[IIS] CHMODden in Windows

Pagina: 1
Acties:

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 23:16
Ik heb het phpBB gedownload, maar nu moet ik config.php chmodden. Dit kan niet omdat ik IIS op WinXP draai. Ik heb geprobeerd via het IIS-beheer alle permissies in te stellen (alles aan dus), maar dit helpt niet.

Als ik localhost via FTP benader, kan ik natuurlijk ook niet chmodden, maar ik kan de bestanden ook niet editen (permission denied)

Wat doe ik fout?

Dato DUO synth voor twee

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je gewoon die server hebt draaien op je eigen puter (Lijkt me wel), moet je gewoon naar de map gaan waar je PHPBB in hebt staan, en dan gewoon via rechts-eigenschappen-alleen lezen uitvinken :)

• David
Daar heb ik natuurlijk ook al aan gedacht. Het werkt gewoon niet omdat ik met IIS en Windows niet kan chmodden.

Dato DUO synth voor twee

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22

mulder

ik spuug op het trottoir

Naar IIS, Properties van de website, security daar kan je ook wat dingen aanvinken zoals Execute scripts ed. Weet het ook niet precies...

oogjes open, snaveltjes dicht

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Heb je websharing op de folder zelf goed geconffiged? En.. welke rechten heeft je anonieme I.I.S. account? (volgens mij
IUSER of IWAM)

Sundown Circus

Verwijderd

Je kan veel beter PHPDev downloaden, dat is een Apache webserver + MySQL/PHP rommel. Adres was geloof ik iets van http://www.firepages.com.au maar dat weet ik niet zeker.
CHMOD onder Windows is idd niet mogelijk, je moet het gewoon ff op read-only zetten. Rechts-klikken en eigenschappen of attrib +r bestand.ext in de dos-prompt. Bij winzooi98 heb ik phpbb zo wel aan de praat gekregen

edit:

Volledige links is http://www.firepages.com.au/phpdev4.htm

• David
Ik heb alles al geprobeerd (ook attrib en via IIS enzo)

Ik heb trouwens geen interesse in een andere webserver, omdat ik ook ASP sites wil draaien.

Dato DUO synth voor twee

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:34
Apache kent ook ASP hoor, google maar eens, heb je wel ActiveState Perl nodig overigens als je in Windows wilt blijven draaien.

Nog ff een kanttekening:
Als je Apache gaat draaien op Windows, moet je dat ding onder een andere user gaan draaien, doe je dat niet -> machine keer op keer onderuit :(
Verder kan je er op vertrouwen dat Apache veel trager zal zijn dan IIS, omdat Apache gemaakt is voor Unix, Linux en BSD systemen, terwijl IIS speciaal gemaakt is voor Win32 systemen.

• David
Ik serv toch niet voor de buitenwereld (daar hebben we webhosting voor >:)) dus is Apache geen beginnen aan voor mij. IIS draait goed, dus dat wil ik zo houden.

Dato DUO synth voor twee

Pagina: 1