Toon posts:

WinXP boot als standaard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment WinXP geinstalleerd op mijn pc. Heb vandaag de CD's gekregen van Linux Redhat 7.2.

Nu wil ik deze graag installeren, maar aangezien de computer van de hele familie hierzo is, wil ik graag dat de computer standaar opstart in WinXP en je niks merkt van Linux.

Is het mogelijk om WinXP als standaard boot te hebben, en dat je later kan overschakelen naar Linux? (een opstartmenu gaat niet werken, want mijn ouders snappen het dan niet meer, en raken ze in paniek |:(

BVD

Verwijderd

dan maak je toch een bootmenu met als default winxp, en een timeout van 3 sec's ofzo... voordat ze in paniek raken gaat het al goed..

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
idd, gewoon xp bovenaan zetten en probleem opgelost :)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En dat doe je door in het bestand /etc/lilo.conf de regels:
(...)
prompt
timeout=20 (2 sec kiestijd)
(...)
default=Win
(...)
other=Win

te wijzigen / toevoegen / uncommenten.

Verwijderd

Als je eerst XP hebt geinstalleerd dan merkt Redhat tijdens de installatie al dat je XP ook op je HD hebt. Je kunt dan *grafisch* tijdens de installatie aangeven dat je XP standaard wilt booten.

(Redhat 7.2 installeert overigens standaard GRUB i.p.v. Lilo!).

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Lilo/Grub niet in MBR zetten maar op flop. Geen flop = Win. Wel flop = keuze.
(Moet je natuurlijk wel de flop er niet vergeten uit te halen....)

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Of linux niet in de mbr maar op de eerste sector installeren en dan in het XP boot-menu dumpen!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zoals je ziet zijn er vele mogelijkheden ;) Waarvan sommige echter wel wat lastig zijn voor beginners.
Pagina: 1