[PWM] Ik snap niets van de conversietabel :(

Pagina: 1
Acties:

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Kan iemand een How-to in elkaar draaien?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik heb er nog nooit één in levende lijve gezien, dus ik kan je niet helpen. Even wat mensen schoppen :)

Professioneel Hyves-weigeraar

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik kan telefonisch uitleg geven als je me je telefoonummer geeft.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Woei, die was goed raak :D

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

<table border=0 cellpadding=0 cellspacing=0><tr><td width=490><center>[img]'http://tweakers.net/ext/i.dsp/1013107630.gif'[/img]</center></td></tr></table>
ProductID's van een winkel worden gekoppeld aan de artikelen van Tweakers.net. Hierdoor is het mogelijk om snel en eenvoudig nieuwe prijzen door te voeren.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 19:39 schreef Femme het volgende:
Ik kan telefonisch uitleg geven als je me je telefoonummer geeft.
Tot 23:45 beschikbaar vandaag.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aan de hand van de eerste uitleg die ik van Femme en de ervaringen van de datakoppelaars van T.net heb ik deze howto in elkaar gedraait.

Vooraf:
  • De database met prijsdata moet bij voorkeur via een textfile online op de site staan. Updates kunnen dan automatisch vanuit die database uitgevoerd worden.
  • De database data moet minimaal kolommen bevatten voor "artikel nummer", "omschrijving" en "prijs".
  • De database kan worden aangeleverd in drie formaten: tabgescheiden, kommagescheiden, en puntkommagescheiden.
Voordat de prijsdata geïmporteerd kan worden, moet een conversietabel worden aangemaakt die de koppeling maakt tussen het artikel nummer dat het bedrijf voor een bepaald product gebruikt en het ID dat dit product op Tweakers.net heeft.

Het maken van deze zgn. conversietabel moet handmatig gedaan worden, maar het wordt je eenvoudig gemaakt doordat het systeem automatisch probeert de juiste producten te zoeken die bij de productomschrijving uit de database passen. Dit gaat vaak heel goed, heel soms is 'ie de weg even kwijt omdat in de database een afwijkende omschrijving gebruikt wordt.

Het aanmaken van de conversie tabel is kort samen te vatten in het volgende stappenplan:
  1. <li>Aanmaken conversietabel ("automatische conversie"): kies de juiste positie van de kolommen, selecteer het formaat en copy/paiste een klein gedeelte van de data in het veld. Niet teveel data tegelijkertijd omdat het anders te zwaar wordt (in verband met een zoekfunctie die het juiste Tweakers.net productID probeert te achterhalen). Eventueel kun je de precisie van de search lager zetten als er te weinig resultaten worden gevonden. Als de kolommen juist zijn ingevuld en de data in het juiste formaat is aangeleverd zou je bij de volgende stap de artikel nummers en artikel omschrijving van elke regel voorgeschoteld moeten krijgen.</li>
  2. Product kiezen bij artikel: kies het juiste product uit de lijst van gevonden resultaten of vul handmatig het nummer in. Nummer kun je opzoeken met "product zoeken / toevoegen". Bij de producten die niet in de PriceWatch gevonden worden kun je de opties "negeren" aanvinken. In de database wordt dan bijgehouden dat dit product al verwerkt is zodat het bij een volgende keer dat hetzelfde artikel voor conversie wordt aangeboden wordt genegeerd (hierdoor wordt het makkelijker om nieuwe artikelen te filteren uit de database data). In een later stadium kunnen de producten aan de PriceWatch worden toegevoegd.
  3. Controleer vervolgens of het koppelen gelukt is door met "Data importeren" de gegevens uit de database dump te importeren (uiteraard wel eerst de goede kolommen invullen e.d.).
Herhaal deze stappen totdat de hele database is geconverteerd.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-03 13:05
Dit is een verkorte versie van hoe het werkt, voor mezelf ooit is gemaakt, nu weet ik het onderhand wel uit m'n hoofd hoor :)
1. Conversietabel maken --> 'automatische conversie'
2. Voer data in (1,2,4,tabgescheiden,hoog,ja) [Dit is dus per bedrijf weer anders, bij mij was het dus zo]
2. Gooi een zutje produkten erin
3. Tekst converteren
4. Selecteer welke produkt het is of kies negeer of kies negeer alles
5. Submit de beweging

Na een tijdje ff alle produkten die je hebt gedaan checken:

1. Data importeren
2. Gooi data zut erin
3. Check of opties goed zitten.
4. Rag op data importeren en check of het klopt

• PcDealer