Wat vinden jullie van de KEF Q50?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.342 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:19
Ik kan van iemand 4 KEF Q50's kopen voor 775 euro. Eigenlijk heb ik totaal geen verstand van audio, dus leek het me wel handig om jullie om advies te vragen.

1. Is 775 euro een goede prijs voor 4 van deze speakers? Dat is 194 euro/425 gulden per stuk.
2. Dit is echt het maximumbedrag dat ik wil uitgeven, zijn er (veel) betere speakers voor dit geld te krijgen?
3. Heeft iemand ervaring met deze speakers? Wat vind je ervan?

Alvast bedankt voor alle reacties!

btw, ik heb TFS gebruikt, maar vond erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
Hmm, heb van iemand anders voor 550 euro een set van 2 Q55's kopen, misschien is dat een betere deal? Die zijn bi-wired, zou dat goed merkbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, dat zal ZEKER niet de doorslag geven tussen die twee speakers.

geen zin om me verhaal nog een keer neer te zetten:
[topic=383060/1/100]
[topic=169329/1/50]
[topic=219962/1/50]

Q55 is trouwens wel een leuke speaker. voor 500euro per paar ben je tweedehands wel leuk bezig. (als je ze mooi vindt klinken dus).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Op Kef.com staan de specificaties. De specs van de Q55'ers zijn beter, maar als je bijv. dolby surround wil gaan kopen dan kan je die 4x Q50 ook goed gebruiken als fronts en rears. Ligt er dus aan wat je wilt.

Q50: http://www.kef.com/q50.htm
Q55: http://www.kef.com/Q55point2.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
TimMer: ik zie dat je Delta 60's hebt. Wat vind je daarvan? Da's namelijk het 3e setje dat ik kan overnemen, en wel voor 600 euro.

Helaas weet ik niks van speakers, dus ik blijf jullie maar lastigvallen. Natuurlijk is het allemaal heel persoonlijk, maar er zullen ook wel objectieve verschillen tussen deze jongens zitten.

Iig bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q50 is wel een mooie speaker, geeft een erg goed stereobeeld zoals eigenlijk alle speakers van kef. Vier stuks is wel erg mooi voor dolby digital nu nog een goede center van kef erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Op vrijdag 08 februari 2002 02:43 schreef Arzie het volgende:
TimMer: ik zie dat je Delta 60's hebt. Wat vind je daarvan? Da's namelijk het 3e setje dat ik kan overnemen, en wel voor 600 euro.

Helaas weet ik niks van speakers, dus ik blijf jullie maar lastigvallen. Natuurlijk is het allemaal heel persoonlijk, maar er zullen ook wel objectieve verschillen tussen deze jongens zitten.

Iig bedankt voor de moeite!
Subjectief:
Ik vind het meesterlijke dingen. Ik ben echt supertevreden ermee, nooit gedoe over gemis aan bas, mid of treble. Wil je blazen dan kan dat, wil je rustige muziek draaien dan kan dat ook zonder verlies van bas, wat toch vaak voorkomt.

Objectief:
De specificaties van de Delta 60's zijn veel beter dan die van alletwee de KEF's. Tot 26Hz zakt het volume van de bas niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Op vrijdag 08 februari 2002 02:43 schreef Arzie het volgende:
Ik zie het bedrag net: als dat voor 2 stuks is dan wordt je genaaid! :( Bij Correct in Rotterdam staan ze voor Fl.400 voor de blanke eiken Delta 60 (die ik heb) en de zwarte is Fl.600. Dus 600 Euro voor 2 stuks, dus Fl.1320, is veel teveel, nieuw zijn ze nog goedkoper! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Nou, weet je al wat het wordt of niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
Thanks voor je reacties. Ik zit nog steeds te kijken, ben niet van plan er veel haast mee te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
TimMer: weet je echt zeker dat de Delta 60's 400 gulden per stuk zijn? Ik kan Correct niet vinden op internet en de verkoper van die 2ehandse vindt het veel te weinig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Op maandag 11 februari 2002 20:07 schreef Arzie het volgende:
TimMer: weet je echt zeker dat de Delta 60's 400 gulden per stuk zijn? Ik kan Correct niet vinden op internet en de verkoper van die 2ehandse vindt het veel te weinig..
Bel ze maar zou ik zeggen. Die gozer naait je gewoon, natuurlijk vind hij het veel te weinig...

Correct Consumer Electronics Rotterdam: 010-4618600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
Hmm, dat ga ik dus eens proberen, nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Ik heb de Mission 731. Slaat dat nu als een lul op een drumstel, of kan ik daar hier mee aankomen? Ik vind ze zelf heel mooi hoor, en voor een slaapkamer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
TimMer: ze kosten bij Correct inmiddels 229 euro per stuk, kleur maakt niet uit. Scheelt inderdaad nogal met wat die ander ervoor wilde hebben, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 10:03
mijn neef heeft een paar Q55, en die "klinken" echt goed, ivm onze sony el cheapo boxen in onze huiskamer

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
Dat geloof ik zo, maar het gaat er mij om hoe ze klinken tov andere speakers in dezelfde klasse. Ik heb nu ook een setje butspeakers en weet ook wel dat ze een stuk beter zullen klinken.

Tijd voor een luistertest geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor jekunt wel aankomen met een mission setje Wat ik alleen niet snap is dat timMer geen Infinity speakers heeft :) . O ja ik Heb zelf een set van MB quart bevallen me ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 01:45 schreef Thiry het volgende:
Nee hoor jekunt wel aankomen met een mission setje Wat ik alleen niet snap is dat timMer geen Infinity speakers heeft :) . O ja ik Heb zelf een set van MB quart bevallen me ook wel goed.
TimMer heeft zelfs 2X de Infinity Delta 60 staan! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 11:12 schreef Arzie het volgende:
TimMer: ze kosten bij Correct inmiddels 229 euro per stuk, kleur maakt niet uit. Scheelt inderdaad nogal met wat die ander ervoor wilde hebben, bedankt!
Mooi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou is eigenlijke vraag vd topic niet beantwoord:
Wat vinden jullie van de KEF Q50?

Ik vraag me dit zelf ook wel af (niet de Q55 of Q55.2) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
Kennelijk zijn ze vrij goed, maar volgens TimMer zijn de Delta 60's qua specs een stuk beter (volgens de fabrikanten ook), ik ben me zelf nog wat aan het oriënteren, heb er niet echt haast mee. 't Is toch een hoop geld en dan wil ik wel iets goeds hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Nou, ondertussen al wat verder? Ik ben benieuws hoe dit afloopt namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Niet?

• Arzie
Niet nee ;) De KEFs zijn inmiddels verkocht, maar dezelfde verkoper heeft nu een set van 4x Heco Spirit 300 voor 650 euro. Schijnen ook weer vrij goed te zijn, ik kan er alleen niet zoveel over vinden.

Verwijderd

is die verkoper vrachtwagenchauffeur ? ;)

van de vrachtwagen afgevallen speakers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
Hehe, liever niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfvanveen
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-11-2024
hoi, en welkom op got. Heb je toevallig naar de datum van deze berichten gekeken? En naar onze regeltjes over dingen aanbieden op het forum? I don't think so..... so please do

[ Voor 97% gewijzigd door teacher op 16-03-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
laten we even offtopic reageren....

[ Voor 61% gewijzigd door teacher op 16-03-2021 16:15 ]

Systeem Specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.