• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Nou oke, het zit dus zo.

Ik ben nu nog altijd trotse bezitter van de Creative DAP Jukebox van 6 gig. Ik ben er altijd erg tevreden over geweest, maar ik wil toch overgaan op iets kleiners, en ik hoor bijna alleen maar positieve berichten over de Napa 380.

Daarom wil ik gaan kijken (op Ebay misschien) of ik deze ruil dus kan doen.
Ik weet het nog niet helemaal zeker of ik dit ga doen, want een paar puntjes:

Mijn Jukebox is sinds een weekje kapot, hij wil niet meer via de adapter spelen, kan nog wél via batterijen luisteren, maar die zijn zeer snel op. Bovendien is de aansluiting van een koptelefoontje niet echt lekker meer waardoor het geluid soms wegvalt bij een oor.

Helaas heb ik geen garantie meer, omdat ik hem destijds bij een distributeur heb gekocht, en dan heb je alleen een jaar fabrieksgarantie (die dus om is of bijna om).

Mijn vraag aan jullie gadget-goeroes is; zou hier animo voor zijn (let op, buiten GoT natuurlijk), om een 2e hands Napa voor deze DAP Jukebox te ruilen? Dat ie kapot is, is natuurlijk kut, maar aan de andere kant is ie een stuk duurder dan de Napa. Evt kan ik hem nog laten maken, maar weet niet wat dit gaat kosten.

Ben een beetje benieuwd wat jullie hier van vinden ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

tja...
je zegt zelf al dat ie kaput is en dat er niets dat goede dingen over de Napa wordt gezegd dus ik weet niet of je iemand zo gek kan krijgen kan vinden die dat wil doen... het zal iig moeilijk worden

Verwijderd

Ik denk dat je met die gebreken weinig to geen kans maakt. Maar imo zijn die dingen makkelijk zelf te fixxen klinkt als los contactje ofzo. als je dat gedaan hebt lukt t zeker wel

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:20
als ik jou was zou ik eerst zelf dat ding eens openschroeven, en eens de aansluitpunten van de netadapter, phone etc even goed doorverhitten, en wat extra tin erbij.

Waarschijnlijk zal dat dan wel weer werken....

Dan en dan zullen er wel meer mensen zijn die interesse hebben :)

* Xandrios dus ook

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 07:20 schreef Cutebritney het volgende:
als ik jou was zou ik eerst zelf dat ding eens openschroeven, en eens de aansluitpunten van de netadapter, phone etc even goed doorverhitten, en wat extra tin erbij.

Waarschijnlijk zal dat dan wel weer werken....

Dan en dan zullen er wel meer mensen zijn die interesse hebben :)

* LuNaTiC dus ook
hmmm, jah electronisch zelf gaan kutten, daar ben ik (heel eerlijk) een prutser in, dus waarschijnlijk verneuk ik dat meer dan dat het goed doet ;)

Of is het misschien een idee om hem kapot (met eerlijk erbij wat er kapot is) tóch te koop aan te bieden. Weet niet hoeveel ik er dan max voor kan krijgen, maar misschien heb ik dan een beetje geld voor een nieuwe Napa (die zijn rond de 130 euro heb ik begrepen; het verschil wil ik best erbij leggen).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Hmm,
Ook al is zo'n creative ding nog zo goed, als hij kapot is zouden er denk ik bijna niemand hem wil ruilen tegen een napa.

Waarom zou je immers een kapot ding willen ruilen tegen een perfect werkende napa :?

Als je hem zou repareren zou ik als ik een napa had het wel willen doen

(zelf heb ik een andere 8cm mp3cdspelertje (8>) :)

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:20
Op vrijdag 08 februari 2002 10:00 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

hmmm, jah electronisch zelf gaan kutten, daar ben ik (heel eerlijk) een prutser in, dus waarschijnlijk verneuk ik dat meer dan dat het goed doet ;)

Of is het misschien een idee om hem kapot (met eerlijk erbij wat er kapot is) tóch te koop aan te bieden. Weet niet hoeveel ik er dan max voor kan krijgen, maar misschien heb ik dan een beetje geld voor een nieuwe Napa (die zijn rond de 130 euro heb ik begrepen; het verschil wil ik best erbij leggen).
Geen family/vrienden die een beetje met electronica kunnen omgaan :?
Opzich is het vrij simpel...Wat mischien een probleem zou kunnen zijn is dat je hem niet openkrijgt ofzow....
maar krakend geluid, wat beter/slechter wordt als je aan de jackplug draait, duit op een slecht contact. Bijna iedereen die ooit een soleerbout in de handen heeft gehad, kan zoiets repareren :)

Het netvoeding probleem is wat lastiger, maar het zou natuurlijk ook kunnen dat de voeding zelf kapot is. En dat is dan voor /- €5-10 te vervangen :)
(heb je een ander apperaat dat op hetzelfde voltage werkt, en dezelfde soort plug heeft? zoja, probeer het eens met de DAP voeding :) Als het dan niet werkt kun je er bijna zeker van zijn dat de voeding kapot is.....
Mocht het da WEL werken, heb je een groter probleem, dan ligt het aan een contact in de speler.....als dit het geval is, werkt het dan ookniet als je bijv. de stekker eens stevig naar beneden drukt als hij in de DAP zit?
Ik heb namelijk al meerdere keren gezien, dat zoiets wel weer werkt als je het stekkertje omhoog/naar beneden drukt.

Als het dan wel werkt, is ook dit waarschijnlijk wel op te lossen door iemand met wat soldeerervaring :)

Mocht je totaal geen zin/tijd/whatever hebben om er zelf mee te gaan knutselen, heb ik mischien wel interesse om hem (al dan niet goed/slecht werkend) over te nemen.
Pagina: 1