Spin molt Radeon 8500??

Pagina: 1
Acties:

• Smackers
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb nu sinds enige tijd een Radeon 8500.
Gisteren zag ik tijdens het opstarten allemaal rare tekens (komma's, hartjes, poppetjes, vraagtekens) in plaats van de normale gegevens die je tijdens het opstarten ziet. Ook in windows zagen dingen er raar uit. Het bureaublad was niet egaal blauw zoals ik normaal heb maar er zaten allemaal donkerblauwe lijnen en stippen in.
Toen ik de kap van mijn pc eraf haalde zag ik dat er een spin in mijn pc zat. Deze had allemaal draden gesponnen tussen mijn videokaart en de rest van de kast.
Ik heb nu alle spinnedraden verwijderd maar de vreemde tekens blijven.

Denken jullie dat dit door de spin komt of kan dit een andere oorzaak hebben?
Hoe zorg ik dat alles weer normaal wordt of is mijn videokaart (ik neem aan dat het hier aan ligt) beschadigd?
Valt dit onder de garantie van mijn videokaart?

Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 23:34
Op donderdag 07 februari 2002 20:51 schreef Smackers het volgende:
Ik heb nu sinds enige tijd een Radeon 8500.
Gisteren zag ik tijdens het opstarten allemaal rare tekens (komma's, hartjes, poppetjes, vraagtekens) in plaats van de normale gegevens die je tijdens het opstarten ziet. Ook in windows zagen dingen er raar uit. Het bureaublad was niet egaal blauw zoals ik normaal heb maar er zaten allemaal donkerblauwe lijnen en stippen in.
Toen ik de kap van mijn pc eraf haalde zag ik dat er een spin in mijn pc zat. Deze had allemaal draden gesponnen tussen mijn videokaart en de rest van de kast.
Ik heb nu alle spinnedraden verwijderd maar de vreemde tekens blijven.
Denken jullie dat dit door de spin komt of kan dit een andere oorzaak hebben?
Hoe zorg ik dat alles weer normaal wordt of is mijn videokaart (ik neem aan dat het hier aan ligt) beschadigd?
Valt dit onder de garantie van mijn videokaart?
zou kunnen. als het door de spin komt valt het in ieder geval niet onder de garantie.

op zich vreemd, want spinneweb geleid geen stroom. maar misschien heeft de spin ook lopen :r ofzo? ;)

• MGP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

MGP

Als je nog garantie hebt en je hebt geen 'rare' dingen met je videokaart gedaan, gewoon opsturen. Want het is ook niet jouw schuld als die kaart opeens defect wordt.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 20:22
Dat lijkt me duidelijk een zaak voor de WA verzekering van de spin.

UNOX: The worst operating system

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Waarschijnlijk is het geheugen op je kaart verrot. Ik heb dat ook een keertje spontaan gehad, ik kreeg gewoon een nieuw kaartje onder de garantie.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 20:24
ik zou hem ook gewoon proberen terug te sturen ff de spinnenweb eraf en gewoon hij doet het niet goed/niet zoals hij het hort te doen.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:45

Metten

ik hou het graag simpel

gewoon mee terug gaan naar de winkel. Zolang niet te zien is dat er iets naars mee gebeurd is zullen ze wel een nieuwe geven.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat noemen we dus een BUG :)
Gewoon mee teruggaan, dat ding is kapot, tis niet je eigen schuld (of toch wel: JIJ hebt die spin in je kast binnengelaten ;) ). Als je nu arctic silver over het geheugen gesmeerd had zoals een andere gast hier op GoT is het een ander verhaal. Waarschijnlijk kan ATi niet eens aantonen wat er met die kaart aan de hand is, dus zal die leverancier/winkelier er niet om genaaid worden.

BTW: Valt jullie ook op dat die ATI 8500's veel gesloopt worden? Mn oude Trident 9680 in mn server wordt ook geteisterd door spinnen, maar heeft nergens last van...

Verwijderd

Je kan ook gewoon fast-writes ff uitzetten in je bios. Dan werkt hij beter en zijn je fouten misschien ook weg.
Maar ja... spinnetjes zijn natuurlijk onverbiddelijk :P

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

is de spin WA verzekerd ?

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 17:48

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Op donderdag 07 februari 2002 21:04 schreef Sjoko het volgende:
LOL >:)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Cheetah
  • Laatst online: 29-07 17:48

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik zou in het vervolg dus spinelectrocutiemiddelen (damn: stoer galgjewoord *D ) in je kast installeren ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Verwijderd

met zo'n UV-lamp erin!! moet je eigenlijk een doorzichtige kast hebben, geeft wel cool resultaat denk ik

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
zeker een geluksspinnetje >:)

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 19:31

BertV

Handgemaakt

een tweaker met spinnenweb in z'n pc is als een motorrijder met een vogelnestje op z'n zadel...

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Bouw dan ook een 120mm fan met sensor in >:)

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op donderdag 07 februari 2002 21:04 schreef Sjoko het volgende:
hahaha LOL... maaruh , gewoon ff al die "web"zooi eraf trekken en dan ist garantie werk

4015Wp west (Dordrecht)

• Laurent
  • Niet online
Het is opzich heel raar ja dat daardoor een videokaart van deze dingen gaan vertonen. Verder krijg je waarschijnlijk ook gewoon een nieuwe kaart van de winkel terug als deze rare dingen ook voorkomen in andere PC's (wt dus zeer waarschijnlijk is :)).

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 21:14 schreef MasterDisaster het volgende:
Bouw dan ook een 120mm fan met sensor in >:)
hmmm, soort van guillotine!!
Pagina: 1