MSN Messenger logt automatisch uit :(

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-08 01:11
Ik heb een zeer vervelend probleem met de Messenger. Als ik de pc een tijdje gebruik en dan de status van de messenger wil veranderen zegt ie dat er een probleem en dat status veranderen nu niet mogelijk is. Hierna veranderd meteen het icoontje van messenger in 'Not Connected'.
Het probleem heb ik al lang (eigenlijk sinds 4.6). Ik heb al gezocht, maar niemand anders heeft dit probleem. Ik heb ook al zonder de add-in gedraaid, het maakt niks uit.
Als ik de messenger open na een aantal uur/uren krijg ik gewoon mijn lijst te zien met wie online/offline is. Verander ik de status echter, ben ik meteen disconnected. Tevens krijg ik na van loop van tijd geen berichten van mensen die zijn ingelogd oid. Dit heeft dus met het gedisconnected zijn te maken.
Ik gebruik Windows XP Pro, met internet via netwerk.

Mijn vraag is: hoe los ik dit op? Ik wil dat ie weer aangeeft dat ie gedisconnect is, maar liever heb ik dat ie niet meer automatisch disconnect.

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

Uhmm.. volgens mijn heeft veel mensen dit....je wordt gewoon als het waare gekicked van het netwerk maar er staat dat je nog online ben... en soms zit je gewoon tegen iemand te chaten en dan val je uit.. je merkt er nix van alleen geen reply

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

dit is een algemeen probleem.

maar daarom is er ICQ he. ;)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 10:04

Scatman_II

R9500 Pro >:)

idd, MSN zuigt, maarja, iedereen heeft het, gelukkig is eer dan ook nog ICQ, de moeder van alle chatprogs...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
hier is ook nog zo'n soort geval:
[topic=403543]

• Postman
Bagger :r
Dat MSN slecht is weet ik, maar een aantal mensen willen het persé gebruiken, dus moet ik dat ook.
Hoop dat ze dit wel oplossen :(

• Postman
Op donderdag 07 februari 2002 21:27 schreef SH007 het volgende:
hier is ook nog zo'n soort geval:
[topic=403543]
Nu begrijp ik waarom ik niets kon vinden. Met zo'n topic titel. Zocht op het verkeerde. En alleen MSN geeft iets teveel resultaten :P

Verwijderd

Je kan ook instellen dat msn na een tijd zich zelf afmeld

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 21:24 schreef Scatman_II het volgende:
idd, MSN zuigt, maarja, iedereen heeft het, gelukkig is eer dan ook nog ICQ, de moeder van alle chatprogs...
onzin.. dat is altijd nog IRC ;) >:)

• Postman
Op donderdag 07 februari 2002 21:30 schreef TourTheForce het volgende:
Je kan ook instellen dat msn na een tijd zich zelf afmeld
Helaas heb ik dat niet gedaan. Rare is dat ik zelf zie dat in online ben, maar voor de rest van de wereld offline.

• SH007
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 21:47 schreef FlamerX het volgende:

[..]

Helaas heb ik dat niet gedaan. Rare is dat ik zelf zie dat in online ben, maar voor de rest van de wereld offline.
Dat heb ik ook wel eens, het is heel erg vervelend. Het enige wat je kunt doen, is steeds je status wijzigen, als dat niet gaat, ben je offline. Misschien is er iemand die een progje kan schrijven dat elke minuut je status bijvoorbeeld op away zet, en meteen weer terug. Dan merk je het tenminste als je offline bent.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 19:27
Op donderdag 07 februari 2002 21:47 schreef FlamerX het volgende:

[..]

die onzin heb ik zo nu en dan ook wel es,
is zeer irritant :(

• Postman
Op donderdag 07 februari 2002 21:50 schreef SH007 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel eens, het is heel erg vervelend. Het enige wat je kunt doen, is steeds je status wijzigen, als dat niet gaat, ben je offline. Misschien is er iemand die een progje kan schrijven dat elke minuut je status bijvoorbeeld op away zet, en meteen weer terug. Dan merk je het tenminste als je offline bent.
Maar dan hou je dit nog (ik gebruik MSN niet zoveel, dus merk het (nog) niet maar het zou kunnen):
Op donderdag 07 februari 2002 21:20 schreef fly het volgende:
Uhmm.. volgens mijn heeft veel mensen dit....je wordt gewoon als het waare gekicked van het netwerk maar er staat dat je nog online ben... en soms zit je gewoon tegen iemand te chaten en dan val je uit.. je merkt er nix van alleen geen reply

Verwijderd

>Klinkt als packet loss<

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 21:20 schreef fly het volgende:
Inderdaad heb ik ook als de verbinding slecht is

• SH007
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 21:54 schreef FlamerX het volgende:

[..]

Maar dan hou je dit nog (ik gebruik MSN niet zoveel, dus merk het (nog) niet maar het zou kunnen):
[..]
Je krijgt dan een foutmelding, dat de status niet kan worden gewijzigd. Dan weet je tenminste dat je er weer uit ligt.

• Postman
Het is geen packet loss bij mij iig. Het ligt gewoon aan de MSN server.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 10:04

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Op donderdag 07 februari 2002 21:32 schreef SoDM2k het volgende:

[..]

onzin.. dat is altijd nog IRC ;) >:)
OKOK, ik heb natuurlijk ook BOZIRC erop he... :P

maargoed, ik zie ICQ toch wel als een van de eerste instant messengers... IRC is in mijn ogen toch net wat anders

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 21:28 schreef FlamerX het volgende:
Bagger :r
Dat MSN slecht is weet ik, maar een aantal mensen willen het persé gebruiken, dus moet ik dat ook.
Hoop dat ze dit wel oplossen :(
emailen,bellen,kaartje sturen of natuurlijk icq >:)

Verwijderd

Hoi,

Jullie kunnen nu leuk zoek-topics er bij halen --> die geven toch geen antwoord,
en ook verkondigen dat je beter icq kan gaan gebruiken --> er zijn zat redenen om msn te gebruiken.

Maar niemand komt hier met een echte oplossing. Het is alleen hetzelfde geblaat als wanneer iemand een topic over msn opent. Tweakers lijkt mij toch wel een forum van hoog niveau, dus er zou best iemand moeten zijn die dit probleem kan oplossen.

Om even toe te lichten waarom ik hier op reageer, ik heb hetzelfde probleem en de oplossing _is_niet_te_vinden_ via de zoekfunctie.

En nog even over mijn probleem... is hetzelfde als bovenstaande. Ik het het met mijn laptop met draadloos internet. Zowel thuis als op school, terwijl het bij anderen met dezelfde configuratie op school prima werkt.

Dus mocht er een slimme techneut zijn die hier een oplossing voor weet... veel mensen zouden je dankbaar zijn.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-08 16:13

tweakerbee

dus..?

Heb je het thuis op je andere PC's ook? Dan zou het toch aan de verbinding liggen. Zo niet, dan moet je het wellicht in de richting van je wireless verbinding zoeken. Probeer eens te werken met een kabeltje, dan kun je weer dingen uitsluiten. Treedt het probleem dan nog steeds op? Dan zul je het in de software moeten zoeken. Daar kan ik zo op afstand niks over zeggen.

You can't have everything. Where would you put it?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

'k heb het al eens ergens eerder gepost, maar ik ga (ook) even niet zoeken. Komt op het volgende neer:
Als je eenmaal bent aangemeld, krijgt de client eens in de zoveel tijd (willekeurig) een berichtje waar hij binnen een periode X op moet antwoorden. Als dat niet gebeurt, kickt de server je. De client merkt ondertussen niks, want die weet niet perse wat hij mist.

Zie ook: http://www.hypothetic.org/docs/msn/ voor 't hele protocol.

Het probleem zit 'm dus in router/firewall software, of een brakke verbinding, waardoor de challenge van de server niet altijd aankomt. Denk aan het sluiten van de verbinding na zoveel minuten op je firewall/router, of aan packetloss in je verbinding. En nee: daar doe je niet veel aan, behalve die instellingen nalopen en/of een progje dat er voor zorgt dat je je weer opnieuw aanmeldt als de status niet kan worden veranderd.

Zo scherp als een voetbal!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Scatman_II schreef op 08 februari 2002 @ 23:30:
[...]

OKOK, ik heb natuurlijk ook BOZIRC erop he... :P

maargoed, ik zie ICQ toch wel als een van de eerste instant messengers... IRC is in mijn ogen toch net wat anders
bozirc..rofl..pak dan gewoon mIRC...
en ICQ was het eerste.. maar zeker NIET gebruiksvriendelijk, dus aan de mensen die niet veel achter de PC zaten was ICQ niet besteed, omdat ze vrijwel niet wisten hoe het werkte.
daar kwam MSN binne, in america was AIM en Yahoo IM al vrij veelgebruikt, en microsoft heeft het over Europa gegooid. Waarom? tis makkelijk, snel en iedereen zit er dus bijna op :)

Zelf gebruik ik MSN Messenger voor MSN, Trillian voor AIM, Y!IM en ICQ, en een zelfgemaakt script voor miRC :)

one more thing...

• Postman
Wat een oude koe is dit zeg. Ik schrok, toen ik in mijn eigen search keek: dit heb ik toch niet gepost onlangs?!

Maar goed, de enige oplossing is dus om óf jezelf om de zoveel tijd opnieuw aan te melden, óf steeds van status te veranderen.
Bij mij is het probleem nu bijna helemaal over (soms nog een keer hooguit). Of dit nu komt door mijn verandering van Sygate Home Network naar IPCop, of omdat ik MSN 5 gebruik (ik denk MSN 5). Ik denk dus dat het probleem ligt aan de combinatie van een NAT/router met MSN protocol versie 7 en lager (MSN 5 gebruikt protocol 8).

Verwijderd

Ik heb nu DE oplossing gevonden. Ik heb de beta versie van msn 6.0 gedownload op www.msnaddons.nl

Deze msn versie valt niet constant uit en heeft een stabiele verbinding.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Binnen mijn netwerk heb ik een router. Ik log per computer met een MSN account in met in totaal 5 computer sta ik overal offline of ben ik er wel en weer niet. Alle 4 account bij iedere account staan bij allemaal offline terwijl ik echt online ben. Berichten sturen lukt soms als je weer aanmeldt. MSN zuigt echt heel erg. Zelfs cammen lukt niet en bestanden versturen terwijl als iemand ergens anders woont is het geen probleem. MSN 3.6 doet het weer goed erop maar werkt niet goed met Windows XP.

MSN werkt wel goed naar andere toe maar binnen het netwerk is het toch teveel voor MSN. ICQ doet het wel goed erop en andere chatprog.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

itsalex,

Probeert het eens met de msn 6.0 beta.

www.msnaddons.nl (had ik inderdaad net al geplaatst)

• r0el
  • Niet online
Ik heb dat meestal als ik een nachtje flink heb zitten uppen (voorzover dat kan met een 128up :+)) dat ik 's morgens kom en ik de melding krijg; could not change status, not connected. Volgens mij heeft dat te maken met pakketjes die niet meer goed aankomen....

Verwijderd

Ik word altijd eraf gehaald als iemand anders onder mijn naam inlogt!

• r0el
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 15:57:
Ik word altijd eraf gehaald als iemand anders onder mijn naam inlogt!
JOH! 8)7 Das toch normaal? :P
Pagina: 1