Toon posts:

pc dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren draaide hij nog goed op een vastzittende muis na die het daarna weer deed. Ik start pc. Fan van de voeding draait, ledjes van beide cdroms branden, HD gaat heel effe ratelen. koeler cpu draait, ledjes NIC doen het klein piepje en krijg geen beeld en nada, njente.

Monitor is ok, doet het prima op andere pc. Iemand idee wat er overleden kan zijn? videokaart? Of moet hij dan wel gewoon booten?

Verwijderd

videokaart, ram of moederbord

Verwijderd

Topicstarter
als de koeler het doet en de de ledjes van de NIC doen het, dan is toch neit het mobo dood? Maar dat zie ik dan vast verkeerd. Helaas geen videokaart die ik kan testen..of kan ik een Geforce2 in een AGP slot van een socket7 mbo duwen?

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 20:24
probeer voor de gein je voeding eens die wil ook nog wel eens zo'n probleempje geven (heb ik vaak meegemaakt) alles spint op (hd,cdrom) alle fan's draaien ook die van de voeding en dan vervang je die en alles werkt perfecto (of niet maar dan moet je iets anders vervangen).

dus dat word testen

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 20:24
Op donderdag 07 februari 2002 19:39 schreef janneman73 het volgende:
of kan ik een Geforce2 in een AGP slot van een socket7 mbo duwen?
begrijp het niet helemaal geloof ik maar meestal past een agp kaart wel in een agp slot ;)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op donderdag 07 februari 2002 19:40 schreef juanp het volgende:

[..]

begrijp het niet helemaal geloof ik maar meestal past een agp kaart wel in een agp slot ;)
Bij ons is dat ook zo ,
Een asusGF2mx gewoon kan niet op mijn broertjes socket7 mobo (dan geeft ie 3 piepies ,verder nix),maar een leadtek(klote)geforce2mx200 past er wel op.
Heel vaag.

Verwijderd

ja dat kan ;)

ennuh.. ach mobo kapot hoeft niet meteen ALLES dood te zijn eraan

Verwijderd

Topicstarter
helaas heb ik hier geen onderdelen om te testen :((.hooguit van mijn nieuwe pc maar heb geen zin om daar uit te gaan slopen om een oude bak te testen (socket7 amd k6II400).

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:41
Op donderdag 07 februari 2002 19:36 schreef janneman73 het volgende:
...
klein piepje
...
Klein piepje is het teken van je bios dat het systtem in orde is, je moederbord, geheugen en processor zijn dus waarschijnlijk nog goed

Verwijderd

Topicstarter
video is het niet... volgende optie is de voeding... hij deed ook een paar keer rar dat ie helemaal gen stroom gaf... Ik ga maar op zoek naar iemand met een voeding :)

thanx voor het advies all

Verwijderd

Topicstarter
helaas leek dat het de voeding was.. maar nieuwe voeding gehaald en nog steeds noppes. Het gekke is dat er ook geen piepjes komen vanaf het mobo (soltek K7). Ik kom niet eens in de bios.. monitor krijgt ook niet eens een signaal. toch mbo of CPU? maar dan moet ik toch piepjes horen?

Verwijderd

duidelijk videoprobleem... probeer ff andere vga kaart...

Verwijderd

Topicstarter
dan zou ik mijn nieuwe GF2 MX400 kunnen proberen.. Kan dat op een oud socket7 mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Overigens doet de VGA kaart het netjes als ik hem in mijn nieuwe pc douw..dus die is neit naar zijn grootje...hooguit de AGP poort? maar dan is het mobo vervangen of??

Verwijderd

Topicstarter
niemand??

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 15:09 schreef janneman73 het volgende:
dan zou ik mijn nieuwe GF2 MX400 kunnen proberen.. Kan dat op een oud socket7 mobo?
Als dat SS7 mobo nog AGP heeft wel ja (dikke kans).
Een geforce2 trekt eigenlijk een beetje veel stroom voor zo'n oud AGP slot, maar het is maar een MX400 en voor eventjes kan het wel. Bij spelletjes zou het instabiel kunnen wezen, maar het gaat er puur ff om die videokaart te testen dus dat maakt niet uit.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 19:22 schreef janneman73 het volgende:
Overigens doet de VGA kaart het netjes als ik hem in mijn nieuwe pc douw..dus die is neit naar zijn grootje...hooguit de AGP poort? maar dan is het mobo vervangen of??
Leuke PCI Vga kaart vinden :+

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Clear CMOS al geprobeerd :?
Niet overgeklokt?
Eventueel FSB jumper op 100 MHz zetten?

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Op donderdag 07 februari 2002 19:36 schreef janneman73 het volgende:
HD gaat heel effe ratelen.