Toon posts:

[lnx] PMFirewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met PMFirewall, ben nl. een nog niet zo ervaren Linuxgebruiker en zou hier een oude pc (PI 150Mhz, 32MB, 1.2GB) gebruiken om internet te delen in mijn netwerkje, naar 't schijnt zou dit een goed scriptje moeten zijn... Is dat zo of wat is er beter?
Zou naar de toekomst toe er ook een file -en printservertje van maken (bereikbaar uit een windows omgeving). Iemand hierover suggesties... just shoot :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:18

Predator

Suffers from split brain

Ik zou gewoon eens een goeie manual van ipchains ( of iptables ) gaan zoeken en wat voorbeeldjes ( die vind je wel ). Dan gewoon zelf je rules gaan opstellen. Dan weet je tenminste goed wat je firewall doet en heb je er perfecte controle over.

file & printer sharing -> onder linux doe je dit met samba.
Dus gewoon eens de samba installeren als je het al niet erop staan hebt en da howto & man gaan lezen ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 20:54

Lagune

Its time for warp

Ik gebruik een aangepaste versie van pmfirewall , werkt best aardig alleen ik raad je aan om zoals de vorige al zei de manuals te lezen en de firewall dan goed door te nemen en aan te passen aan jou wensen

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

weet iemand een link voor mij naar een goede ipchains howto ?? ik heb smoothwall geinstalleerd en ik heb enkel ipf (freebsd ) ervaring, dwz ik kan deze firewall van 0 af aan opzetten met een goede ruleset. maar waar vind ik de rules van smoothwall (ipchians ??) en hoe wijzig ik ze.

ik wil nl 113 niet openzetten zoals in de stantaard instelling, ik wil er alleen zeker van zijn dat als ik deze rule weghaal dat hij hem reject ipv denied !!!!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ANS -> NOS

xychix: Als er ergens "iptables .... -dport 113 -j ALLOW" staat kan je gewoon die ALLOW door REJECT vervangen :)