Op zaterdag 09 februari 2002 00:57 schreef whoami het volgende:
Swinx, iets anders. Ik ben helemaal tegen je icon. De wet op de bescherming van de privacy en persoonsgegevens zegt dat je voor het bijhouden van privé gegevens eerst een aanvraag moet doen. En jij houdt privé gegevens bij (zoals die ip-adressen). Heb jij dat wel gedaan?
dat icoon van swinx houdt helegaar geen gegevens bij, het geedt enel het IP-nr weer dat je browser zelf in zijn http-request stuurt, oftewel het bestaat uit gegevens die je zelf meegeeft, installeer een stevige firewall en je kunt zelf tegengaan dat je ip in requests wordt geinclude (enkel wordt je internet er ..eehm.. nogal erg traag van

)
het icoon zelf zal naar alle waarschijnlijkheid niet oggen, dwz de gegevens zelf opslaan, echter iedere webserver doet dat wel bij default.
het betreft echter geen persoonsgebonden gegevens, en is niet privacy-gerelateerd (tenzij dit gecombineerd wordt met andere data zoals een email- of andere adresgegevens)
[/offtopic]
terug naar de kicks, slotjes op alle threads waarop langer dan een maand niet gereageerd wordt lijkt me overdreven en soms onhndig (in W&L wil het wel eens gebeuren dat een 'oude' discussie opleeft en op goede voet doorgevoerd wordt)
ergens vindt ik het ook onlogisch, om een kick na een bepaalde tijd dusdanig af te keren, vaak is het wel degelijk een niet toevoegende mededeling door iemand die niet door had dat het een oud topic betrof, en nadeel kan zijn dat dit verwarring veroorzaakt bij sommige 'vaste' bezoekers.
maar momenteel is het anti-kick beleid wel erg streng, het doet mij wel eens 'pijn' om te zien dat erg leuk en interessant toenmalig topic opeens met een slotje onderin de forum-page staat (ook al is dan wmb de discusie gesloten)
ik vraag me af of juist zo'n oud forum weer laten afzakken, danwel de reactie te verwijderen niet 'netter is.
misschien zou het wat zijn om een tooltje te creeren dat zo'n kick-reactie 2x24 uur terug zet in de tijd (een een kort sub-regetje plaatst 'kick-reactie'), dat zorgt ervoor dat de topic een flink end naar onderen zakt en waarschijnlijkweer rustig wegzakt.
(dat is nl. ook mogelijk buiten topix om, maar direct binnen db)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen