Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
klein vraagje..kan het nergens vinden...en om hier nou MS voor te gaan bellen.. ;)

stel..ik wil Win2pro gebruiken, maar eventueel later XP pro

kan ik dan nu een XP pro kopen, en gewoon w2pro onder die licentie gebruiken, of moet ik echt afzonderlijke licenties hebben

het gaat dus om één windows-installatie op één PC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Als je een licentie bezit voor een MS-OS mag je altijd een ouder OS gebruiken, dus ik zie niet in waarom dat nu niet zo is. Het is beide pro :)

Als het nou zo was dat je advanced server ging gebruiken kan ik me voorstellen dat dat niet echt de bedoeling is, maar mij lijkt dat ze hier geen probleem mee hebben :)

Maar ik zoek voor de zekerheid ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xhale
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:43
Nee, volgens gelden de licenties alleen voor een product, wel is het mogelijk om een upgrade te kopen en zo iets goedkoper uit te zijn.

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Niet online
over de reply van OProg dus:

hmm ok,.....en dan toch nog de vraag

XP home en 2k pro gaat niet samen neem ik aan :?

en win98SE en 2kpro dualboot mag zoiets :?
onder een XPpro licentie bijvoorbeeld :?

en OProg en Xhale...wie heeft er nu gelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het zo dat ze echt zo streng zijn dat het 1 licensie voor 1 product is en niet 1 licensie voor een ander product.

Dus ik denk zelf dat je het niet voor een eerdere versie mag gebruiken, maar wie houdt je tegen? of is het zakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 15:52
Ik dacht dat 1 versie stap terug wil mocht..
Daar was een poosje terug op GoT nog een discussie over namelijk..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een versie terug mag ja, als je ze maar niet tegelijk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Let op! Onderstaande van de oem.microsoft.com site:

Definition of Downgrade Rights

The Downgrade Rights in the Windows XP Professional End User License Agreement (EULA) refers to the right for your customers to use a previous version of certain Windows software: Windows 2000 Professional, Windows NT Workstation 4.0 and Windows 98 (Second Edition). Windows XP Professional is the first ever Microsoft OEM license to include Downgrade Rights. Previously, Downgrade Rights have only been available via Microsoft Select, Open and full-packaged product licenses. Now with the launch of Windows XP Professional, customers can purchase the latest operating system, but run a previous version until they are ready to upgrade.

Downgrade Rights in Windows XP Professional give customers the best of both worlds.

How System Builders Benefit

Customer Requirement: Your customer wants to purchase a new computer system but needs it to run the same operating system as their 10 existing systems - Windows 2000 Professional - until the whole office is ready to upgrade to Windows XP Professional.

Solution: You can preinstall Windows XP Professional on the new computer system, and then offer the additional service of installing Windows 2000 Professional on your customers behalf. Your customer can run Windows 2000 until it is ready to upgrade the systems to Windows XP Professional.

What to Know about Downgrade Rights

OEM Downgrade Right is an End User right.
OEM Downgrade Rights apply to Windows XP Professional only.
Identified downgrade versions of Windows XP Professional are limited to Microsoft® Windows® 2000 Professional, Microsoft Windows NT Workstation® 4.0, or Microsoft Windows 98 (Second Edition).
If the End User chooses this option, it is noted in the Windows XP Professional Product EULA that neither Microsoft nor the Manufacturer will supply such End User with media for such previous versions. The End User must provide the downgrade media and a valid Product Key.
End Users can use the following media for their downgrade: Volume Licensing media (provided End User has a Volume Licensing agreement), Retail (Full Package Product), or a system builder edge-to-edge CD (provided software is acquired in accordance with the Preinstallation and Distribution Agreement).
In the event the End User opts to downgrade, neither Microsoft nor the PC Manufacturer is obligated to provide customer product support for Customer Systems on which such previous versions are installed.
The Windows XP Professional software may not be installed on any other computer system than the one which was downgraded under this right.
The downgrade operating system is governed by the Windows XP Professional EULA.
The End User cannot use the downgrade operating system and Windows XP Professional at the same time.
If an End User chooses to downgrade to an approved, prior version of the Windows operating system, the PC Manufacturer is still required to apply the Windows XP Professional Certificate of Authenticity (COA) to the PC.
End Users may reinstall Windows XP Professional at any time, provided the downgrade operating system has been removed from the computer, and that Windows XP Professional is reinstalled on the PC it was originally installed on with the original recovery media or OEM System Builder edge-to-edge CD originally distributed with the PC. The End User will need to use the Windows XP Professional Product Key, located in the center of the Certificate of Authenticity (COA), in order to activate the product.

In the event of a conflict between this general summary and the EULA, the EULA provided with the product shall prevail.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dit nou voor rare vraag???
Email het gewoon naar M$ en je weet het :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Niet online
THNX OProg! :)
veldmuis: UTFS!!! :P :+
Op donderdag 07 februari 2002 20:55 schreef kwweetnix het volgende:
Wat is dit nou voor rare vraag???
Email het gewoon naar M$ en je weet het :?
nou het spijt me zeer hoor :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

het zit zo.. als je een OEM hebt dan mag je alleen het os draaien wat je bij je compu 'gekregen' hebt dus geen andere OEM.
Koop je een nieuw os dus geen OEM dan mag je het er wel overheen kwakken.

ff goed opletten als je tussen 30 augustus :? en 31 januari :? je NIEUWE computer hebt gekocht dan ben je gequalificeerd voor een windows xp pro upgrade mits je bij je nieuw computer w2k pro hebt aangeschaft.

heb je een gewone retail versie van w2k pro dan kun je ook gewoon een xp retail upgrade er over heen kwakken.

kort gezegd, als je een OEM hebt mag je bijna niks wat bertreft licenties, heb je een gewone retail dan mag je veel meer.

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog een vraagje over die licenties, ik snap het nog niet helemaal (volgens mij bij ms ook niet, maar dat is een ander verhaal)

ik heb hier een aantal machines staan met windows xp pro. oem. (van dell)
Het probleem is echter dat de exact software niet wil werken onder windows xp pro. maar wel onder windows 2k pro.

nu is mijn vraag dus:
kan ik deze machines "downgraden" zonder dat ik win2kpro moet kopen of whatsoever?

(graag een niet te moeilijk antwoord :) )

groet!

Loek

edit:

na 26x doorlezen van het bericht begin ik het iets meer te snappen.

ook wat andere dingen gezocht etc. en daar staat dus dat je ook de oem mag downgraden.

maargoed, alsnog bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

nope je kunt je systeem niet downgraden met een OEM pakket.
de kans is echter wel groot dat je bij dell een keuze hebt moet maken tussen XP pro en W2k

ik heb hier bijvoorbeeld een multiboot OS, ik voor de install kiezen welk OS ik wou installeren.

Maar goed er van uit gaande dat dat in jou geval niet zo is zit er niks anders op dan een compleet w2k pakket te kopen, en dan 1 pakket met meerdere licenties, scheelt je een hoop geld.

downgraden van een OS is uberhaupt niet mogelijk afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

Diaboluzzz schreef op 19 November 2002 @ 15:12:
de kans is echter wel groot dat je bij dell een keuze hebt moet maken tussen XP pro en W2k

ik heb hier bijvoorbeeld een multiboot OS, ik voor de install kiezen welk OS ik wou installeren.

Maar goed er van uit gaande dat dat in jou geval niet zo is zit er niks anders op dan een compleet w2k pakket te kopen, en dan 1 pakket met meerdere licenties, scheelt je een hoop geld.

:? :? :? where did u come from? :? :? :?

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

geen idee, uit de steen om de hoek I guess maar al is mn post idd onzin, tegen jou post kan hij niet op.

misschien even de nieuwe policy lezen mbt slechte reply's, jou reply is namelijk compleet onzinnig en draagt totaal niks bij aan het topic.
als ik mis ben dan maak je dat kenbaar door een tegenargument te geven en niet op zo'n manier.

einde offtopic, nu weer ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Diaboluzzz schreef op 19 November 2002 @ 15:12:

Ik heb hier een 2* 2000 prolicentie(sticker) met daarop in kleine letterjes ook het serie# voor NT4
komt van fujitsu siemens. samen met 2 cd's (2000+NT4)
maar wel zo'n instalatie die je aleen op de pc zelf kunt installeren!

dus
blabl-ablab-labla-blabla-blabl 2000
blabl-oem-ablabla-blabl nt4

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:46
Diaboluzzz schreef op 19 november 2002 @ 15:12:

Het staat toch behoorlijk duidelijk in het bericht van Oprog.

Je mag een lagere versie van Windows (200 pro, 98SE, NT4) gebruiken
Het geldt niet voor Windows XP Home
Je mag de XP licentie niet op een andere machine gebruiken
Vanaf Windows XP pro mag het ook met de OEM licentie

Fish:

Die Fujitsu-siemens PC's hebben (net zoals Compaq e.d.) vaak de mogelijkheid om tussen twee OS'sen te kiezen tijdens de installatie. Da's dan eenmalig. Dat heeft echter hier niets mee te maken, want je krijgt ook echt twee licenties meegeleverd, vandaar dat je twee licentienummers hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-08 14:00
Hoe zit dit dan met studentenlicenties? Gaan die voor de zelfde behandeling als een OEM? kan me niet voorstellen dat je de zelfde rechten hebt als een retaillicentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Poltergeist schreef op 19 November 2002 @ 23:25:
[...]
----------- knipperdeknip ---------------

Fish:

Die Fujitsu-siemens PC's hebben (net zoals Compaq e.d.) vaak de mogelijkheid om tussen twee OS'sen te kiezen tijdens de installatie. Da's dan eenmalig. Dat heeft echter hier niets mee te maken, want je krijgt ook echt twee licenties meegeleverd, vandaar dat je twee licentienummers hebt gekregen.
nou ja mijn punt was dat er met één (echte microsoft) licentie, welliswaar staan er 2 nummers op. Wel 2 verschillende operating systems mogen worden gebruikt en xp is daar niet een van

(end user licenced for one operating system only)

meer niet :)

Iperf

Pagina: 1