Toon posts:

RIS Probleem, help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op een server Remote Installation Services (RIS) geinstalleerd. Nu heb ik wat probleempjes.

de netwerkkaartjes in mn clients ondersteunen wel PXE en als ik een standaard image (van de cd dus gewoon) dan kom ik tot het punt dat het installatie proces begint, maar dan blijkt dat er geen drivers zijn voor de netwerkcotroller...

Dus toen dacht ik dan ga ik aan de gang met RIPrep.exe
maar nu krijg ik als ik dat start en mn server selecteer een melding dat er geen CDROM based copy op mn server aanwezig is. terwijl deze er wel is. ik heb al een paar keer die image op de server er dan weer afgehaald en opnieuw erop gezet, maar dat haalt niets uit.

wat moet ik doen om dit probleem op te lossen>?

Verwijderd

ik weet niet zeker, maar was het niet zo dat je een directory met alleen de i386 map voldoende was. staat me iets van bij, en dan een unattend.txt + andere shit

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
op de server moet een cd imabeg met het zelfde servicepack level staan dan jou pc is anders moet je gaan slipstreamen.

• Barman
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit is een probleem die ik al een aantal keertjes heb gezien. Ze komen voornamelijk voor bij de Intel-kaartjes.
Je hebt twee oplossingen:
1) Driver is niet aanwezig (vooral met nieuwe kaarten), kopieer de drivers (uitgepakt) in de I386, en probeer het nog een keer.
2) Je hebt een Intel 100Mbit, kopieer de drivers in I386 en hernoem het bestand e100bnt5.sy_ (er staat dan nog een bestandje met ongeveer dezelfde naam en extensie .sys) naar iets anders. RIS kan niet goed omgaan met bestanden in een directory die teveel op elkaar lijken.

Kijken of het werkt.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt barman, ik ga zo eens kijken of dat wil werken. ik wil namelijk wel graag ris gebruiken, anders moet ik weer ghost aan gaan schaffen. de kaartjes waar het om gaat zijn 100mbit intel kaartjes: type 100b.