Met betrekking tot: HOAX (condoleance)

Pagina: 1
Acties:

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Ik vind dat hierover een discuccieerd kan worden.
Ik vind het jammer dat jos verstappen zijn contract niet is verlengd, maar da's geen reden tot een condoleance service.
Op donderdag 07 februari 2002 13:30 schreef JumpStart het volgende:
in navolging op [topic=404527/1/25]

over

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/404520

Condoleren is toch medeleven betuigen aan nabestaanden van een overledene ? Ik vind dit draadje een klap in het gezicht van mensen die recentelijk ècht iemand uit hun directe omgeving verloren hebben.

Waarom dan 'condoleren' ?? Omdat de race-carrière van Jos voorbij is? Dat is toch ook absolute onzin? Ja, hij is door meneer Walkingshaw genaaid, en ja, het is klote voor hem. Maar volgend jaar (of misschien zelfs eerder al) maakt 'ie toch gewoon weer kans op een stoeltje in de F1.

Ik weet dat dit draadje een beetje grensgeval is, wel of niet door laten gaan, maar als het aan mij lag werd het afgesloten met een verwijzing naar een groter Jos/Arrows draadje, namelijk http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/348378
JumpStart denk precies hetzelfde als ik...

Ik vind dat het een beetje nietig is om dus deze topic door te laten gaan. Mischien de naam veranderen...

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Condoleren is toch medeleven betuigen aan nabestaanden van een overledene ? Ik vind dit draadje een klap in het gezicht van mensen die recentelijk ècht iemand uit hun directe omgeving verloren hebben.
Juist! ik zou niet weten wat ik hier nog aan kan toevoegen.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:41

Jaymz

Keep on moving !

Condoleren:
1 (iem.) rouwbeklag betuigen => zijn deelneming betuigen
Dus niet per definitie bij een sterfgeval, hoewel veel mensen het met een sterfgeval associeren.

Feitelijk is het ut tegenovergestelde van feliciteren :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wel ontzettend miereneuken vindt ik dat. Het staat toch in de HK als geintje ?

Jezus man, mijn pa is begrafenisondernemer, ik heb honderden nabestaanden in mijn leven gezien, en geloof me die paar mensen die echt intens verdrietig zijn, die browsen niet op GOT, en al helemaal niet in de HK.
Sterker nog, het overgrote deel van sterfgevallen wordt door nabestaanden gewoon aanvaard als deel van het leven, veel mensen zijn echt niet zo verdrietig als jij je misschien voorstelt. Er zijn zelf genoeg gevallen waarin men een "positief berustingsgevoel" toont.

Lijkt me niet dat mensen zich aan dat geintje storen, behalve de mensen dan die van een mug een olifant maken.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 14:24

GaMeOvEr

Is een hork.

Topictitel van het Jos draadje aangepast. :P

Aannames zijn fataal.

• Jaymz
  • Laatst online: 14:41

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 07 februari 2002 14:52 schreef GaMeOvEr het volgende:
Objection ! ;)

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20
Op donderdag 07 februari 2002 14:52 schreef GaMeOvEr het volgende:
En bedankt...

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 14:55 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Objection ! ;)
offtopic:
En jij nog gefeliciteerd met je upgrade :)

Zo is de TT een stuk beter, Hopen dat Jos toegang heeft tot de HK :P

Volgens mij is dit DE Jos Verstappen [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/19564]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/19564[/url] ;)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 07 februari 2002 14:51 schreef Jaymz het volgende:
Condoleren:
[..]

Dus niet per definitie bij een sterfgeval, hoewel veel mensen het met een sterfgeval associeren.

Feitelijk is het ut tegenovergestelde van feliciteren :)
Zoek eens 'rouw' op dan ? :)

rouw (de ~ (m.))

1 droefheid over de dood van iem.
2 het tonen van die droefheid, toestand waarin men dan verkeert
3 rouwkleding
4 tijd van rouw

Maar euhh ... laten we er niet te zwaar aan tillen, het blijkt alweer dat mensen daar ook weer over de zeik van gaan... Dus voor de (over)duidelijkheid: ;) ;) ;) ;)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Pagina: 1