Toon posts:

Modem prob.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het probleem uitlegge. Ik heb hier een 56k6 modem (ja er is hier nog geen breedband) en als ik daarmee inbel op de providers wil hij niet hoger inbellen als 32000 bps. Ik heb ook al een ander modem geprobeerd, en een andere provider. De kabel is wel goed want die heb ik altijd al gebruikt. Het probleem is allen ik heb dit in een nieuw systeem gezet en toen begonnen de problemen, ik heb het gevoel dat het hem in Het Mobo zit. wat zeggen jullie hier van?

WinXP pro
AMD XP 1600+
MSI K7T 266 pro 2
512 DDR
15 GB WD
MSI Geforce 2 Pro 64 DDR
Soundblaster Live Value
3com etherlink

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
-hier stond onzin-

Verwijderd

Lijkt me een software/driver probleem.
Overweeg anders eens een ISDN aansluiting. Gegarandeerd 64k of 128k.

Verwijderd

Topicstarter
Jah, dat komt eind van de maand dan ga ik over op Friaco, want wanadoo hometime ondersteunt geen isdn (maar dat heb ik al wel) kwa drivers lijkt me niet zo, ik heb aparte xp divers er voor gedownload

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zit je systeem op een geaard stopcontact?

Verwijderd

Topicstarter
Jah, mijn systeem zit daar op, het rare is het heeft wel gewerkt mar in mijn oude systeem. en nu in het nieuwe niet.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

hoe lang is je telefoonlijn?

Verwijderd

Topicstarter
2 Meter

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op donderdag 07 februari 2002 23:32 schreef DECFMessiah2001 het volgende:
2 Meter
Kan het niet aan liggen dan.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik denk dat het ook hardware matig is of softwarematig, niet de omstandigheden.

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:21
Probeer eens de string AT+MS=V90 (dan kan je er ook nog ,1 achter zetten) of AT+MS=V34 of AT+MS=S38 ,90=0 (na die comma dus wel een spatie)

Krijg je dan bij 1 van de strings kan ik em me niet goed herinneren of je modem accepteerd em niet :)

Wat je ook kan bekijken is of er een trafo of een andere kabel in de buurt van je telefoonlijn ligt en ff kijken of die misschien stoort dus gewoon even weg halen. Verder heeft het weinig nut om te zeggen dat ie het vroeger wel deed want nu doet ie het dus niet meer :)

[edit]
Eerste AT string had een Typo :(

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

misschien een storingsbron naast je telefoonlijn?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal die strings eens ff proberen thanx

Verwijderd

Topicstarter
Nope geen suc6, en er is geen storingbron langs de telefoonlijn. Ik moet toch denk ik maar wachten tot eind februari want dan ga ik weer over op ISDN
Pagina: 1