Zeer instabiel systeem bij branden :(

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het moment is eindelijk daar... Sinds mijn hele GoT bestaan heb ik nu eindelijk jullie hulp nodig omdat mijn eigen pc vaag doet.

Het probleem is als volgt, het gaat dus om het systeem wat ook in m'n sig staat (met win98SE als OS):

Als ik een cdtje ga fikken met Nero 5.5.3.5, dan hapert in het begin van het brandproces (heel vaak rond 4%) de hele pc. Winamp stopt met het afspelen van de zo geliefde mp3'tjes, m'n muiscursor hapert. Dit duurt ruim 5 seconden, hierna gaat het systeem gewoon verder met branden en muziek spelen. Tijdens het brandproces blijft de muiscursor echter haperen en ook scrollen (bijv. hier op GoT) gaat niet echt soepel.

Het grote probleem komt als ik dan een IE venster wil sluite, dan loopt het boeltje vast. De pc doet wel een poging om nog iets van het bureaublad te laten zien, maar dit is erg klein en vaag (een horizontale rand van 1/3 van het hele scherm wat dan het bureaublad voor moet stellen).
Op dat moment doe ik dus niks geks met die pc, enkelt branden en internetten (met een diamond supraexpress 56k modem).
Als dit zich voordoet gaat de brander wel gewoon door met branden, maar werken in windows is er niet meer bij.
Overigens is er niks aan de hand als ik de pc gewoon laat branden zonder dat ik erop werk, maar das logisch natuurlijk.

Wat kan dit zijn? Als er meer gegevens nodig zijn dan zeggen jullie het maar, maar ik kom er ff niet uit.

Alvast bedankt.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Als je toch 24x hebt, kan je toch wel ff 3 min zonder GoT en MP3?

Juist

• Timmert
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 18:16 schreef Jeldert het volgende:
Als je toch 24x hebt, kan je toch wel ff 3 min zonder GoT en MP3?
Ja opzich wel natuurlijk. Maar je zult ook wel begrijpen dat dit niet zo hoort natuurlijk ;)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
c'est la dma :P

• Timmert
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 18:28 schreef veldmuis het volgende:
c'est la dma :P
DMA aan voor brander en hd zou moeten helpen? Dat ik daar niet aan gedacht heb...

ff proberen.

Verwijderd

nog een ander vraagje, dat diamond modem, is dat een hardware modem of nie?
als dat nl nie het geval is snoept dat modem tijdens het internetten stiekem best wel veel van je resources, daar zou ik ook eens naar kijken en zoals al eerder gezegd idd dma. Wat verder ook nog eens wil helpen is je pc bij systeeminstellingen op server zetten ipv pc.
Succes

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:30

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 07 februari 2002 18:37 schreef tborgdorff het volgende:

[..]

DMA aan voor brander en hd zou moeten helpen? Dat ik daar niet aan gedacht heb...

ff proberen.
Je meent het toch niet dat je al geen DMA aangezet had voor je HDD :?
Sommige branders willen wel es niet op DMA maar normaal moet dat wel lukken. Op DMA heb je zeer laag cpu verbruik. Op PIO zit je gewoon aan 100% en dan krijg je die effecten die je beschrijft. Wees blij dat je burnproof hebt...
Veel kans dat ie tijdens dat "haperen" wel een paar keer daarop mocht terugvallen. Als je echt DMA voor je burner niet aankrijgt zou ik je aanraden niet erg veel te doen terwijl je brand :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Timmert
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 19:01 schreef marvman het volgende:
nog een ander vraagje, dat diamond modem, is dat een hardware modem of nie?
als dat nl nie het geval is snoept dat modem tijdens het internetten stiekem best wel veel van je resources, daar zou ik ook eens naar kijken en zoals al eerder gezegd idd dma. Wat verder ook nog eens wil helpen is je pc bij systeeminstellingen op server zetten ipv pc.
Succes
Die diamond is volgens mij een software modem, ik dacht er ook al aan dat die resources snoepte, vandaar ook dat ik hem ff erbij zette. Dat van die server instelling is alleen als je veel RAM hebt he? Ik heb er 512mb in zitten dus ik denk dat ik hem dan maar op server ga zetten.

Inmiddels staat de DMA van m'n brander aan, en idd, het probleem is nu opgelost. DMA van m'n hdd had ik natuurlijk wel aanstaan, ik zat alleen een beetje te maffen toen ik die reply tiepte.

Tis nu dus opgelost, bedankt allemaal :)

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op donderdag 07 februari 2002 19:46 schreef tborgdorff het volgende:

[..]

Dat van die server instelling is alleen als je veel RAM hebt he? Ik heb er 512mb in zitten dus ik denk dat ik hem dan maar op server ga zetten.
Wordt toch al aangeraden bij +64MB (Win98SE dan)?

Juist

• Timmert
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 22:30 schreef Jeldert het volgende:

[..]

Wordt toch al aangeraden bij +64MB (Win98SE dan)?
Geen idee, hij staat nu op server iig :)

Verwijderd

Dit is gewoon een Interrupt kwestie.
Na 4% is nero klaar met het maken van de cache en begint met het branden van de Lead In. Zodra de computer de opdracht geeft om te gaan branden zet de brander z'n interrupt hoog, de CPU wacht dan op gegevens van de brander en doet niks meer, zelfs muis niet. de floppy drive heeft volgens mij ook zo'n interrupt.
Burn Proof Optie heeft hier volgens mij mee te maken.

Volgens mij is dit niet echt duidelijk, maar ik ben ook geen leraar. :)

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Op vrijdag 08 februari 2002 09:00 schreef pakje_bakmeel het volgende:
Dit is gewoon een Interrupt kwestie.
Na 4% is nero klaar met het maken van de cache en begint met het branden van de Lead In. Zodra de computer de opdracht geeft om te gaan branden zet de brander z'n interrupt hoog, de CPU wacht dan op gegevens van de brander en doet niks meer, zelfs muis niet. de floppy drive heeft volgens mij ook zo'n interrupt.
Burn Proof Optie heeft hier volgens mij mee te maken.

Volgens mij is dit niet echt duidelijk, maar ik ben ook geen leraar. :)
burnproof is niet de oorzaak. Ik heeft geen burnproof en had er ook last van.

Ik denk dat de NERO versie 5.5.3.5 de zaak blokt op het moment van lead in zoals jij het zegt. Probeer eens een latere versie van nero. Ik had er toen geen last meer van.

specs

• Timmert
  • Niet online
Op vrijdag 08 februari 2002 13:13 schreef executor het volgende:

[..]

burnproof is niet de oorzaak. Ik heeft geen burnproof en had er ook last van.

Ik denk dat de NERO versie 5.5.3.5 de zaak blokt op het moment van lead in zoals jij het zegt. Probeer eens een latere versie van nero. Ik had er toen geen last meer van.
Zoals ik eerder al zei heeft de DMA voor de brander aanzetten een hele boel geholpen. Hij hapert nu (bijna) helemaal niet meer. Zo weinig iig dat ik er heel goed mee kan leven.
Een nieuwere nero downen gaat nog ff niet, ik krijg 20-2 m'n adsl pas...

Problem solved :)

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 17:54 schreef tborgdorff het volgende:
Het moment is eindelijk daar... Sinds mijn hele GoT bestaan heb ik nu eindelijk jullie hulp nodig omdat mijn eigen pc vaag doet.
dan hapert in de hele pc. Winamp stopt met het afspelen van de zo geliefde mp3'tjes, m'n muiscursor hapert. Dit duurt ruim 5 seconden, hierna gaat het systeem gewoon verder met branden en muziek spelen. Tijdens het brandproces blijft de muiscursor echter haperen en ook scrollen (bijv. hier op GoT) gaat niet echt soepel.
dat heb ik ook altijd als ik iets aan et printen ben; hele systeem gaat schokkerig lopen.. dat hoort toch niet?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
gewoon hardware modem kopen
kost niet veel en is echt stukken sneller

Tweakers Discord

• Timmert
  • Niet online
Op vrijdag 08 februari 2002 16:33 schreef tweakduke het volgende:
gewoon hardware modem kopen
kost niet veel en is echt stukken sneller
Ik krijg 20 februari eindelijk adsl, dus lijkt het me een beetje overbodig om nu nog een hw modem te kopen, toch?
Pagina: 1