Toon posts:

[A300/W2K] Infrarood wordt niet herkend.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows 2000 met IrDA-poort op een laptop. Ik heb EasyGSM voor de Samsung A300 gedownload, en een fix van Microsoft voor IrDA security en connections.

Als ik EasyGSM start krijg ik de foutmelding dat er geen telefoon gevonden is. Als ik de infraroodpoort van mijn telefoon aanzet vindt Windows ook geen nieuwe hardware. Kan het zijn dat mijn IrDA-poort niet werkt? Kent iemand dit probleem...?

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Heb je wel een virtuele com-poort (voor die iRDA dus) ?
Dat was bij mij het probleem ...

iRComm is de oplossing !

Suc6!

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Verwijderd

Topicstarter
Eh, niet dat ik weet... Ik ga het morgen proberen (ik ben niet thuis). Thanx!

Verwijderd

Topicstarter
Krijg het nog niet voor elkaar. Heb IrComm gedownload en Setup gedraaid. Kreeg de melding dat de silent Setup voltooid was en dat ik niet hoefde te rebooten. Volgens Windows is mijn infraroodpoort COM4. Als ik dat instel bij EasyGSM gebeurt er nog steeds niets, behalve de foutmelding dat 'ie niet kan connecten. Ik heb natuurlijk eerst wel even infrarood aangezet op m'n A300.

Heeft iemand enig idee waar ik het zoeken moet?
Ik denk zelf dat Windows gewoon mijn infraroodpoort niet snapt, maar wat ik daaraan kan doen (behalve IrComm) weet ik niet. Wat doet dat IrComm eigenlijk?

• Shedman

Shedman

Ir werkt via een viruele COM-poort. Maar wegens veiligheid ofzo maakt Windows (vanaf 2K) geen virtuele COM-poorten meer aan. IrCOMM lost dat op ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb IrComm geïnstalleerd. Ik heb daarna geen verandering in m'n systeem bemerkt. Als ik m'n telefoon-infrarood aanzet en op de infra-rood poort van m'n laptop richt vindt Windows geen nieuwe hardware.

Volgens de Samsung-site moet je voor Windows 95/98 een Rockwell 14400 modem installeren op je Ir-poort. Dat heb ik ook gedaan (Windows 2000). Als ik deze modem uitvraag krijg ik de fout dat de modem niet gevonden is. (Logisch?!)

Heb je (WilliamX) of iemand anders enig idee wat ik nog meer moet doen om m'n Ir-poort te aktiveren?

• Shedman

Shedman

Op maandag 11 februari 2002 22:57 schreef IJskoud het volgende:

[..]

Heb je (WilliamX) of iemand anders enig idee wat ik nog meer moet doen om m'n Ir-poort te aktiveren?
Ik iig niet meer ...

Verwijderd

Topicstarter
Thanx niw ...
Pagina: 1