Toon posts:

Backing up a Exchange 5.5 Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ..

Ik heb hier een Exchange 5.5 Server staan. Deze moet ik gaan back-uppen op een backup systeem elders in ons netwerk.

Ik moet er voor zorgen dat ik uit exchange een backup-bestand krijg die ik kan overzetten naar m'n backup server.

In exchange staan geen optie voor een Backup (zover ik weet) en de Backup van NT vraag om een Tape-Device. Maar die zit er niet in.....

Weet iemand hoe ik vanuit exchage een backup kan draaien naar een file.

Tnx

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Dat kan helemaal niet.

Je hebt voor Exchange backup over het netwerk speciale software nodig zoals Veritas Backup Exec advanced server plus exchange Agent of Arcserve met een exchange agent.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Je kan Galaxy gebruiken. Die kan je naar een disk laten backuppen. Je kunt de exchange database backuppen en de mailboxen afzonderlijk.

Money for nothin' and your chicks for free

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op donderdag 07 februari 2002 18:07 schreef Flyduck het volgende:
Dat kan helemaal niet.

Je hebt voor Exchange backup over het netwerk speciale software nodig zoals Veritas Backup Exec advanced server plus exchange Agent of Arcserve met een exchange agent.
kan wel, maar dan moet je de exchange service's stoppen (de information store om precies te zijn)

dan staat in c:\exchsrvr\mdbdata\ een hoop files (dit is je feitelijke email vergaarbak) deze kun je dan ergens wegzetten

overigens kun je op het moment dat je de store downbrengt niet meer emailen, en afhankelijk van de grote van de store kan dit ook enige minuten duren.

A wise man's life is based around fuck you

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op donderdag 07 februari 2002 18:07 schreef Flyduck het volgende:
Dat kan helemaal niet.
[..]
Dat kan best wel. Je hebt een Windows 2000 workstation nodig, waarop de Exchange 5.5 administrator geïnstalleerd. Dan kun je gewoon met NTBACKUP een on-line backup van je Exchange server maken, naar file

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Zwelgje
Op donderdag 07 februari 2002 18:12 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Dat kan best wel. Je hebt een Windows 2000 workstation nodig, waarop de Exchange 5.5 administrator geïnstalleerd. Dan kun je gewoon met NTBACKUP een on-line backup van je Exchange server maken, naar file
inderdaad dat kan ook ja, had ik nog niet aan gedacht (ben ook pas net weer terug van mijn brain drain (werk) :)

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op donderdag 07 februari 2002 18:11 schreef zwelgje het volgende:
[..]
overigens kun je op het moment dat je de store downbrengt niet meer emailen, en afhankelijk van de grote van de store kan dit ook enige minuten duren.
Daarom wil je dus een on-line backup maken; dan draait je store.exe gewoon door

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:43

_Arthur

blub

Op donderdag 07 februari 2002 18:12 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

/offtopic mode

Dit kan je ook doen met een Exchange2k server? Best grappig. Backup naar file maken en deze later op een tapestreamer gooien. Scheelt je boel centen voor bv een VeritasBackup agent.

• Zwelgje
Op donderdag 07 februari 2002 18:20 schreef _Arthur het volgende:

[..]

/offtopic mode

Dit kan je ook doen met een Exchange2k server? Best grappig. Backup naar file maken en deze later op een tapestreamer gooien. Scheelt je boel centen voor bv een VeritasBackup agent.
ja het werkt ook met e2k (exchange 2000),

verschil met veritas en die wat standaard in nt/2000 is dat je met veritas een 'brick level' backup kan maken (induviduele mailboxen backuppen dus) iets wat met ntbackup niet kan..

maar daar betaal je dan ook voor

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op donderdag 07 februari 2002 18:22 schreef zwelgje het volgende:
[..]
verschil met veritas en die wat standaard in nt/2000 is dat je met veritas een 'brick level' backup kan maken (induviduele mailboxen backuppen dus) iets wat met ntbackup niet kan
[..]
Maar je hebt pas wat aan die brick-level backup als je 'm kunt restoren en dat heb ik totnutoe nog niet zien werken. 'k Heb al wel mensen van Veritas gezien met heeele rooie hoofden >:)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Zwelgje
Op donderdag 07 februari 2002 18:30 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Maar je hebt pas wat aan die brick-level backup als je 'm kunt restoren en dat heb ik totnutoe nog niet zien werken. 'k Heb al wel mensen van Veritas gezien met heeele rooie hoofden >:)
lukt wel, heb dit een paar jaartjes geleden eens gedaan met een 5.5 server, (met de whitepapers van microsoft in de linkerhand) dan lukt je dit gewoon,

kan het alleen hier niet zo 1,2,3 uitleggen, (daar is de ruimte nier voor)

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
bij een draaiend systeem kan je met de resource kit tool exmerge een export maken naar .pst per mailbox. echt super handig bij migraties.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:36

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb prima ervaringen met Arcserve.
Bedenk wel dat een bricklevel backup erg lang duurt.
Voordeel is wel dat je elke inbox individueel backuped, vraag je zelf echter eens af hoe vaak jij denkt dat je een mailbox terug gaat zetten.
In de laatste 10 jaar heb ik het 2x moeten (kunnen) doen

Verwijderd

Ik heb 2 weken terug nog een mailbox terug moeten zetten omdat iemand met z'n suffe hoofd de hele boel leeggekieperd had. Dat is een beetje afhankelijk van de gebruikers denk ik :D
Overigens draai ik ArcServe 2000 met exchange agent voor het backuppen van onze exchange 5.5 server.

• Zwelgje
Op donderdag 07 februari 2002 20:24 schreef i2Paq het volgende:
Ik heb prima ervaringen met Arcserve.
Bedenk wel dat een bricklevel backup erg lang duurt.
Voordeel is wel dat je elke inbox individueel backuped, vraag je zelf echter eens af hoe vaak jij denkt dat je een mailbox terug gaat zetten.
In de laatste 10 jaar heb ik het 2x moeten (kunnen) doen
exchange 4.0 is pas sinds 1996 op de markt (en dat was de eerste versie)

hoe kun je dat nu dan 10 jaar hebben gedraait??? (als je al 10 jaar brick level backups draait en exchange is pas 6 jaar op de markt... dan klopt er iets niet.. :)

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op donderdag 07 februari 2002 22:03 schreef zwelgje het volgende:

[..]

exchange 4.0 is pas sinds 1996 op de markt (en dat was de eerste versie)

hoe kun je dat nu dan 10 jaar hebben gedraait??? (als je al 10 jaar brick level backups draait en exchange is pas 6 jaar op de markt... dan klopt er iets niet.. :)
Tropenjaren ;)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 18:11 schreef zwelgje het volgende:

[..]

kan wel, maar dan moet je de exchange service's stoppen (de information store om precies te zijn)

dan staat in c:\exchsrvr\mdbdata\ een hoop files (dit is je feitelijke email vergaarbak) deze kun je dan ergens wegzetten

Hebben we volgens mij wel eens gedaan.. Bij een (test) crash van de Exchange HD... Moet je de server compleet opnieuw installeren... Daarna de file's terug gezet.... Maar Exchange doet er helemaal niets mee.... We hebben toen nog wel even gezocht .. .Maar geen mailbox of e-mail te vinden.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:36

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Zal even uitleggen over die tien jaar.
Is inderdaad niet helemaal correct |:(
In de tien jaar heb ik het ook over MSMail (voorloper van Exchange) en andere Mail programma's.
Ik doelde meer over het terugzetten van mailboxen en mijn ervaring met ArcServe tot nu toe.
Het komt niet zo vaak voor dat je een mailbox moet terugzetten.
Ik ben niet van plan om op een omgeving met 540 gebruikers rekening te houden met 1 a 2 sukkels die hun mailbox leeggooien.
Als je weet hoeveel data ik moet backuppen hier dan is Exchange maar een zeer klein onderdeel.
Omdat de backup op brick-level ook nog lang duurt en dus nog bezig is als de eerste gebruikers binnen komen begin ik hier niet aan.
Een aantal mailboxen die belangrijk zijn (Managment en mailboxen van sales ect.) doe ik wel.

Verwijderd

Dantz Retrospect, that will work...

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07-2025

Quinie

.nl

Zou mee goed verdiepen in dit onderwerp.

Wat wil je bereiken met je backup.. (anders gezegd)
Wat wil je restoren.. Er zijn bijvoorbeeld agents voor Arcserv waarmee je mailboxen los kunt backuppen en restoren.

Anders kun je gewoon de pub.edb en priv.edb backuppen.
Vergeet de log files niet. omdat je dan ook de logs opnieuw kunt draaien zodat je ook nieuwer mail terug hebt.

Hoe te backuppen is dus afhankelijk van de te bereiken restore. Je backuped ten slotte om te restoren.

zijn veel white papers over dit onderwerp verdiep je er in
anders kan ik je misschien ook nog wel wat op de mail zetten.

oja je kunt ook denk aan delete retetion time (ofzo iets)
De gebruiker kan dan zelf de mail terug halen die hij verwijdert heeft. (ten zij shift del is gebruikt). Hierdoor voorkom je dat je de mailbox terug moet zetten.

succes

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op vrijdag 08 februari 2002 11:54 schreef Quinie het volgende:
[..] tenzij shift del is gebruikt [..]
Daar heb je "DumpsterAlwaysOn" voor