Toon posts:

[ASP] schrijven naar database

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
het lezen van gegevens uit een database is me al gelukt, maar nu wil ik, dat ik een gebruiker aan mijn database kan toevoegen.

Ik maak een html-pagina met een formuliertje:
gebruikersnaam:
wachtwoord:

ik vul deze in, en bij het klikken op submit, moeten deze gegevens in de database nieuws.mdb geschreven worden.

ondanks het bekijken van verschillende asp code's is me dit nog niet gelukt, ook de search heeft niet veel opgeleverd.

Verwijderd

wat bedoel je dan ????

de SQL code of de ASP code ??

Verwijderd

Topicstarter
Is mij eigenlijk gelijk,

wat het effectiefst is, en het best werkt.

• Nazgul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Misschien heb je hier wat aan:

Sample

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

de SQL-query hiervoor wordt
code:
1
INSERT INTO tabelnaam (veldnaam1, veldnaam2, etc...) VALUES ('"& waarde1 &"','"& waarde2 &"','"& etc... &"')"

Aangezien je de SELECT al kan gebruiken, dit neerzetten op de plaats waar je anders de SELECT Query neerzet. En natuurlijk ff de waardes opvragen uit het Form van je vorige pagina ;)

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 21:20 schreef Nazgul het volgende:
Misschien heb je hier wat aan:

Sample
He grapjas ... hij vraagt hoe je naar de DB schrijft ... de SELECT kan die al |:(

• Nazgul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Op donderdag 07 februari 2002 21:24 schreef mad_maxz het volgende:

[..]

He grapjas ... hij vraagt hoe je naar de DB schrijft ... de SELECT kan die al |:(
He grapjas ... dat sample-tje bestaat uit 3 pagina's. :)

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

Topicstarter
wel, zoiets had ik al eens gedaan (zoals madmax zei)

kan je dan ook eens in de code tonen hoe het eruit gaat zien als het tekstvak gebruikersnaam noemt,
hoe haal je dan de gegevens uit dat tekstveld (ik deed blijkbaar iets verkeerd)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
P&W is geen boek waarbij elk topic een nieuwe bladzijde vol ontdekkingen is.

Sorry, maar dit is niet de manier om deze kennis op te doen. Je hebt geen concreet probleem, behalve dat je je omgeving absoluut niet kent. Je moet dringend op zoek naar goede documentatie of een goed boek (zie onze faq). Dit kan je zelf gaan doornemen.

Als je na veel eigen inzet tegen een probleem aanloopt kunnen we je daarmee uiteraard helpen :) .

Overigens heb je de laatste tijd wel vaker een slot om deze reden gehad. Je zou denken dat mijn uitleg toch duidelijk zou moeten zijn....

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.