Driver disk voor ide-raid in RH7.2 ??

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Is er een driver disk voor redhat 7.2 zodat ik linux kan installeren op mijn promise raid0 disk ?

Op dit moment ziet ie dus 2 aparte schijven via de fdisk optie en kan dus niks installeren.

Als ik expert installatie doe kan ik een driver diskette installen.

Please help.

PS. op de promise site staat wel een .tar ding, maar is voor ín linux denk ik. Ik kan er niks mee :'( en hij is tot 7.1 dus 7.2 zou het gewoon moeten doen toch ?

Verwijderd

[search=\"Linux RAID promise\"] Daar zul je een grote hoeveelheid info vinden. Ik heb nog niet gelezen dat het vanaf installatie werkt met RH 7.2, maar misschien dat een ervaringsdeskundige daar iets over wil roepen :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 22:44 schreef janjanjansen het volgende:
[search=\\\\\\\"Linux RAID promise\\\\\\\"] Daar zul je een grote hoeveelheid info vinden. Ik heb nog niet gelezen dat het vanaf installatie werkt met RH 7.2, maar misschien dat een ervaringsdeskundige daar iets over wil roepen :)
Ik ben al druk op zoek geweest.

Die drivers van promise was het mee gelukt die toch uit te pakken naar flop en met expert install te laten inladen maar die werkten ook niet :'(

Ik vind het trouwens wel erg waardeloos van linux dat de drivers onder 7.1 wél werken en onder 7.2 NIET. Ik dacht dat vooruitgang altijd alleen maar voordelen had :?

Verwijderd

Het wachten is op een n00b vriendelijke distro met een kernel => 2.4.10. Dan is het denk ik out of the box mogelijk. Tot die tijd is het behelpen, helaas.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Hmm, maar is er dan al wel een manier om hem aan de praat te krijgen ondertussen ?

Of hoe lang gaat het duren voor die nieuwe distro met ondersteuning ?

PS. ik vind dit wel tegenvallen, ik dacht dat Linux altijd het eerste was met ondersteuning. Die A7V133 met raid0 bestaat toch al een hele tijd!

Verwijderd

Ik had bij het andere door jou geopende draadje nog een opmerking gemaakt over hoe het wel kan. Daarnaast is het niet zo dat het de schuld van Linux is dat Promise geen fatsoenlijke drivers en ondersteuning heeft, Highpoint heeft het wel goed voor elkaar.
Je hebt een schijf aan je normalen ide en niet in RAID. Die kun je wel booten met RedHat en daarop Linux installeren. Dan een kernel downloaden en die zo configgen dat je ATARAID ondersteuning hebt, compileren, installeren en booten met dat ding. Dan kun je desnoods je Linux partitie naar je RAIDarray verplaatsen als je dat zou willen. Kernel moet dus vanaf 2.4.10 zijn en dan is support voor de Promise aan te zetten.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Jah, maar dat overzetten enzo daar snap ik nu toch nog niks van.

Ben redelijk windows expert maar linux n00b :)

Komt wel verandering in hoor >:)

Ben alleen bang dat als ik linux op die backup disk install en ik iets op die andere 2 disks aanroep dat ik dan ineens alles kwijt ben ofzo.

PS. het werkt zowiezo niet omdat op de raid disk de bootsector staat enzo, en die kan linux niet beschrijven.

• hightower
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Ja, ik heb dus hetzelfde probleem. En ik weet ook wel waaraan dat ligt.

In de kernel van RH7.2 zit de driver van de ATA100 ingebakken. Die herkent die PRomise als ATA100. Als je die RAID driver laad, dan neemt ie toch gewoon de ATA100 driver.
Ik ben dus bezig geweest een custom install kernel te maken, maar toen liep ik tegen een ander probleem aan. En dat is het mounten van de installatie-cdrom. Hij wil een ext2 filesystem mounten op de cd. En ik krijg de install niet aan het verstand gepeuterd dat het iso9660 of joliet moet zijn.

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

Verwijderd

De ATA100 driver zit wel in de kernel maar RAID ondersteuning niet. Dus op zijn gunstigst ziet de bootdisk je controller + afzonderlijke disks maar niet de daarop aanwezige RAID-arrays. Die ondersteuning zat pas vanaf 2.4.10 in de Linus-kernel.

• hightower
Op zondag 10 februari 2002 01:48 schreef janjanjansen het volgende:
De ATA100 driver zit wel in de kernel maar RAID ondersteuning niet. Dus op zijn gunstigst ziet de bootdisk je controller + afzonderlijke disks maar niet de daarop aanwezige RAID-arrays. Die ondersteuning zat pas vanaf 2.4.10 in de Linus-kernel.
Ik heb dus een kernel gebakken 2.4.17 maar daar kreeg ik dus het probleem dat ik de cdrom niet kon mounten. Dus als iemand daar een oplossing voor weet, dan zet ik een install image op mn serv

• bartaa
  • Laatst online: 15-07 18:14

bartaa

Battlefield

Hightower, heb je al een werkende install image gemaakt en waar kan ik hem downloaden ?

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 22:49 schreef FerryHeibrink het volgende:
Hmm, maar is er dan al wel een manier om hem aan de praat te krijgen ondertussen ?

Of hoe lang gaat het duren voor die nieuwe distro met ondersteuning ?

PS. ik vind dit wel tegenvallen, ik dacht dat Linux altijd het eerste was met ondersteuning. Die A7V133 met raid0 bestaat toch al een hele tijd!
installeer op normale ide en upgrade kernel ?
dan switchen

• hightower
er staan nu nieuwe drivers op de site van promise met een beschrijving hoe je moet installeren. maar ik krijg nu een foutmelding dat de driverdisk niet goed is. Weet iemand dus hoe je een driverdisk maakt?

Pagina: 1