Toon posts:

Bezig met koffer mod....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gisteren begonnen met het bouwen van een koffermod voor mijn oude pIII 450 @ 570 mhz, maar nu zoek ik alleen nog een videokaart die in mijn koffertje past. Hij mag dus niet te breed (hoog?) zijn ongeveer 3 cm smaller dan de backplate van een normale case.
Iemand een suggestie welke ik dan moet kopen, liefst wel een agp kaartje met minimaal 8 mb geheugen.

Oh ja, wat kan ik het best als powerknop gebruiken? Ik ben niet zo super goed met een soldeerbout.

Ik heb trouwens al een paar "how to's" gechecked en offcourse via de search dit forum gechecked, maar werd er niet echt wijs uit. |:(

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

sommige ati's zijn vrij klein.. Ik heb eens een Rage 128 gezien die vrij klein was... Powerknopje.. Any knopje will do.... Hij hoeft maar heel even verbinding te maken en je ATX springt al aan..

Verwijderd

Moederbord eronder met onboard video

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:57

Epsilon

Op donderdag 07 februari 2002 19:33 schreef kaahlooh het volgende:
Ik ben gisteren begonnen met het bouwen van een koffermod voor mijn oude pIII 450 @ 570 mhz, maar nu zoek ik alleen nog een videokaart die in mijn koffertje past. Hij mag dus niet te breed (hoog?) zijn ongeveer 3 cm smaller dan de backplate van een normale case.
Iemand een suggestie welke ik dan moet kopen, liefst wel een agp kaartje met minimaal 8 mb geheugen.

Oh ja, wat kan ik het best als powerknop gebruiken? Ik ben niet zo super goed met een soldeerbout.

Ik heb trouwens al een paar "how to's" gechecked en offcourse via de search dit forum gechecked, maar werd er niet echt wijs uit. |:(
Ik heb een tnt2 vanta kaartje. Die is erg kort en smal.

Verwijderd

je kan ook een risercard gebruiken daarmee kan je de gr. kaart plat in de koffer plaatsen, deze zijn wel vrij prijzig.

Ik heb zelf de aansluitstrip van een 2e gr. kaart er af gedremeld en die met draden aan de orginele gesoldeerd. (pics komen na vakantie als alles hopelijk klaar is).

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 19:35 schreef Cornholio2001 het volgende:
sommige ati's zijn vrij klein.. Ik heb eens een Rage 128 gezien die vrij klein was... Powerknopje.. Any knopje will do.... Hij hoeft maar heel even verbinding te maken en je ATX springt al aan..
Okee dan, een ati dus.... effe aan het zoeken slaan.
Thanx. *D

Verwijderd

Topicstarter
Zal trouwens binnenkort ook even een wat foto's plaatsen van de voortgang van dit project. Dit is trouwens voor de pure fun, als 't niet lukt zet ik 't alsnog in een gewone case. Tis namelijk voor een servertje maar 't lijkt me super geinig als koffer.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Jep. Succes ermee, en ik wil eens zo'n risercard in NL zien... Ik zoek me rot naar die dingen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 20:01 schreef Cornholio2001 het volgende:
Jep. Succes ermee, en ik wil eens zo'n risercard in NL zien... Ik zoek me rot naar die dingen
Riser gaat niet lukken, mijn voeding zit in de weg.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 19:36 schreef neox het volgende:
Moederbord eronder met onboard video
Ik heb al een moederbordje, dus die gebruik ik.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het trouwens met warmte in zo'n koffertje... ik weet dat die intel cpu's niet zo warm worden, maar toch... ik heb 'm wel overclocked....

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 19:40 schreef C001JU135 het volgende:
je kan ook een risercard gebruiken daarmee kan je de gr. kaart plat in de koffer plaatsen, deze zijn wel vrij prijzig.
Dat gaat helaas niet werken. De gegevensstroom door de AGP-bus/slot is te groot, als je daar een riser of wat dan ook op gaat plaatsen zakt die snelheid echt in als een baksteen. Voor AGP bestaan die dingen niet eens als ik me niet vergis. Voor PCI wel, maar dan heb je pas een leuke kaart? :?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

uhm ik weet niet welke koffer jij hebt maar na mijn weten kan je gewoon elke vid kaart erin proppen..

check anderz mijn koffermod...
staat onder guides op mijn site... klik op het geinige huisje :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Ik had voor mijn (inmiddels weer overleden) koffermod een PCChips MB810LMR-bord gebruikt met een Duron erin.

Die heeft onboard max. 64MB geheugen. Ik weet ook dat de standaard GF2MX'en meestal klein zijn (moet je OEM's pakken)

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Topicstarter
Eentje van praxis, zo'n zilveren (aluminium).

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 22:05

Pnhers

--

bedoel je niet de gamma die had een paar weken terug een alu koffer in de aanbieding Die heb ik gekocht en mijn koffer is nu klaar >:) (pics komen!)

Verwijderd

Ik heb zelf een agp Jupiter radeon 7500 Le 64mb ddr. Heb het ff opgemeten hoe groot hij is. Hij is ong. 5,5cm bij 16cm niet al te groot dus. Hij is ook niet duur ongeveer 300,-. Wil je precies weten hoe duur die is moet je ff kijken in de pricewatch.

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Nou, ik ben ook bezig met een kofferMOD, maar daar gaat gewoon een ASUS GeForce2 GTS deluxe in :9~

En dan komt hij niet eens in de buurt van m'n CD-rom speler *D Dus wat voor koffer heb jij dan?? (pics?) Ik heb een Praxis-ding van nog geen €20,- 8-)

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 21:04 schreef DiMension het volgende:
Ik had voor mijn (inmiddels weer overleden) koffermod een PCChips MB810LMR-bord gebruikt met een Duron erin.

Die heeft onboard max. 64MB geheugen. Ik weet ook dat de standaard GF2MX'en meestal klein zijn (moet je OEM's pakken)
Klopt, de meeste oems zijn zeer klein. Van Asus kan je zelfs een LP (Low Profile, van +/- 4 cm hoog) kaart krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal vanavond even de maten van die koffer posten.
Enne, ik hoef geen g-force erin, wordt gewoon een servertje....

Verwijderd

Je vroeg om een aan/uit schakelaar? ik heb er een gewoon uit de electrozaak ( regenboog ), t enige waar je op moet letten is dat hij alleen een maak contact met veer-retour. Anders als je de sleutel vergeet terug te zetten, schakelt hij zichzelf weer uit. DOH!
Hier zie je hoe t ooit eens was;

Afbeeldingslocatie: http://rag.5u.com/images/suit-case_5.jpg

Happy Modding !

Frenkie

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Hee Spanky, heb je ook nog ergens meer foto's?!?! Ik kan wel een beetje 'inspiratie' gebruiken ;) *D

Verwijderd

Topicstarter
Okee dan, die is wel gaaf idd.

Moet ik trouwens van die spacers gebruiken om mijn mobo te monteren of kan ik gewoon karton met anti-statisch plastic gebruiken en hem daarop laten rusten?
Pagina: 1