[HTML] SELECT met 'onkiesbare' waarde

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 13:59
Ik heb volgens mij wel 's ergens een <SELECT> tag gezien die een waarde had die niet in de lijst stond. Dus dan hoefde je niet perse iets te kiezen, maar als je iets koos moest het wel in de lijst staan. Weet iemand hoe dit moet?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Verhuisd uit P&W: HTML hoor in W&G

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:36

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

RAARRRRRRRRR!!! Het hoeft niet in de lijst te staan, maar om het te kiezen moet het wel in de lijst staan :?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• eborn
Wat betreft het verkeerde forum, sorry, ik dacht dat dit nog onder programming viel.

Even ter verduidelijking:

Een select moet bijv. de volgende opties bevatten

Nederland
Belgie
Duitsland

Maar standaard moet er in de <SELECT> box '-- kies een land --' staan. Maar dat moet GEEN optie zijn. Snappie? :) Dat moet toch kunnen, volgens mij heb ik een keer een site gezien die dat had.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:36

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

een optie zonder value maken, als begin instellen en controleren of er een value aanwezig is lijkt me?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
<option disabled> werkt dat ook niet?

Verwijderd

Off-topic, maar ik moet even met een bepaalde persoon in contact komen....

Eborn,

Jij hebt een maandje geleden een mail aktie geinitieerd. Zou ik een kopie kunnen krijgen van dat mail script (met IP nummer check)?. Ik ben namelijk op zoek naar zo'n script voor een snelle aktie.

Kun je me mailen op mike@mikewes.com ?

Groetjes,

Mike Wes

Verwijderd

die je niet mag kiezen geef je bijv. waarde 0
en dan een onsubmit laten verwijzen naar javascriptje
en die checkt het value uit je gekozen select... als dat 0 is dan doet ie nix of een alert('dakannie') en anders submit ie em wel :)

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je moet werken met OPTGROUP.
Niet mooi imho, maar wel handig :)

• eborn
Het is ondertussen gewoon opgelost door die extra <option value=0> mee te geven. Dat bleek het makkelijkst in het script te implementeren.

Maar toch dacht ik dat er nog een andere manier was. Met <option disabled> kreeg ik niet het gewenste resultaat, wat hoort er dan precies te gebeuren met dat item?

I.i.g. bedankt voor jullie reacties!

Edit: ik heb nog niet die OPTGROUP geprobeerd, daar zal ik nog eens achteraan gaan...

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 09 februari 2002 15:31 schreef eborn het volgende:
Het is ondertussen gewoon opgelost door die extra <option value=0> mee te geven. Dat bleek het makkelijkst in het script te implementeren.

Maar toch dacht ik dat er nog een andere manier was. Met <option disabled> kreeg ik niet het gewenste resultaat, wat hoort er dan precies te gebeuren met dat item?

I.i.g. bedankt voor jullie reacties!

Edit: ik heb nog niet die OPTGROUP geprobeerd, daar zal ik nog eens achteraan gaan...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11