450MB aan mpeg==650MB divx?

Pagina: 1
Acties:

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 15:05
Ik heb hier een aantal files in .mpg formaat. Het zijn clips die 40 minuten duren en die ik kleiner dacht te maken(naar rond de 350MB zodat er 2 op een cd passen) door ze te converten naar divx.

Als ik in vdub als compression divx kies en begin met converten houd ik aan het eind een divx over van >650 MB.

Ik ben niet echt vergevorderd in divx en mpg dus ik weet niet welke instellingen ik ook moet veranderen naast het kiezen van divx als compressie. De mpegs zelf zijn van goede kwaliteit met de volgende gegevens volgens vdub:

Frame size: 352x240
fps: 29,970(rond de 30)
Total time: 44:05 minutes

Kan deze file in divx kleiner worden dan hij nu in mpeg is? Met de standaardinstellingen in virtualdub voor divx kom ik op een file van >650MB terwijl je toch echt zou denken dat ie makkelijk tot 350 terug te brengen is. Is er misschien een handige progje hiervoor die mpg omzet naar divx?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 12:49

BrZ

Wel eens aangedacht om niet de automatische instellingen te gebruiken, maar zelfs de bitrate van de DivX in te stellen? ;)

• Goldme
Op donderdag 07 februari 2002 17:10 schreef BrZ het volgende:
Wel eens aangedacht om niet de automatische instellingen te gebruiken, maar zelfs de bitrate van de DivX in te stellen? ;)
en aan wat voor bitrate moet ik denken om een goed beeld te hebben? in welke range bedoel ik.

En is de keyframe van grote invloed? om de hoeveel seconden staat zoiets meestal(de clips bevatten veel rustige momenten, niet al te veel acties, zeg maar zoiets als een enterprise-aflevering ;) niet dat dit zo'n aflevering is)

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 21:46
Op donderdag 07 februari 2002 17:08 schreef Goldme het volgende:
Ik heb hier een aantal files in .mpg formaat. Het zijn clips die 40 minuten duren en die ik kleiner dacht te maken(naar rond de 350MB zodat er 2 op een cd passen) door ze te converten naar divx.

Als ik in vdub als compression divx kies en begin met converten houd ik aan het eind een divx over van >650 MB.

Ik ben niet echt vergevorderd in divx en mpg dus ik weet niet welke instellingen ik ook moet veranderen naast het kiezen van divx als compressie. De mpegs zelf zijn van goede kwaliteit met de volgende gegevens volgens vdub:

Frame size: 352x240
fps: 29,970(rond de 30)
Total time: 44:05 minutes

Kan deze file in divx kleiner worden dan hij nu in mpeg is? Met de standaardinstellingen in virtualdub voor divx kom ik op een file van >650MB terwijl je toch echt zou denken dat ie makkelijk tot 350 terug te brengen is. Is er misschien een handige progje hiervoor die mpg omzet naar divx?
Lagere bitrate, betere compressie gebruiken..

• Goldme
hoe ver ik de bitrate naar achter schuif(tot 130 kbps), de file wordt nauwelijks kleiner(zit nu rond de 590MB). Er klopt hier iets niet aan de instellingen denk ik.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 21:46
Op donderdag 07 februari 2002 18:16 schreef Goldme het volgende:
hoe ver ik de bitrate naar achter schuif(tot 130 kbps), de file wordt nauwelijks kleiner(zit nu rond de 590MB). Er klopt hier iets niet aan de instellingen denk ik.
Welke video compressie gebruik je dan?

• Goldme
Op donderdag 07 februari 2002 18:31 schreef devv05 het volgende:

[..]

Welke video compressie gebruik je dan?
divx 4.11

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

ik denk dat je geen audio-compressie aan hebt en een divxje met een wavje van 40 minuten als geluid

• Goldme
Op donderdag 07 februari 2002 18:39 schreef Andamanen het volgende:
ik denk dat je geen audio-compressie aan hebt en een divxje met een wavje van 40 minuten als geluid
Kijk eens, nu klopt het inderdaad, dank jewel het werkt nu. Ik was in de veronderstelling dat de audio automatisch naar mp3 werd geconvert door de divx codec, het blijkt dus echter zo dat divx alleen het beeld encodet en het geluid moet je dus ook encoden door daarvoor als compressie mp3 te kiezen.

Hartelijk bedankt :)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 18:39 schreef Andamanen het volgende:
juist, daar ging ik gisteren ook de fout mee in
eigenlijk best wel dom, maar ach...

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Pagina: 1