Hoe kan ik pingstats loggen?

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 23:24

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik heb al diverse malen met de typmiepjes van Chello aan de telefoon gehangen, omdat ik een Packetloss van gemiddeld 15-20% heb, dat is uiteraard onacceptabel.

Maar typmiepjes bij Chello weigeren mij te pingen met een -t commando, dus dan pingt hij slechts 4 keer. Vervolgens zeggen dan de niet zo slimme typmiepjes dat er echt helemaal niets aan de hand is met de verbinding. En dat vind ik zo godsgruwelijk irritant. En ze willen ook niet het geloven dat als hem een minuutje laat lopen met een -t command dat je dan kan zien dat het gemiddeld echt 15-20% is. Nu heb ik nog zo'n paar dozen kettingpapier en een vette matrix printer staan, zat inkt. Nu wil ik voor mijn vriendelijk vrienden even het een en ander printen zodat ik kan aantonen dat het drama is. Maar in XP krijg je een schuifbalke als je ping uitvoert en wat niet meer in beeld past verdwijnt. Hoe maak ik hier netjes een printbaar pinglogje van. Ik ga het ze ook mailen enzo dus hulp is alle meegenomen

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Pingplotter :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

c:> ping <ip-adres> -t > c:\ping.txt
voilá!

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:49
Misschien ping -t www.tweakers.net > pings.txt

edit:
Te laat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 21:56
Bij chello hebben ze ook een ping-monitor, hier kan je gewoon om vragen of ze je daarin zouden willen zetten. Als je in de ping-monitor staat wordt je 2 a 3dagen lang gepingd en daarna bel je terug en vraag je de uitslag.

Hiermee kan Chello zien hoe je ping is gemiddeld in 3 dagen en de packetloss nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 23:24

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ja maar 's nachts als er niemand is is mijn packet loss 6% en dan zeggen ze valt best mee hoor meneer, u overdrijft want gemiddeld is uw packetloss maar 11% dus we zullen het noteren maar het krijgt geen prioriteit

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op donderdag 07 februari 2002 21:37 schreef The_PyroPath het volgende:
Ja maar 's nachts als er niemand is is mijn packet loss 6% en dan zeggen ze valt best mee hoor meneer, u overdrijft want gemiddeld is uw packetloss maar 11% dus we zullen het noteren maar het krijgt geen prioriteit
Dan ga je snacht als een GEK downloaden, dan gaat de packetloss ook wel omhoog :O

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 16:03 schreef Pc123 het volgende:
Misschien ping -t www.tweakers.net > pings.txt

edit:
Te laat :)
what about
code:
1
ping x.x.x.x -t > LPT1

moet je wel zorgen dat je printer aan LPT1 hangt uiteraard ;)
code:
1
ping x.x.x.x -t >> pings.txt

zou ik dan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 21:37 schreef The_PyroPath het volgende:
snachts je PC uitzetten gewoon.

En aan die pingmonitor komen is niet echt moeilijk. Gewoon veel bellen en klagen en je komt er vanzelf aan te hangen.
ik bleek ook een keer telkens erdoor gepingt te worden, zonder dat ik het wist. :)

🌞🍃

Pagina: 1