[RedHat] Partitionering 'hangt'

Pagina: 1
Acties:

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
Heb RedHat al een lange tijd op m'n server staan, maar heb (omdat ik weer meer weet van linux) eens zin in een re-install. Dus ik over boot.img erop geknald, dus setup begint te runnen, alle packages aangeklikt en verder gegaan. Owk, de install begint dus.
Als hij begint met 'Formatting / filesystem' stopt hij na een minuutje druk bezig zijn.
Heb part.exe al gerund en even alle partities verwijderd, en 4 keer opnieuw de install doorgelopen maar helpen doet het niet, help :?.

zeroxcool.net - curity.eu

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:35

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Krijg je nog iets zinnigs te zien als je op alt+F2 drukt op het moment dat hij lijkt te hangen? Eventueel nog even op de derde console kijken ook, ik weet niet precies waar RedHat alle informatie neerzet.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• zeroxcool
ALT + F3, staat vanalles, maar geen echte errors. Er staan alles packages 'errors', je weet wel, Package X need package Y. Maar meer niet...

• zeroxcool
Onder ALT + F4 zie ik de errors al staan:
<4>hdd: cdrom_decode_status: error=0x30

Even een andere CD-ROM speler erin knallen denk ik...

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ook in de andere consoles niets te vinden over formatteren? Al was het maar dat hij zegt dat hij begintL2-exp/video met formatteren...
Ik weet niet zeker of RedHat ook een vrije console met shell heeft tijdens de installatie, maar je zou die eens kunnen gebruiken om te kijken wat er zoal geinstalleerd is en welke filesystems er al zijn. Misschien dat je daar wat wijzer van wordt...
Overigens: hoe lang heb je gewacht? Ik kan me herinneren dat ik ook een keer heb gedacht dat de RH-install hing op mijn oude P133, maar toen ging hij na een hele tijd (als in: meer dan een kwartier) nog gewoon door. Alleen toen kon ik geloof ik wel op een andere console zien dat hij inderdaad bezig was. Weet niet of dat nu nog kan (dat was RH 5.2 of 6.2), misschien vind je wat.

[edit: ah, je hebt al een error :) . Inderdaad eens proberen met een andere cdromspeler.]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• zeroxcool
RedHat heeft tijdens install nog wel vrij shell op ALT + F2, maar ehm... Heb na de tweede install een half uur gewacht, aangezien dit een PII 350 is met 256MB RAM, lijkt me dat toch niet echt nodig.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Na een half uur zou je inderdaad wel verwachten dat hij klaar is, behalve als je 40GB aan partities aan het aanmaken bent of zo...wat is de output van 'ps aux' in die shell?

• zeroxcool
Op donderdag 07 februari 2002 22:05 schreef odysseus het volgende:
Na een half uur zou je inderdaad wel verwachten dat hij klaar is, behalve als je 40GB aan partities aan het aanmaken bent of zo...wat is de output van 'ps aux' in die shell?
Een hele rij, k weet niet waar ik precies moet naar kijken :D, en de partities zijn 500MB (swap) en 6 gig native...

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Wat is de output van 'ps aux | grep fs'? Daar zou je formatteerprogramma bij moeten staan als dat inderdaad nog bezig is. Je kunt ook eens kijken welke programma's (abnormaal) veel processortijd of mem gebruiken (dat zijn de derde en vierde kolom).

• zeroxcool
Amper geheugen en CPU time, en ps aux | grep fs geeft geen output, k zal maar even een andere CD-ROM spelertje pakken...

• zeroxcool
Yupyup, lag aan CD-ROM speler, thx!

Pagina: 1