Toon posts:

Q: externe box met IDE harddisks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
k heb een laptop met docking station.
In docking station IDE controller.

Zoek een externe box waar ik meerdere ide harddisks, DVD drive etc, in kan stoppen, met voeding, welke ik met IDE kabel(s) koppel aan mijn laptop.

Heb nu in mijn oude PC een harddisk zitten, die ik koppel met IDE kabel. Werkt goed, maar doos is zo groot! Zoek kleine box.

Tevens: waar kan je LANGE ide kabels krijgen?

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40
Op donderdag 07 februari 2002 22:31 schreef svdoever het volgende:
.......

Tevens: waar kan je LANGE ide kabels krijgen?
Niet ...

als je je ide kabels te lang maakt wordt de looptijd van het signaat te groot en kijg je onheroepelijk fouten in je data

Repareren doe je zo.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 07 februari 2002 22:33 schreef Sine het volgende:

[..]

Niet ...

als je je ide kabels te lang maakt wordt de looptijd van het signaat te groot en kijg je onheroepelijk fouten in je data
ligt eraan wat lang is. In mijn systeem zit gewoon een 90cm IDE kabel voor mijn Fikker en DVD (gekregen van de pcshop *D)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 21:16

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op donderdag 07 februari 2002 22:33 schreef Sine het volgende:

[..]

Niet ...

Wel hoor, ik heb een 2 meter HQ kabel gehad heeft altijd zonder problemen gewerkt.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor jullie snelle antwoorden. IDE kabel is één ding, maar een klein box voor zeg 2x 5.25 inch harddisk (of zijn er ook hele kleine boxjes voor 2x 3.5") met voeding??

Enige suggestie waar ik kan zoeken. Heb flink gegoogled, maar welke zoektermen!?

Serge

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 20:36

magneet

Magnetic enhanced

oude kast slopen voor binnenwerk en daar iets van hout omheenmaken! Externe kasten zijn er haast alleen maar met paralelle aansluiting, of je moet die een tweaken

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 16:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 07 februari 2002 23:10 schreef Magneet het volgende:
oude kast slopen voor binnenwerk en daar iets van hout omheenmaken! Externe kasten zijn er haast alleen maar met paralelle aansluiting, of je moet die een tweaken
Heel simpel te tweaken (kost wel een beetje):

Neem een externe kast voor parallel/SCSI met 5 1/4" bays, haal alles aan connector zooi eruit, koop van die removable 3 1/2" bays die in 5 1/4" bay past. Vervolgens de kabel van de docking station hierheen trekken.

Let op: het blijft IDE, dus max 2 apparaten per kabel.

Trouwens, hoort dit niet meer in OIO thuis?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Zo'n kasten gebruiken ze soms om zelfbouw mp3 cd spelers in te bouwen.

Bovenin zit dan een cd-rom drive, eronder de electronica. Ik dacht dat conrad dat soort kasten heeft. Anders een andere grote hardware boer opzoeken.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Move > [forum=21]

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1