kabelinternet delen maar toch "veilig" netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 23:44
Mijn huisbaas heeft kabelinternet en is best bereid dat met mij te delen, ware het niet dat hij zijn internetPC ook voor zijn werk gebruikt. Om veel risico's te voorkomen wil hij mijn en zijn computer zodanig gescheiden houden dat het onmogelijk is dat ik op zijn computer kan komen en vice versa. Een netwerkserver is natuurlijk een oplossing, maar dat zou nogal prijzig worden. Is er een andere mogelijkheid?
Ik hoop 't, want ik wil ERG graag betaalbaar breedbandinternet :9~

Verwijderd

als je huisbaas nou gewoon geen publieke service's aanzet kan je vanaf het netwerk toch nix met je huisbaas zijn computer :? :?

btw .. het internet lijkt mij een grote bedreiging voor je huisbaas zijn computer :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je moet sowieso een (NAT) router hebben, althans ik ken geen kabel modems die dat van zichzelf al doen. Maar je NAT router geef je IP-adres 10.0.0.1 MASK 255.255.0.0, je huisbaas z'n PC geef je 10.0.0.2 MASK 255.255.255.0 en je eigen PC geef je 10.0.1.3 MASK 255.255.0.0
Dan ziet jouw huisbaas jouw PC niet en denktie dattie veilig is. Jij ziet zijn PC wel, maar dat vertel je 'm niet >:)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Ronald Koeman
Hij wil dat 't voor 100% vaststaat dat ik niet bij zijn informatie kan. Bovendien kent ie via z'n werk een aantal mensen die er nogal veel verstand van hebben, dus die zullen eventuele "trucjes" ook wel doorzien; sterker nog, ik denk dat hij eerst een soort "goedkeuring" (in de zin van 100% veilig) van hun wil voordat ie er überhaupt aan begint...|:( |:(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Gewoon zeg dat hij zijn file-sharing uitzet :?
Of heeft hij nog andere pc's staan die onderling wel moeten gaan file-sharen ?

Ofwel een ouwe bak als router gaan gebruiken en er 3 NIC's in steken. 1 voor i-net, 1 naar zijn hub of zijn NIC en 1 naar de jouwe. Als je de gewone routing niet maar wel NAT aanzet kan je niet op elkaars pc. Want jij zit dan in een ander netwerk.

Maar dan ge je misschien wel ruzie maken over de poortmapping :D

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Ronald Koeman
Heb 't ff op een briefje gezet, nou maar hopen dat ie 't aan z'n netwerkraadgevers |:( laat lezen...

Verwijderd

www.freesco.org

drie netwerkkaartjes, twee netwerken (gescheiden) + internet, klaar.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
idd een klein servertje (antieke 486 ofzo).

En dan 3 netwerkkaarten erin, jouw pc op een andere IP range.

Of 1 nic 2 IP's geven, verschillende ranges, en geen route's onderling.

Verwijderd

Waarom geen Breedband routertje van bv SMC? €150 met 4 10/100 poorten.

Hoeft hij zijn pc ook niet altijd aan te hebben. Sim-pel

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ANS -> NT
Pagina: 1