Toon posts:

[php] array verkeerd geserialized

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een database met daarin allemaal geserializede arrays. Nu blijkt dat het serializen bij sommige arrays verkeerd is gegaan (oftewel: ik heb iets verkeerd gedaan :P) en nu unserialized hij hem niet meer.

Is er iemand die weet hoe dat serializen precies werkt, en hoe ik er dus achter kan komen wat er mis is met een geserialize'de tekst (zoals onderstaande)?

Hint: het zal misschien iets te maken hebben met de \"Retard\' die er hier en daar in staat, maar zelf kom ik daar ook niet zo veel verder mee...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
a:1:{i:0;a:4:{i:0;s:32:"<kop>Toepassingen (= indicaties)";i:1;a:13:{i:0;s:88:"[link indicatie 1517]
Chemotherapie[/link], onderdrukking van eventuele bijkomende koorts";i:1;s:75:"[link indicatie 449]
Galsteenkolieken[/link] (niet voor \"Retard\'-middelen)";i:2;s:83:"[link indicatie 658]Jeugdreuma[/link],
 chronische (= juveniele chronische artritis)";i:3;s:77:"[link indicatie 661]Jicht[/link], acute aanval(niet voor \"Retard\'-
middelen)";i:4;s:33:"[link indicatie 692]Koorts[/link]";i:5;s:90:"[link indicatie 805]Menstruatiepijn-
zonder-bekende-oorzaak[/link] (= primaire dysmenorroe)";i:6;s:76:"[link indicatie 900]
Niersteenkolieken[/link] (niet voor \"Retard\'-middelen)";i:7;s:84:"[link indicatie 1052]Post-operatieve 
pijn[/link], zwelling en/of koorts na operaties";i:8;s:107:"[link indicatie 1054]Post-
traumatische pijn[/link], zwelling en/of koorts na weefselbeschadiging (= trauma)";i:9;s:60:"[link indicatie 
1027]Pijn na tandheelkundige ingrepen[/link]";i:10;s:105:"[link indicatie 1052]Post-operatieve 
pijn[/link], hevige pijn na operaties (=alleen de injectievloeistof)";i:11;s:33:"[link indicatie 1111]Reuma
[/link]";i:12;s:80:"[link indicatie 1143]Schouderontsteking[/link] (= periartritis humeroscapularis)";}
i:2;s:16:"<kop>Belangrijk!";i:3;a:1:{i:0;s:100:"Lees ook de [b][i] patiëntenbijsluiter [/b][/i] voor informatie over de
 toepassing van dit medicijn.";}}}

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, al opgelost: ik had hem eerst gestripslashed en daarna ge-unserialized, en dat stripslashes was dus niet zo'n goed idee...

Probleem opgelost.