Problemen tussen MSI mobo en Asus v8200 videoplank

Pagina: 1
Acties:

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 09:00
Ik heb net een nieuwe pc met hierin een MSI KT266 pro mobo en een Ausu V8200 (Geforce 3) videokaart.

Nu kunnen die twee op een of andere manier niet met elkaar overweg.

Als ik een spel (Max Payne of RTCW) probeer te spelen dan knalt ie keihard weer terug in windows (XP)

Wat is hier aan de hand en wat kan ik er aan doen???

Driver zijn up to date.. en heb zelfs meerdere Nvidia drivers geprobeerd....

Wie helpt??

Verwijderd

heb je je videokaartje overgeclockt?

• ManiacScum
Op donderdag 07 februari 2002 20:20 schreef DumphuiZ het volgende:
heb je je videokaartje overgeclockt?
Nee is niet overgeclockt. Hij is slechts een week oud (het hele systeem) en is eigenlijk nog niets mee gebeurd

Oh ja Norrod als leverancier van het hele systeem.
(misschien dat het info is)

Verwijderd

Ow sorry verkeerd gelezen

Verwijderd

Probeer eens een winupdate te draaien, je hebt kans dat er een patch voor is die dit probleem verhelpt.

• ManiacScum
Op donderdag 07 februari 2002 20:24 schreef DumphuiZ het volgende:
Heb je winxp of win2000?

Je kan tevens ook een winupdate draaien, misschien is er al een update voor.
Ik heb alle nieuwe drivers geprobeerd en ook updates enz enz enz enz...... |:(

Ik heb gehoord dat het een verandering in het BIOS soelaas zou kunnen bieden.. *D

Verwijderd

Dat zou mooi zijn, heb je trouwens ook problemen in andere games of 3dmark?

Je kan ook altijd proberen agp 4x uit te zetten/ fast writes, andere directx, andere via-drivers enz...

Verwijderd

Dit probleem had ik ook,ik heb de kaart omgeruild voor een msi en nu werkt het wel ok.kijk anders hier even http://www.msi.com.tw/forum/ .Ik had gelezen dat asus veranderingen aanbrengt waardoor deze 2 niet goed overweg kunnen met elkaar.en ik had echt alles geprobeert.

Verwijderd

Abit kt en geforce 2 serie geven ook vaak complicaties.

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
altijd 't zelfde met msi,
msi :r

Verwijderd

Is het trouwens een ti versie?

• ManiacScum
Het is een ti 500.

Als ik 3DMark draai, dan draait ie de eerste test en dan reset windows compleet.... :(

Ik heb een andere videokaart gebruikt en die deed het perfect op dit mobo. Het ging hier om een Chaintech Geforce 2 PRO 64 MB.. geen enkel probleem.... *D

Verwijderd

Ik heb ook dat mobo en een leadtek GeForce 3 ti200 en bij mij werkt het ook niet bij Max Payne, RTCW, MOHAA, ik wordt er echt gek van want ik kan ongeveer 5 minuten spelen, vaak minder en dan blijft het geluid en het beeld gewoon hangen, en dan is de enigste uitweg de reset knop :'(

Het vreemde is ook dat hij weer wel Ghost Recon, UT en 3DMark2001 goed speelt/runt. Ik wordt er gewoon hardstikke gek van, kapitaal uitgegeven aan die zooi en dat werkt het na een week nog niet :(

Verwijderd

Ja de nieuwe reeks vga kaarten produceren gewoon meer warmte, probeer een 2 tal ratio blowers boven en onder in je kast of anders een IB/140 voor in je pci slot. :7

Succes, geen vast lopers meer.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:21
Op donderdag 07 februari 2002 20:41 schreef Xsion het volgende:
altijd 't zelfde met msi,
msi :r
Mooie onderbouwing.... :)

Maar heb van de week hier nog een sys gebouwd met een K7T266 pro2 en een ASUS V8200 TI500 wat PERFECT op mekaar draaide. Misschien zelf ook maar weer eens gaan upgraden.... >:)

• ManiacScum
Op vrijdag 08 februari 2002 10:10 schreef dominator het volgende:

[..]

Mooie onderbouwing.... :)

Maar heb van de week hier nog een sys gebouwd met een K7T266 pro2 en een ASUS V8200 TI500 wat PERFECT op mekaar draaide. Misschien zelf ook maar weer eens gaan upgraden.... >:)
Ja en dit systeempje heb ik ook, en bij draait ie :r....
Constant een als ik 3DMark run dan reset windows....

Best duur dan als je geen spel fatsoenlijk kan spelen...
'
Oh ja toch wel ik kan GP3 spelen.... jippie :?

• ManiacScum
Ik ben bezig geweest met het BIOS en heb daar het een en ander gewijzigd.

Nu werkt RTWC weer, en doet UT het ook, alleen Max Payne werkt nog steeds niet....

Er zit dus duidelijk vooruitgang in.
Ik heb deze instellingen van het MSI forum gehaald, alleen weet ik het adres niet meer precies.. ff zoeke dus.. :Y)

Ik heb in ieder geval de AGP op auto gezet... dit was op zich al een verbetering... Nu Max Payne nog >:)

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:13
ik heb zelf een msi k7t turbo2 en een asus V7100 van norrod. na 2 dagen kloten heb ik het eindelijk goed aan de gang gekregen, ik had ook last dat hij heeeeel vaak resette zomaar zonder rede, of dat het systeem gewoon plat ging.
ik heb de C schijf helemaal geformateerd, en toen XP er opnieuw opgezet, nu loopt alles als een trein. misschien heeft norrod iets fout gedaan met installeren????

“An elephant is a mouse with an operating system”

• ManiacScum
Op zaterdag 09 februari 2002 15:09 schreef elephtera het volgende:
ik heb zelf een msi k7t turbo2 en een asus V7100 van norrod. na 2 dagen kloten heb ik het eindelijk goed aan de gang gekregen, ik had ook last dat hij heeeeel vaak resette zomaar zonder rede, of dat het systeem gewoon plat ging.
ik heb de C schijf helemaal geformateerd, en toen XP er opnieuw opgezet, nu loopt alles als een trein. misschien heeft norrod iets fout gedaan met installeren????
Nee want dat heb ik ook al gedaan. Nee Norrod heeft al gezegd dat het ligt aan het feit dat er conflicten optreden tussen bij merken...
Ik heb hem ook al bijna gefixed, alleen werkt Max Payne nog niet... |:(

Verwijderd

Bij max payne moet je een patch installen anders doet hij het niet in XP, kijk maar www.megagames.com, hopelijk helpt dit je :)

Mijn leadtek weigert nog steeds dienst hier in 50% van de spellen :'(
Pagina: 1