Op donderdag 07 februari 2002 20:53 schreef mad_maxz het volgende:
nope .. dit is een software matige gebeurtenis ..
heb op mijn SB live! ook een uitbreidingskaartje voor een optische S/PDIF out en die gaat ook alleen aan wanneer ik bij de SB mixer "Digi-Out Only" aanvink.
En dan gaat-ie aan met
alle programma's die stereo signaal leveren. Het is niet zo dat je winamp moet vertellen dat-ie het via de digi-uit moet doen.
Als je het zo stelt, kan je ook zeggen dat een geluidskaart softwarematig is, omdat je eerst een stuk software moet installeren, voordat-ie het doet

. Dat instellen doe je dus met de drivers

.
Het zal denk ik ook wel moeilijk worden om hier over informatie te verkrijgen, aangezien de meeste hardware fabrikanten hun spulletjes toch onder het bedrijfs geheim zullen laten vallen. Maar ja ... je kunt altijd proberen met een mailtje of iets dergelijks informatie te krijgen

Gewoon in de meegeleverde documentatie/software instellen dat de digitale uitgang aanstaat (als je die dus aan moet zetten) en klaar. Dat hoef je niet per programma in te stellen.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat coor geluidskaart de topicstarter heeft... Want als dat wel moet, dan zou ik nog maar 's betere drivers gaan zoeken/inruil overwegen.
(PS: mijn digitale uitgang doet het gewoon altijd, zodra ik het in mijn driversoftware heb ingesteld).