VCD doorspoelen

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:25
Hoe komt het toch dat het met heel veel (S)VCD's niet lukt om door te spoelen in de DVD speler? Vaak blijft ie op een stukje hangen, of gaat ie juist weer achteruit...

Met sommige VCD's gaat het weer wel goed.

Weet iemand hoe dit zit?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebTwister
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08-2024
Dat probleem heb ik nou ook af en toe! das erg balen en ik weet ook geen oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Kom op, jongens en meisjes, is er niemand die ons kan helpen?

Ligt het aan de MPEG, of aan onze DVD spelers wellicht? Met gewone DVD's heb ik in ieder geval nergens last van...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 14:38
kan niet

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 10:15

Emerge

Bifidus schmifidus

Ik maak ook regelmatig SVCD's en speel die af in m'n DVD speler (Denon) en kan gewoon doorspoelen. Het ligt waarschijnlijk aan 't merk/type DVD speler. Een vriend van me heeft een Philips en kan dit niet.

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op vrijdag 08 februari 2002 09:35 schreef Emerge het volgende:
Ik maak ook regelmatig SVCD's en speel die af in m'n DVD speler (Denon) en kan gewoon doorspoelen. Het ligt waarschijnlijk aan 't merk/type DVD speler. Een vriend van me heeft een Philips en kan dit niet.
Ik heb een Hitekker. Het gekke is dat het vaak wel werkt, maar soms niet. Ik heb hier een film op 4 SVCD's, bij de eerste CD spoelt ie niet, bij de andere 3 wel...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 16:35

Spais

The Spais Melange

Het ligt er ook aan hoe de mpeg is gecodeerd en de svcd is geauthored.. Sommige programma's zetten geen scandata op de svcd waardoor je niet kan spoelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem. Soms kan ik VCD's wel doorspoelen en de andere keer niet, terwijl ik ze altijd op dezelfde manier omzet van DivX naar VCD.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

Op maandag 11 februari 2002 15:43 schreef Tom S. het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem. Soms kan ik VCD's wel doorspoelen en de andere keer niet, terwijl ik ze altijd op dezelfde manier omzet van DivX naar VCD.
Waarmee maak je de mpeg en svcd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Op maandag 11 februari 2002 15:47 schreef Spais het volgende:

[..]

Waarmee maak je de mpeg en svcd?
Ik zet de DivX om met TMPGEnc en brand het met Nero

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

Op maandag 11 februari 2002 15:49 schreef Tom S. het volgende:

[..]

Ik zet de DivX om met TMPGEnc en brand het met Nero
Controleer of het volgende in je TMPGEnc is aangevinkt:

Settings -> GOP Structure -> Output bitstream for edit (Closed GOP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Op maandag 11 februari 2002 15:58 schreef Spais het volgende:

[..]

Controleer of het volgende in je TMPGEnc is aangevinkt:

Settings -> GOP Structure -> Output bitstream for edit (Closed GOP)
En dan lukt het doorspoelen wel? Ik had hem trouwens uit staan

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

Op maandag 11 februari 2002 16:00 schreef Tom S. het volgende:

[..]

En dan lukt het doorspoelen wel? Ik had hem trouwens uit staan
Als het goed is wel.. Test het even met een cd-rw zodat je geen cd verklooit zou ik zeggen ;)
Branden doe ik trouwens niet met nero, maar ik maak eerst een image met VCDImager (http://www.vcdhelp.com/vcdimagergui.htm) en vervolgens brand ik deze met CDRWin of Fireburner..

Bestaande mpeg-files kan je de GOP-sequence adden door:

- Demux beeld en geluid met tmpgenc of bbmpeg (zodat je weer losse video en audio file hebt
- Gebruik het programma MPEGSeuqenceMaker (te vinden op http://www.vcdhelp.com/vcdtools.htm#other) om de GOP-seqeunce toe te voegen aan de video file
- Mux de nieuwe videostream weer met het geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 11:24
uhm, ik wil niet nog meer verwarring verzorgen, maar voor zover ik weet is het belangrijk om te letten op je keyframe instelling. de keyframes in MPEG films (ongeacht de codec dus) zijn de 'punten' waar de speler (soft of hardware) zich aan refereert. zijn deze keyframes er niet of is de index corrupt, dan gaat spoelen niet of heeeel traag. Je kunt trouwens met bijv. Virtualdub een film 're-keyen'. Als je echt alles erover wilt weten, check dan http://www.digital-digest.com onder 'articles' staat veel info. suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

Op maandag 11 februari 2002 16:23 schreef BuG2FiX het volgende:
uhm, ik wil niet nog meer verwarring verzorgen, maar voor zover ik weet is het belangrijk om te letten op je keyframe instelling. de keyframes in MPEG films (ongeacht de codec dus) zijn de 'punten' waar de speler (soft of hardware) zich aan refereert. zijn deze keyframes er niet of is de index corrupt, dan gaat spoelen niet of heeeel traag. Je kunt trouwens met bijv. Virtualdub een film 're-keyen'. Als je echt alles erover wilt weten, check dan http://www.digital-digest.com onder 'articles' staat veel info. suc6
Keys zijn bij DivX video files.. Bij mpeg is dat de gop-sequence..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:25

mollie

svcds die met nero gemaakt zijn zijn niet te spoelen . je kan bv vcd easy gebruiken.. werkt perfect

let wel ff op dat je pbc aan zet anders kan je niet door je chapters filppen op de meeste dvd spelers

have fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op maandag 11 februari 2002 16:04 schreef Spais het volgende:

[..]

Als het goed is wel.. Test het even met een cd-rw zodat je geen cd verklooit zou ik zeggen ;)
Branden doe ik trouwens niet met nero, maar ik maak eerst een image met VCDImager (http://www.vcdhelp.com/vcdimagergui.htm) en vervolgens brand ik deze met CDRWin of Fireburner..

Bestaande mpeg-files kan je de GOP-sequence adden door:

- Demux beeld en geluid met tmpgenc of bbmpeg (zodat je weer losse video en audio file hebt
- Gebruik het programma MPEGSeuqenceMaker (te vinden op http://www.vcdhelp.com/vcdtools.htm#other) om de GOP-seqeunce toe te voegen aan de video file
- Mux de nieuwe videostream weer met het geluid
Maar met dat VCD imager kun je waarschijnlijk geen extra bestanden (bijvoorbeeld docs) op je VCD zetten...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Op dinsdag 12 februari 2002 18:27 schreef VincentB het volgende:

[..]

Maar met dat VCD imager kun je waarschijnlijk geen extra bestanden (bijvoorbeeld docs) op je VCD zetten...
Hoe en wat voor docs kun je op een VCD zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik wil naar aanleiding van een project op school een SVCD branden met daarop de presentatie die mijn groep aan het eind van de periode gehouden heeft, en in een aparte directory wil ik alle bestanden zetten die met het project te maken hebben (dat zijn dus onder andere docs, maar ook Visio drawings, PowerBuilder pibbles enz.).

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Op woensdag 13 februari 2002 10:11 schreef VincentB het volgende:
Ik wil naar aanleiding van een project op school een SVCD branden met daarop de presentatie die mijn groep aan het eind van de periode gehouden heeft, en in een aparte directory wil ik alle bestanden zetten die met het project te maken hebben (dat zijn dus onder andere docs, maar ook Visio drawings, PowerBuilder pibbles enz.).
Oh, ik dacht dat je bijv. doc op pic bestanden dan op de TV zou kunnen bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

Op dinsdag 12 februari 2002 18:27 schreef VincentB het volgende:

[..]

Gebruik dan het programma TSCV, een echt (S)VCD-Authoring tool (gratis!). Dit gebruik ik ook als ik ingewikkelde (s)vcd's wil maken (met chapters en menu's etc.).. Je kan hier ook het filesysteem aanpassen voor je de bin maakt.. Erg mooi tooltje!

Zie: http://www.ttool.de/indexe.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Op woensdag 13 februari 2002 13:52 schreef Spais het volgende:

[..]
Je kan hier ook het filesysteem aanpassen voor je de bin maakt..
Wat bedoel je daar mee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

Op woensdag 13 februari 2002 14:12 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar mee? :?
Dat je directories en files kan toevoegen aan de (s)vcd..
(Of bedoelde wat een bin maken is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 13:58
Ik heb een XWAVE DVD speler. De SVCD's die ik maakte lukte niet om vooruit/terug te spoelen. Bij vooruit ging het effe snel, daarna heeeeel langzaam en daarna zelfs terug!
Ik heb uiteindelijk contact gezocht met een programmeur/technicus van XWAVE en die vroeg me een voorbeeld SVCD te zenden. Ik heb er uiteindelijk 2 gestuurd, "master" en een SVCD die ik gecaptured had van hetgeen er met de master gebeurde als ik fastforward gebruikte.
De (S)VCD's waren gemaakt met NERO.
Uiteindelijk kreeg ik antwoord dat NERO ze niet (goed) aanmaakte. Ik snapte daar niks van, maar nu na bovenstaande gelezen te hebben valt het allemaal op zn plek.
Weet iemand nog een progie om indeze te maken elke 10minuten of zo zonder tracks aan te maken? Bij tracks blijft íe altijd een fractie van een seconde hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet je SVCDS met bbmpeg muxen en zorgen dat scandata aangevinkt staat.
Verder kan je je vcds gewoon encoden met tmpeg zonder enige extra opties. (gewoon de opties die in de profiles aangevinkt staan)
Close all gops is niet echt nodig en heeft er niet veel mee te maken. Dit kan alleen handig zijn bij bv philips players met hun firmware bugs.

Daarna altijd vcdimager gebruiken en je kan perfect doorspoelen ;)

Command voor vcdimager:

vcdimager --cue-file=%1.cue --bin-file=%1.bin --iso-volume-label="%2" --iso-application-id="CDI/CDI_VCD.APP;1" --add-file-2336=cdi/cdi_imag.rtf,CDI/CDI_IMAG.RTF --add-file=cdi/cdi_text.fnt,CDI/CDI_TEXT.FNT --add-file=cdi/cdi_vcd.app,CDI/CDI_VCD.APP --add-file=cdi/CDI_VCD.CFG,CDI/CDI_VCD.CFG --add-dir=SEGMENT -p

En je hebt een perfecte compliant vcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:03

El Martino

Zo niet, dan toch.

Op maandag 11 februari 2002 18:34 schreef mollie het volgende:
svcds die met nero gemaakt zijn zijn niet te spoelen .
Huh? Waarom lukt dat bij mij dan wel?

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39444

voor zover ik weet kan nero geen juiste cue/bin branden
hij maakt wel (s)vcd's maar werkt niet altijd geweldig.

ps, ben zelf aan het knoeien met tscv, maar de menu's maken lukt me niet. Als ik het ikoontje aanvink gebeurt er niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 01:24

Wildfire

Joy to the world!

Op zondag 26 mei 2002 22:46 schreef suikerklontje het volgende:
voor zover ik weet kan nero geen juiste cue/bin branden

[..]
Voor de volledigheid: dat kan Nero dus wel. Je hebt blijkbaar alweer een paar versies gemist...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:05
Ik heb zelf ook wel eens een vcd gebrand met Nero, maar ook brand ik ze ook zeer regelmatig met Easy CD creator. Bij mij kunnen vcd's gebrand door beide programma's gewoon doorgespoeld worden. Ik heb trouwens een cyberhome dvd-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42888

Op de site vcdhelp.com staat dat bij het branden van een svcd met nero je het bestand scandata.dat in de EXT map van de cd moet zetten om te kunnen doorspoelen. Ik heb dit altijd gedaan en ook geen problemen met doorspoelen op mijn pioneer 444 dvd-speler. Misschien heeft iemand hier wat aan.
Pagina: 1