UPC instellingen in Hoofddorp

Pagina: 1
Acties:

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:55
Binnenkort moet ik bij een vriend die in Hoofddorp woont en kabel internet heeft tijdens een netwerk weekend zorgen voor internet. Ik ga een router-pc neerzetten die dmv twee netwerkkaarten en Sygate het internet beschikbaar maakt voor alle computers in het netwerk.
Om alles van tevoren in orde te maken heb ik nog een paar vragen

- Welk bedrijf levert hier internet?
- Wat voor kabelmodem gebruiken ze?
- Zit in Hoofddorp je IP adres VAST gekoppeld aan het MAC adres van de gebruikte netwerkkaart? (kan ik het IP adres dus met WINIPCFG releasen en dan het op een andere NIC weer opvragen?)

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:19
hoofddorp heeft multikabel/quicknet dacht ik hoor...

die hebben duys een dinamisch ip adres :(

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat weet je vriend tcoh allemaal ? het enigste wat je hoeft te doen is zijn config copy-en. Alleen met dhcp moet je ff mac adres clonen.

• paella
  • Laatst online: 12-08 21:33
Bij quicknet is het MAC adres niet 'vast'. Even het kabelmodem uitzetten, machine omwisselen en kabelmodem weer aan is voldoende.

No production networks were harmed during this posting

• Leader98
Als die vriend het allemaal zou weten hoefde ik het ook niet te vragen... Hij is echter een gewone consument en die verdiepen zich niet zo in de onderliggende techniek van hun internet verbinding.

Maar zoals Weps en Paella al zeggen moet het een eitje zijn omdat Quicknet geen IP adres aan een MAC adres hangt (zoals geloof ik wel het geval is bij sommige gebieden van UPC).

Ik kan dus rustig mijn router pc'tje bouwen en daar ter plekke alleen de kabel erin pluggen en gaan met dat internet!

Bedankt Tweakers! :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zo bedoelde ik dat ook niet. Het enigste wat hij hoeft te doen is ff zijn blaadje met instellingen aan je voor te lezen.
Anyway its done now.

• Leader98
Hihi, wel... zelfs of ie dat nog heeft heb ik m'n twijfels over |:(

Maar algoed... Met zulke makkelijke settings hoef je toch niks in te stellen?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Een verschil tussen UPC en Quicknet (Sonera) is dat je op je geen DNS server kunt draaien. Je zal de DNS moeten gebruiken van Quicknet.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:19
in hoofddorp is geen upc maar multikabel... dus je hebt daar niks met upc te maken
Pagina: 1