Ja het klinkt een beetje vaag en onduidelijk (topic).
Maar het zit als volgd: ik was vanmiddag bezig met huiswerk (ja dat doe ik echt). Crasht win2k (nog nooit gehad). Huiswerk weg
Ik dus weer op die grote power knop drukken.
Krijg ik zo'n vaag blauw scherm met wat bla bla bla tekst er op, waarin stond dat ik moet rebooten.
Gedaan, zag de load bar van win2k dus ik dacht dat zit wel goed.
Bleef die vervolgens hangen
.
Weer gereboot, F8 veilige modus, en zo'n beetje alle andere opties.
En steeds als het win2k start scherm verschijnt bleef ie hangen.
Ik vermoede zo iets dat er misschien een cluster fout ontstaan was op m'n hd.
Scandisk gedraait, niets gevonden en alles bleek goed te zijn.
Dan maar huiswerk maken onder Redhat, maar ook die starte niet meer op. (ben fout melding vergeten, maar ging iets over de HD).
Dit belooft niet veel goeds, win2k en win98 bootdisk gebruikt, maar met beide werden mijn overige partities en cdrom spelers niet gevonden. (ja alle kabels zitten goed)
Tja huiserk moest af, dus dan maar fdisk starten.
Bij het vragen of er ondersteuning voor grote hd / partities ingeschakeld moest worden, koos ik voor "ja" maar toen kreeg ik weer een zwart scherm, met een knipperende underscore.
Ik kreeg het niet voor elkaar om of win2k of win98 te instaleren.
Dus maar m'n redhat install cd er in gedaan, alles gaat goed tot het moment om partities te maken, ik kreeg daar een error: Partition table error bla bla bla. (iets over de indeling van m'n hd) Ik heb gewoon op ignore geklikt, maar even later kreeg ik de melding meer... weer ignore.
Nu heb ik alleen redhat op m'n hdtje staan, en kan ik weer verder met m'n huiswerk.
Maar waar het nou eindelijk om ging: Wat kan er fout zijn???
Maar het zit als volgd: ik was vanmiddag bezig met huiswerk (ja dat doe ik echt). Crasht win2k (nog nooit gehad). Huiswerk weg
Ik dus weer op die grote power knop drukken.
Krijg ik zo'n vaag blauw scherm met wat bla bla bla tekst er op, waarin stond dat ik moet rebooten.
Gedaan, zag de load bar van win2k dus ik dacht dat zit wel goed.
Bleef die vervolgens hangen
Weer gereboot, F8 veilige modus, en zo'n beetje alle andere opties.
En steeds als het win2k start scherm verschijnt bleef ie hangen.
Ik vermoede zo iets dat er misschien een cluster fout ontstaan was op m'n hd.
Scandisk gedraait, niets gevonden en alles bleek goed te zijn.
Dan maar huiswerk maken onder Redhat, maar ook die starte niet meer op. (ben fout melding vergeten, maar ging iets over de HD).
Dit belooft niet veel goeds, win2k en win98 bootdisk gebruikt, maar met beide werden mijn overige partities en cdrom spelers niet gevonden. (ja alle kabels zitten goed)
Tja huiserk moest af, dus dan maar fdisk starten.
Bij het vragen of er ondersteuning voor grote hd / partities ingeschakeld moest worden, koos ik voor "ja" maar toen kreeg ik weer een zwart scherm, met een knipperende underscore.
Ik kreeg het niet voor elkaar om of win2k of win98 te instaleren.
Dus maar m'n redhat install cd er in gedaan, alles gaat goed tot het moment om partities te maken, ik kreeg daar een error: Partition table error bla bla bla. (iets over de indeling van m'n hd) Ik heb gewoon op ignore geklikt, maar even later kreeg ik de melding meer... weer ignore.
Nu heb ik alleen redhat op m'n hdtje staan, en kan ik weer verder met m'n huiswerk.
Maar waar het nou eindelijk om ging: Wat kan er fout zijn???