Past Zalman CNPS6000-Cu in Aopen HQ-45

Pagina: 1
Acties:

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 16:48

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ik heb net een nieuw systeem waar ik heeel blij van wordt :)

Maar :'( moet ik van de herrie van de coolermaster CPU cooler dus nog maar eens 'diep' in de buidel tasten en ik ga voor de zalman cooler.

Heeft iemand deze cooler in een Aopen HQ-45 of HQ-48 kast. Volgens mij is er nogal weinig ruimte boven de processor en onder de voeding.

Of kan iemand de lengte van beugel + fan opgeven zodat ik ff kan meten of ie past.

Bedankt!

Quod licet lovi, non licet bovi

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kheb dezelfde fan+bracket (beugel) hier thuis los liggen die je standaard bij de 6000cu geleverd krijgt en:

hoogte beugel +/- 13/14 cm (heb brakke meetlat gebruikt, daarom dus +/-)
breedte beugel ook +/- 13/14cm

hoogte/breedte fan +/- 10cm

EDIT: goeie en redelijk stille fan trouwens, zit nu op me wibra coolermaster-heatsink geplakt met behulp van superlijm :)

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde kast en koeler, geen probleem !
Maar als ik jou was zou ik een papst in je voeding zetten of anders ook een zalman voeding dan is het pas stil !

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 16:47 schreef MrDry het volgende:
Ik heb net een nieuw systeem waar ik heeel blij van wordt :)

Maar :'( moet ik van de herrie van de coolermaster CPU cooler dus nog maar eens 'diep' in de buidel tasten en ik ga voor de zalman cooler.

Heeft iemand deze cooler in een Aopen HQ-45 of HQ-48 kast. Volgens mij is er nogal weinig ruimte boven de processor en onder de voeding.

Of kan iemand de lengte van beugel + fan opgeven zodat ik ff kan meten of ie past.

Bedankt!
Zet je pc eens aan, wacht 10 minuten en kijk eens hoeveel lawaai hij maakt als je de CPU fan eventjes ontkoppelt van je mobo. Dat kan geen kwaad, want je heatsink zorgt ervoor dat de temperatuur maar langzaam kan stijgen.

Als je een AOpen voeding hebt, durf ik te wedden dat de PSU fan minstens evenveel lawaai maakt als de CPU fan.
Een PSU fan mod is dan een optie, maar weet dan wel waar je mee bezig bent. Zie ook [topic=383982]

Ook zou ik niet meteen diep in de buidel tasten, maar de CPU fan op 7 Volt schakelen en kijken hoe ie dan koelt. Een andere fan en/of heatsink kan altijd nog. De PSU fan kun je natuurlijk ook permanent op 7 Volt schakelen, maar dan moet je hem dus ontkoppelen van de temperatuurgestuurde spanningsregelaar in je voeding. Nogmaals: weet waar je mee bezig bent, anders moet je het gewoon door een ander laten doen.

Maar de Zalman moet makkelijk passen, omdat de waaier niet verticaal, maar horizontaal gepositioneerd wordt. :)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:23
Wat voor mobo heb je? Een aopen kast zal niet de beperkende factor zijn.....