Olivette DM 99 matrix printer.

Pagina: 1
Acties:

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Heb deze weer is tevoor schijn gehaald. Ben nu alleen de drivers kwijt en de printerkabel.

Die kabel valt wel aan te komen. Maar ik zit meer in over die drivers.

Ben er al achter dat het niet zo nou komt met die drivers er zijn er zeker twee, misschien wel meer.

Epson FX 80
IBM ProPrinter II

1 probleem ik kan ze nergens downloaden. Heeft nog iemand deze liggen of een link waar ik ze kan halen.

scoutingmbg@hotmail.com

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Dti zijn beide zulke standaard printers dat de drivers vanaf Windows 3.0 al meegeleverd zijn. Bij de meeste DOS progrtamma's zitten ze gewoon ingebakken.

Let wel even op de Epson en de IBM zijn twee verschillende. Het beste is om te testen met iets grafisch, dus niet alleen text.

Murphy was an optimist

• Guider
  • Nu online
Dus als ik het goed begrijp is het aan sluiten en printen met die hap.
of begrijp ik het dan verkeert.

Het is gewoon wat uit printen onder kladblok en misschien een beetje M$ word

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Ik heb zelf nog een oude Star SG10 9pins matrix thuis staan. Die doet het ook met de Epson FX80 driver. Veel Matrix printers zijn Epson compatible, omdat Epson control character set de standaard was/is bij matrixprinters.

Gewoon aansluiten, FX80 driver installeren (zit standaard in windows) en een Word documentje printen, bij voorkeur iets met een plaatje.

Overigens waren veel matrixprinters (zoals de mijne) naast Epson ook IBM compatible; je moest alleen een DIP switch omgooien. Dan werkte de printer met de IBM control character set ipv de Epson set. Beide sets wijken niet zo veel van elkaar af. Dat verklaart ook waarom jouw printer in textmode met zowel de IBM als de Epson driver werkt.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Guider
  • Nu online
Nou hij doet het nog niet. Moet nog even wat drivers hebben. Maar als het ik dan goed begrijp zitten die standaard in windows. Is dat in alle versies os alleen de oudere?

Zal het is gaan proberen als ik thuis ben inieder geval bedankt. Ben weer een stukje wijzer

• Guider
  • Nu online
hij doet het en goed ook.
Pagina: 1