"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Heb je allerlei leuke schema's voor op internet.
Is heel nauwkeurig aan te sturen, wordt onder anderen in floppydrives gebruikt
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Verwijderd
http://www.shinano.com/stepping.htm
Net even opgeduikeld door te zoeken bij google. Tis in elk geval een stappenmotor. BTW ik heb gezocht op naam van Shinano Kenshi Co., LTD. CHINA derde link van boven is bingo.
Veel succes ermee...
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
een robot bouwen, een moving head, scan etc etc, veel leuke dingen dus... gewoon ff zoeken.Op donderdag 07 februari 2002 15:55 schreef DoD Cerberus het volgende:
wat zou ik er zelf mee kunnen als ik de goede aansturing heb voor dit dingetje??
Verwijderd
erg flinke potmeter danOp donderdag 07 februari 2002 16:04 schreef Praetorian2k het volgende:
Volgens mij is het een pot meter
met 4 aansluitingen?
lijkt me toch echt een stappenmotor
waar vind ik een schema voor de aansturing hiervan?
is t erg moeilijk zoiets te maken (de aansturing dus)
Verwijderd
een contante + en -
en een + en - om m een seintje te geven zegmaar
dat ie een stap maakt ofzo
ik weet t niet meer
kijk s ff bij conrad of er nergens een schema staat
hee dat was nog niet gezegdOp donderdag 07 februari 2002 16:09 schreef cooler het volgende:
stappenmotor
Misschien kan ie niet lezenOp donderdag 07 februari 2002 16:10 schreef DoD Cerberus het volgende:
[..]
hee dat was nog niet gezegd![]()
Verwijderd
www.epanorama.netOp donderdag 07 februari 2002 16:08 schreef DoD Cerberus het volgende:
laatset vraag (eigenlijk 2);
waar vind ik een schema voor de aansturing hiervan?
is t erg moeilijk zoiets te maken (de aansturing dus)
ff voor je opgezocht:
http://www.epanorama.net/links/motorcontrol.html#stepper
Staan vele voorbeeld schakelingen enzow..
Verwijderd
Je hebt Tweakers, en je hebt Tweakers....Op donderdag 07 februari 2002 16:49 schreef Solarsparc het volgende:
Niet kunnen lezen en wel schrijven... typische combo.