AmigaOS XL Review

Pagina: 1
Acties:

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:12

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Hierbij open heel erg enthousiast over de volgende nieuwsposting http://www.tweakers.net/nieuws/20466

Vanaf 1993 werkte ik al met een Amiga 2000 en dit draaide als een tierelier! (wat dan ook mag zijn :))..

Maar nostalgie is leuk, maar even kijken naar AmigaOS XL.

Ik word helemaal enthousiast en waarom?..
1. Amiga is super stabiel
2. Vrijheid. Zelf helemaal kiezen hoe je OS er uit ziet!
3. Goeie browsers!..
4. Gelijk complete Officesuite erbij (FinalWriter 97 en AmigaWriter zijn echt te vergelijken met andere office suites)
5. Wat Beos ook had! Meerdere video's laten draaien zonder haperingen.
6. Octopus (Filemanager)(mm..hoe heete het ook maar weer :)Dopus?)
7. nog veeeeell meer...

1 nadeel!

De gamez van oude amiga kunnen nog niet ge speeld worden .. als ik het goed begrepen heb uit de review

Nu is het jullie beurt! ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

TFF->SA

Professioneel Hyves-weigeraar

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> NOS :) ;)

Verwijderd

Heb zelf 3 Amiga's gehad (heb er nog 2 van :) ) en het AmigaOS is inderdaad uitermate prettig om mee te werken, behoorlijk stabiel en uitzonderlijk goed in multi-tasking.

Pas toen de 486/DX2 en DX/4 uitkwamen kon de PC zich een beetje meten met een goede Amiga. En toen was de Amiga al een jaar of 8 oud.

Directory Opus heet dat fantastische tooltje dat je bedoelt :)

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:30

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik ben ook helemaal gek op Amiga (Ik heb ook 3 Amiga's hier thuis 8-) ).

Ik koop alleen AmigaOS XL _niet_. Waarom niet zullen jullie misschien afvragen :?

Nou, da's simpel. Ik wacht momenteel op de AmigaONE (info te vinden op Amiga.com). Deze staat in de planning voor dit jaar en dit is dus gewoon een gloednieuwe Amiga (de opvolger van de A1200 en A4000 dus).
Directory Opus heet dat fantastische tooltje dat je bedoelt :)
En voor de liefhebbers, dit tooltje bestaat ook voor Windows, Directory Opus for Windows.
En dat werkt echt weer fijn :9

Amiga Ruled, nog steeds :D

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

van mij mogen er zowiezo meer OS'en komen en ook meer merk-processoren.. de keuze is nog niet zo groot op dat gebied :)

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:07

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Op donderdag 07 februari 2002 23:05 schreef WHiZZi het volgende:
Nou, da's simpel. Ik wacht momenteel op de AmigaONE (info te vinden op Amiga.com). Deze staat in de planning voor dit jaar en dit is dus gewoon een gloednieuwe Amiga
Tja dat den Amiga ruleeerde ZEKERS !!! ik heb hier zelfs nog mijn ouwe 500 tje staan .. nostalgie ten top .. heerlijke demo's ( "9 fingers" ring a bell ? )
voor de liefhebbers die er geen genoeg van kunnen krijgen
Maar de geluiden van een nieuwe machine hoor ik helaas al veel te lang zonder enig resultaat.
Ik zou het geweldig vinden als er weer een nieuwe amiga uit zou komen .. maar ik zie het niet meer gebeuren, het is denk ik TE lang geleden .. maar stiekum hoop ik nog wel een beetje

hier een heerlijke sijt met alle demo's van toen maar dan nu in video formaat zodat je ze ook op je peeceetje kunt bekijken :-)
KLIKME !!

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Op donderdag 07 februari 2002 23:45 schreef Beathoven het volgende:
van mij mogen er zowiezo meer OS'en komen en ook meer merk-processoren.. de keuze is nog niet zo groot op dat gebied :)
Ben ik helemaal met je eens, al die compatible-pc's enzo is wel weer leuk geweest, terug naar de tijd van de verschillen! :)
Tis gewoon leuk vind ik om groepjes aanhangers te krijgen, in plaats van 1 grote groep, beetje het linux-windows-mac gevoel maar dan met hardware :P

En om weer ff ontopic te komen, ik denk (sorry amiga-mensen) dat als ik een kopietje kan krijgen dat ik het zeeeker een keer probeer, maar ik heb niet zo'n trek om geld uit te gaan geven voor een OS als ik geen behoefte heb aan iets beters/anders, ik heb linux al.
Ik heb QNX en BeOS bijvoorbeeld al maaaaanden gedraait, maar dat had ik dus nooit gedaan als ik ervoor moest betalen.

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 23:56 schreef CyCLoNe het volgende:

[..]

Tja dat den Amiga ruleeerde ZEKERS !!! ik heb hier zelfs nog mijn ouwe 500 tje staan .. nostalgie ten top .. heerlijke demo's ( "9 fingers" ring a bell ? )
voor de liefhebbers die er geen genoeg van kunnen krijgen
Maar de geluiden van een nieuwe machine hoor ik helaas al veel te lang zonder enig resultaat.
Ik zou het geweldig vinden als er weer een nieuwe amiga uit zou komen .. maar ik zie het niet meer gebeuren, het is denk ik TE lang geleden .. maar stiekum hoop ik nog wel een beetje

hier een heerlijke sijt met alle demo's van toen maar dan nu in video formaat zodat je ze ook op je peeceetje kunt bekijken :-)
KLIKME !!
zanks voor die link, ik ben al een tijdje die demo's aan het checken en ik moet zeggen... als je dit ziet, dan weet je in 1 klap waarom Amiga in die tijd qua animatie en muziek heerste boven alles.

Die filmpjes zouden ze nu nog eens moeten maken en dan op grote projectieschermen tonen tijdens een trancefeest ofzo :)

• PulsatingQuasar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 12:15
>Maar de geluiden van een nieuwe machine hoor ik helaas al >veel te lang zonder enig resultaat.
>Ik zou het geweldig vinden als er weer een nieuwe amiga >uit zou komen .. maar ik zie het niet meer gebeuren, het >is denk ik TE lang geleden .. maar stiekum hoop ik nog wel >een beetje

Er zijn op dit moment nieuwe mensen met OS 4 bezig. Deze hebben het maken van het nieuwe OS overgenomen van Amiga. Zij hebben al een progress report vrijgegeven maar nog belangrijker, je kunt hun prestaties monitoren op een mailing-list want ze nemen actief deel in diskusies over het AmigaOS.

De nieuwe hardware komt wel want OS 4 is gemaakt voor PowerPC procesoren zoals de G3 en G4.

Er komen trouwens twee nieuwe moederborden. De AmigaOne in een aatal vormen en de PegaSos. Dus let maar eens op de komende maanden.
Pagina: 1