijft zetten dat ie de 'tweede' kaart niet kan 'starten'.. foutcode 10. Ook al zet ik PCI op primairy card in de bios.

Hmm... iemand enig idee of de LEADTEK DH TV (64 MB - Geforce 2 MX 400 - retail) een redelijk kaartje is?

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

There is no art to find the minds construction in the face

• Milly
  • Niet online
Tjonge, ik geloof dat je wel pech hebt zeg :( Ik ben er toevallig dit weekend ook mee bezig geweest, heb nu ook m'n W2K bakkie geupgrade met een tweede monitor (Matrox MGA als tweede videokaart).
Het wilde eerst helemaal niet werken. Toen heb ik het zo aangepakt: alle insteekkaarten eruit, alleen je primary videokaart erin. Opstarten, zeker weten dat je primary goed werkt, en dat de goede drivers zijn geinstalled. Weer uitzetten, tweede videokaart erin, zorgen dat ie niet in een slot zit dat z'n IRQ deelt met je primary. Computer aan, goede drivers installen (de nieuwste dus, mijn MGA wilde niet werken met de standaard W2K drivers, maar wel met de Matrox drivers van hun website!!).
Echt, één van die videokaarten moet het toch echt doen hoor...

Succes :)

BTW Post ff welke videokaarten je tot je beschikking hebt om als tweede kaart te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke!! dank u... ik zit nu op school, ik ga vanmiddag even proberen 'n voodoo 3 pci te regelen. Volkgens de microsoft site moet deze werken.

hartstikke bedankt!

Verwijderd

Ik heb het ook geprobeerd om naast mijn GeForce2 een S3Trio kaartje te proppen, maar dat lukte idd ook alleen als ik in de bios de pci-kaart als primary zette.
Het werkte wel, maar aangezien het een 2MB videokaartje was kon ik alleen de resolutie op 800*600 zetten, en dat schiet niet echt op...
Toen heb ik maar een GeForce2 in pci uitvoering gekocht, een Leadtek bij Informatique, en dat werkt perfect.
Met die setup hoef je ook niet je pci als primary te zetten.
En anders koop je gewoon een Matrox G450DH.

• Milly
  • Niet online
En anders koop je gewoon een Matrox G450DH.
Op donderdag 07 februari 2002 23:18 schreef samba het volgende:
...
(ohja.. ik ben niet van plan een matrox dualhead ofzo te kopen, het moet een kaart 'erbij' zijn)
:)
Pagina: 1