Hier had uw advertentie kunnen staan!
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
kweet niet of dat precies is wat ik zoek. Kzal het nogmaals proberen uit te leggen:
Ik log in op samba (ik denk als guest, hoef geen password in te geven). Nu kan ik in die share bestanden aanmaken.
Ik heb in [global] van /etc/smb.conf 'guest account = wwwrun' staan. Als ik dus in de share [www] bestanden aanmaak zijn deze dus van de user wwwrun:nogroup. Nu wil ik een share [upload] en de bestanden die daarin komen, moeten van de user pietje:users worden. Kan dit? Ik wil dus gewoon als guest ingelogd blijven.
Ik log in op samba (ik denk als guest, hoef geen password in te geven). Nu kan ik in die share bestanden aanmaken.
Ik heb in [global] van /etc/smb.conf 'guest account = wwwrun' staan. Als ik dus in de share [www] bestanden aanmaak zijn deze dus van de user wwwrun:nogroup. Nu wil ik een share [upload] en de bestanden die daarin komen, moeten van de user pietje:users worden. Kan dit? Ik wil dus gewoon als guest ingelogd blijven.
in [upload] nog een keer guest=pietje zetten
8<------------------------------------------------------------------------------------
Verwijderd
je kan ook bij de config van je share dit er tussen zetten
force user = pietje
force group = users
force user = pietje
force group = users
die zocht ik, maar ik kon er niet op komen
Tnx! Dat wordt proberen ;P
Jupz, Dat werkt
. 1 vraagje nog, de rechten van een file lukken me wel (rw-r--r--, create mask=644) maar hoe zet ik die van een directory met samba?
Edit: Oew, ik krijg weer het RTFM syndroom, kheb het al gevonden, Directory mask=644.
/me schaamt zich heel diep
Edit: Oew, ik krijg weer het RTFM syndroom, kheb het al gevonden, Directory mask=644.
/me schaamt zich heel diep
Pagina: 1