Toon posts:

[Linux] Wireless LAN (Vigor 2200W)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er misschien iemand al ervaring met Wireless LAN icm een Vigor 2200W?

Heb al hier en daar een search gedaan, maar niks substatieels gevonden.

Werkt dit?
Welke ondersteuning heb ik nodig in de kernel?
etc. etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ff voor de duidelijkheid:
Het is dus de bedoeling dat m'n linux-machine wordt uitgerust met een Wireless LAN card!
Hij wordt dus niet met een kabel aan de 4-poort switch gehangen!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ervaring met Wireless LAN :?

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

wlan prikje meestal toch gewoon in je nic, dus geen software nodig?

Tenzij je van de usb dingen hebt...

en voor wlan ervaringen moet je eens in het netwerk forum kijken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad ff zitten twijfelen waar ik 'm kwijt moest, maar hier ligt de nadruk toch op Linux en is het niet zo zeer een netwerk "probleem"
Dat prikken ben ik met je eens, maar zoals bij NIC's moet je wel de support van die kaart in de kernel (of als module uiteraard) mee compileren.
En daar houdt mijn informatie op als het gaat over Wireless LAN.
En hoe gaat het dan met WEP protocol? Hoe kan je dat onder linux instellen? (kan dat uberhaupt?)
Verder zijn er bij mij vragen als heeft iemand ervaring met de 2200W en andere merken (WLAN) netwerkkaarten zoals bijv. D-Link, Intel, 3COM etc.
Dus alle info mbt Wireless LAN <=> Linux is welkom.

Verwijderd

Nou ervaring niet echt nee, ooit een keer Homefree van Diamond geprobeerd, maar liefst 1 mbit en een bereik van 3 meter ---> dus Niet hebben.

Het schijnt dat Elsa een goeie Solution heeft, kijk effe op de website van Elsa.
Maar ik hoor alweer vreemde verhalen over Elsa, dat ze niet meer zo lang doorgaan.

Snel bestellen :'(

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
De 2200W doet het perfect nog 11mbit door 2 muren heen en 25 meter :)
Maar of je de kaartjes in linux werkend krijgt zou ik helaas niet weten, je kunt wel elk 802.11B kaartje gebruiken dus als je weet welke het wel doen, pak je zo'n kaartje en die 2200W.

Verwijderd

Topicstarter
De 2200W op zich schijnt perfect te werken. (een vriend van mij heeft 'm thuis) Maar dat wat ik ervan hoor is dat iedereen onder Windows werkt en niemand onder Linux :(
En ik vindt het niet zo'n groot probleem om 'm aan te schaffen, maar om 'm aan te schaffen en blijkt dan niet te werken gaat mij een beetje te ver.
Zelfs een search in Google levert weinig spectaculairs op.
Tja, en als er iemand is die het moet weten, moet er toch wel hier ergens een doorgewinterde tweaker zijn die er wel ervaring mee heeft. 8-)

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Intel heeft Linux drivers voor z'n pci adapters en pc-cards.

Btw: door 2 muren over een afstand van 25m, die muren zijn zeker niet van gewapend beton?
Pagina: 1