HD koeling in Antec kast

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• r_m_aten
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 14:08
Ik ben van plan om binnenkort een Antec SX-1030BEC (of wellicht een Chieftec o.i.d.) te kopen. Nu vroeg ik mij alleen het volgende af:
Op dit moment heb ik 2 Maxtor 7200rpm harde schijven. Op elke schijf zit een HD cooler met elk 2x een 60mm fan. Dat maakt dus een hoop lawaai. De Antec kast heeft ruimte voor een 80mm fan voor de 3.5" drive bay. Is de koeling van zo'n fan voldoende voor de twee schijven of moet ik alsnog de aparte HD coolers installeren?

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:53

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Ik heb een antec en als je voor je drives een 80mm. fan zet koelt het zeer goed. Als je je hand op de voorkant van de kast legt voel je de koude lucht naar binnenstromen. Ik denk niet dat je een aparte HD-koeler nodig hebt.
Ik zou B.T.W. voor een alienware of chieftec bij de tweakshop kiezen, kun je meteen een paar extra fans bestellen en is een goeie zaak.

No news is bad news.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:29

mvds

Totally awesome!

Ik heb 1 schijf en daar zit een 80mm sunon voor op 5 volt en mijn HD is gemiddeld zo'n 29 graden. Dus 2 van die schijven en dan een fan op 7 volt zou prima moeten werken.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

In mijn Antec SX1030BEC heb ik in dat HD rack dus 3 IDE schrijven zitten (Maxtor D740X 7200 RPM 40Gb, Quantum Fireball KA 7200 rpm 18 GB, IBM Dextar 8GB) met daarvoor 1x Antec 80mm fan. De HD's zitten redelijk dicht op elkaar maar worden niet heet - ze voelen gewoon lauwtjes aan. De 80mm fan van Antec verplaatst iets minder lucht dan die van Sunon (32CFM tegenover 34 CFM meen ik uit mijn hoofd) maar is een stuk stiller. Ik voel aan de achterkant van de HD's de koele lucht stromen dus de lucht wordt tussen de HD's door gestuurd. Zelfs na flink gebruik zijn de HD's nogaltijd lauwtjes.

Ik denk niet dat een aparte HD cooler nodig zal zijn. Ik gebruik nu ook gewoon rounded IDE cabels (van Coolermaster, gekocht bij Mycom voor 15 Euro per stuk - PRIMA kwaliteit en zien er ook leuk uit) dus dat komt de airflow nog meer ten goede. (De normale IDE Flatcables werkte als een soort "gordijn" achter mijn HDs).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:40
Ik heb de Chieftec met 2x een 7200 rpm hd (IBM DTPA, Maxtor Diamondmax 60+) in dat rekje en ik heb er geen problemen mee tot nu toe. Draait nu een half jaar zo en ik heb niet het idee dat ze heel warm worden.

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:20
Bij antec heb je wel een betere voeding en krijg je twee 80 MM fans dr bij :-) die je ook bij je HDD kan zetten

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 09:00

VonFoX

Las noches de Diciembre

Op zaterdag 20 april 2002 01:32 schreef nova het volgende:

Bij antec heb je wel een betere voeding en krijg je twee 80 MM fans dr bij :-) die je ook bij je HDD kan zetten
Hoe kun je kiezen of je de fans op 12/7/5 v laat draaien ?

Yo.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:58

LopeZ

Too much is never enough

Oud, en VonFoX, nove heeft het nooit over 12/7/5v gehad? Zoek anders maar op 7v mod, vind je genoeg over.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.