Als je gewoon die server hebt draaien op je eigen puter (Lijkt me wel), moet je gewoon naar de map gaan waar je PHPBB in hebt staan, en dan gewoon via rechts-eigenschappen-alleen lezen uitvinken
Daar heb ik natuurlijk ook al aan gedacht. Het werkt gewoon niet omdat ik met IIS en Windows niet kan chmodden.
Naar IIS, Properties van de website, security daar kan je ook wat dingen aanvinken zoals Execute scripts ed. Weet het ook niet precies...
oogjes open, snaveltjes dicht
Heb je websharing op de folder zelf goed geconffiged? En.. welke rechten heeft je anonieme I.I.S. account? (volgens mij
IUSER of IWAM)
IUSER of IWAM)
Verwijderd
Je kan veel beter PHPDev downloaden, dat is een Apache webserver + MySQL/PHP rommel. Adres was geloof ik iets van http://www.firepages.com.au maar dat weet ik niet zeker.
CHMOD onder Windows is idd niet mogelijk, je moet het gewoon ff op read-only zetten. Rechts-klikken en eigenschappen of attrib +r bestand.ext in de dos-prompt. Bij winzooi98 heb ik phpbb zo wel aan de praat gekregen
CHMOD onder Windows is idd niet mogelijk, je moet het gewoon ff op read-only zetten. Rechts-klikken en eigenschappen of attrib +r bestand.ext in de dos-prompt. Bij winzooi98 heb ik phpbb zo wel aan de praat gekregen
Ik heb alles al geprobeerd (ook attrib en via IIS enzo)
Ik heb trouwens geen interesse in een andere webserver, omdat ik ook ASP sites wil draaien.
Ik heb trouwens geen interesse in een andere webserver, omdat ik ook ASP sites wil draaien.
Apache kent ook ASP hoor, google maar eens, heb je wel ActiveState Perl nodig overigens als je in Windows wilt blijven draaien.
Nog ff een kanttekening:
Als je Apache gaat draaien op Windows, moet je dat ding onder een andere user gaan draaien, doe je dat niet -> machine keer op keer onderuit
Verder kan je er op vertrouwen dat Apache veel trager zal zijn dan IIS, omdat Apache gemaakt is voor Unix, Linux en BSD systemen, terwijl IIS speciaal gemaakt is voor Win32 systemen.
Nog ff een kanttekening:
Als je Apache gaat draaien op Windows, moet je dat ding onder een andere user gaan draaien, doe je dat niet -> machine keer op keer onderuit
Verder kan je er op vertrouwen dat Apache veel trager zal zijn dan IIS, omdat Apache gemaakt is voor Unix, Linux en BSD systemen, terwijl IIS speciaal gemaakt is voor Win32 systemen.
Ik serv toch niet voor de buitenwereld (daar hebben we webhosting voor
) dus is Apache geen beginnen aan voor mij. IIS draait goed, dus dat wil ik zo houden.
Pagina: 1