Toon posts:

ADSL Mxstream upload (help) (lang verhaal :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik zit nog steeds met een ADSL upload probleem waar ik vraagtekens bij zet. Ik kan immers wel wachtwoorden versturen over het internet, of stukken tekst (zoals dit berichtje - euhmm note, ik heb zojuist getracht deze te versturen, maar dit werkte deze keer niet :( Moet dus weer via mijn modem), maar zodra je een attachment bij je mail wil zetten, mensen wat bij jouw willen downloaden of je je upload gaat testen op een site houdt mijn modem gewoon op met reageren (de upload dan tenminste). Surfen over het internet gaat gek genoeg uitstekend. Mijn download snelheid vormt dan ook geen enkel probleem.

Ik ben 3 dagen geleden ook een topic hierover begonnen en toen kreeg ik tips met betrekking tot de bekabeling, firmware drivers, versie van windows, etc. Ik heb zonet mijn computer opnieuw geinstalleerd en ik heb alles geprobeert, maar het werkt geen van allen. Alleen de windows versie kon ik niet uitproberen, omdat ik onder windows 98 een 'IRQ' probleem kreeg (twee apparaten op dezelfde poort) en Windows 2000 niet legaal heb (die versie doet enorm vreemd - wel geprobeert). Wat betreft Windows XP is het mij niet gelukt om de ADSL zo ie zo te laten inbellen en dus was ik weer aangewezen op windows ME (enige dat een beetje naar behoren werkt).

(probleem is uitgelegd - voor de doorzetters meer info :)

Ik heb mijn ADSL verbinding ('let wel: via dezelfde kabel!') getest op een macintosh en daar ontstonden geen problemen. Het probleem moet dus zo ie zo binnen mijn computer zitten.

Een update naar de pro versie, heb ik begrepen, kan ik ook niet uitproberen, aangezien ik een ISDN ADSL modem heb. Er wordt daar immers gezegd dat je een anoloog modem daarvoor moet hebben; en ik wil geen oranje lampje meer riskeren (= modem dood - nieuwe bestellen via KPN indien resetten niet lukt :) ik ga het niet proberen)!

Nou, nou weet je wat ik allemaal 'niet kan' en ik hoop niet dat je inmiddels al in slaap bent gevallen door het lange verhaal. :z Wel hoop ik dat je nog een tip hebt voor me, zodat ik niet alweer ben aangewezen op de MXstream helpdesk (voor de 1000ste keer, want er is bij mij al heel wat mis gegaan - en voor dit probleem weten ze vooralsnog geen oplossing).

Alvast bedankt voor eventuele reacties,

SlicerXXL

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 10:30
Hm heb je geprobeerd om de drivers voor de modem te updaten?
En misschien dat het aan de netwerk kaart kan liggen?
Daarvoor nieuwe drivers halen...of een andere kopen/garantie ofzo?

Aap!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Zelfde probleem gehad: bij mij heeft het geholpen om mijn MTU te verlagen.

Download internet tweak of een gelijk proggie en verander je MTU naar 1400.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 08 februari 2002 17:53 schreef Chemist het volgende:
Zelfde probleem gehad: bij mij heeft het geholpen om mijn MTU te verlagen.

Download internet tweak of een gelijk proggie en verander je MTU naar 1400.
klopt, ppoeof hoe je dat ook schrijft gaat vaag doen bij een MTU van 1401 of hoger.