Toon posts:

Geldbalken + downloadlimiet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus meestal 4 geldbalken tegelijk aan staan, en omdat Casema ook voor de baggertrage Basic abonnementen ook een downloadlimiet gaat instellen was ik benieuwd hoeveel zo'n geldbalk nou download.

Dus ik heb DUmeter geinstalleerd, en wat blijkt: Ik haal dus makkelijk 100 MB per dag binnen met 4 balken aan. En dan download ik dus verder helemaal niks. Ik surf alleen gewoon.

Iemand enig idee welke balk het minste download als je hem gebruikt? En dan zonder cheaten hè, want ik wil het wel eerlijk blijven spelen.

Alvast bedankt
Henny

Verwijderd

100 Mb per dag bij Casema? Met hun snelheid is dat volgens mij niet haalbaar binnen 24 uur, althans dat is mijn ervaring bij Casema.
Ik stel Casema simpel voor de keus, omdat in mijn gebied (Rijswijk) geen alternatief voorhanden is, behalve het basis-abonnement: of ze geven me geen limiet of ze betalen alle telefoonkosten die ik anders moet maken.
Ik ben hier met bedrijfsvoering bezig en ik heb een contract met hun. Eenzijdige contract-wijzigingen zijn mijns inziens niet zomaar toegestaan.
Misschien dat ik dan eindelijk eens gebruik kan maken van mijn rechtsbijstandsverzekering.
Ik zal al eens informeren wat ik tegen zulk soort praktijken kan doen.
Aangezien ik meer dan 200 uur per maand online ben, ben ik volledig afhankelijk van deze verbinding.
We zullen zien.

• The hunting Hunter994
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03-2023
Wat moet ik me bij zo'n beperking dan voorstellen? Ik zit bij GelreVision (nu Chello) óók met een basic/budsget abo. Je zou hier dus max. 300 MB per maand mogen downen. Ik zit hier elke maand ver boven, maar nog nooit enige vertraging/waarschuwing oid gehad.
Het is toch niet zo dat als je boven je limiet komt dat je er dan af geknikkerd wordt? Of moet je dan extra betalen per MB ofzo?

Love is difficult to find, easy to lose and hard to forget.

Verwijderd

Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij zit het zo:
Ik ben met mijn Chello (300 mb) abbo slechts 1 keer teruggezet, alhoewel ik maandelijks flink over mijn limiet ga. Ze kunnen niemand individueel terugzetten, alleen een hele wijk (dus iedereen bij jou in de buurt moet dan over zijn limiet heen zitten)

Verwijderd

Topicstarter
Neptunes, je hebt gelijk (schaam schaam). DUmeter heeft natuurlijk ook mijn netwerkje meegetelt. Ik krijg het niet voor elkaar met DUmeter alleen mijn internetverbinding te meten. Wel alleen mijn netwerk, maar daar heb ik dus niks aan.

Ik vraag me ook af wat Casema gaat doen. Ik hoop dat ze (net als bij de Premium en Plus abonnementen) de snelheid terug halen, maar ja.....bij Basis is er weinig snelheid te verminderen. Dan staan we helemaal stil. :(

Ohja, op www.consumentenbond.nl is ook een forum, daar kun je al je commentaar op het Casema/Consumentenbond gedoe kwijt. Volgens mij is alleen de Consumentenbond blij met de overeenkomst, de klanten in ieder geval niet.

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ik heb even gecheckt, ik ben nu 30 min aan het monitoren met du-meter
wat surfen, chatten, 4 betaal balken
desktop dollars,cashfiesta, surfingprizes en clickdough.

ik heb nu in totaal data verkeer 3,5MB

Jsunnyreports

Verwijderd

Topicstarter
Tja, als je dan toch de hele dag online bent, kom je toch behoorlijk hoog uit.
En als je meer balken aanzet, dan wordt het natuurlijk nog meer :(

Iemand enig idee of, en vooral HOE, ik DUmeter kan instellen dat hij alleen mijn internetverbinding meet?

• thalantis

thalantis

12200 Wp

bij de options -> network interface, en dan de netwerk kaart selecteren waar de kabelmodem aan hangt

Jsunnyreports

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het probleem. Ik heb geen netwerkkaart, maar zo'n Casema Delta-modem. En het enige wat ik in die opties zie is mijn gewone netwerkkaartje.

• thalantis

thalantis

12200 Wp

en ppp-adapter dan als die bij je er in staat

Jsunnyreports

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die staat er dus niet bij. DAT is dus mijn probleem. Alleen mijn netwerkkaartje staat erin en verder niks noppes nada.

• thalantis

thalantis

12200 Wp

ander proggie proberen die het wel kan monitoren, kijk eens bij tucows of bij www.winfiles.com

Jsunnyreports

• biobak
  • Laatst online: 14:16
Zoek eens naar Stat 'n' Perf. Veeel beter dan dat luizige du-meter.
Pagina: 1